De organicup is vanaf woensdag in de aanbieding bij de Etos.
Ik dacht misschien interessant voor iemand hier
Beetje laat misschien, maar deze heb ik! Heb verder nooit een andere geprobeerd dus kan niet goed vergelijken. Ik vind hem best fijn, want er zit onderaan een rondje om hem uit te trekken, en ik kan daar precies m’n wijsvinger inkrijgen en dan gaat het supermakkelijk.
Verder was het wel even wennen met vouwen en uitvouwen etc, maar dat komt doordat ik dus pas net deze gebruik.
Hebben jullie ook pijn aan jullie baarmoedermond (?) na je menstruatie? Maandag was mijn laagste dag en ik heb nog steeds pijn. Ook tijdens de seks. Het voelt een beetje beurs.
Voor het eerst 2 dagen met succes de cup gebruikt. Merk wel dat het voelt alsof ik niet helemaal ‘leeg’ kan plassen, alsof die cup druk geeft op mijn blaas ofzo… Hebben jullie dat ook?
@Canvastas nee geen last van!
Ik had er één gekocht omdat ik er moe van werd zo vaak een tampon te moeten verwisselen en las dat je deze zonder omkijken lang kon laten zitten. Maar bij mij zit de cup na een paar uur ook al aardig vol…bloed ik dan zo extreem veel? (Heb de organicup trouwens)
Idd nog wel oefenen om het goed in te krijgen, vind het nog te spannend om buitenshuis te dragen.
Heeft er nog iemand hier een heel hoge cervix? Ik heb via wat quizzes online al wat aanraders (o.a. Divacup, Lilycup, Jujucup, Fun Cup en XO Flo) gevonden maar vind het toch moeilijk om op de gok te kopen… En dat telkens voor zo’n 30 euro
Sommige bloeden nou eenmaal wat meer dan andere. Op mijn twee ergste dagen zit de cup bij mij na een paar uur ook al vol en moet ik hem veel legen tussendoor. Gelukkig heb ik ook minder bloederige dagen, en dan is de cup wle heel fijn want kan die de hele dag blijven zitten.
Ja, ik heb dat! Ik heb hem mijn baarmoederhals nog nooit kunnen voelen. Heb de Lunette en de Divacup. Ik vind ze allebei fijn. De Lunette is steviger dan de Divacup. Lunette drukt soms wel op mijn blaas omdat hij wat harder is, maar dan verander ik de hoek en dan is dat over. De Divacup is zachter en heeft een beter vorm voor mij en zit daardoor comfortabeler. Ik gebruik die alleen niet 's nachts want ben er een keer mee doorgelekt, Lunette nooit problemen mee gehad.
Ik heb geen ervaring met de andere merken die je noemt.
Bedankt voor je antwoord! Blij een lotgenoot gevonden te hebben!
Ik heb ook maar een enkele keer ofzo mijn baarmoederhals een beetje kunnen voelen, maar ik moest al bijna mijn hele hand erin douwen Ik denk dat ik wel liever een iets stevigere cup heb, ik heb best sterke bekkenbodemspieren… denk ik toch… Welke maat/type heb jij in de cups die je vermeldt? En waar heb jij ze gekocht?
Ik weet dat voor een hogere cervix vaak gewoon de grotere maat wordt aangeraden, maar heb een beetje schrik omdat ik denk dat ik best smal ben in de breedte, ondanks dat ik dus een hoge cervix heb. Welja, dat zegt mijn vriend toch… en mijn dokter tijdens een uitstrijkje
Ik heb van allebei de grote maat! Mijn allereerste cup was een medium MeLuna (die is net zo groot als de kleine formaten van andere merken) maar die ging steeds zo ver naar boven dat ik hem er bijna niet meer uit kreeg. Daarnaast verlies ik vooral op de eerste dag altijd veel bloed. Beide cups zijn ook comfortabel op latere dagen als ik minder bloed verlies.
De Lunette heb ik bij Monki gekocht, maar ik weet niet of ze die daar nog steeds verkopen. De Divacup heb ik op vakantie in Canada gekocht… Ik weet niet of je daar veel aan hebt
Qua stevigheid is de Lunette dus steviger dan de Diva, maar ik zou niet zeggen dat de Diva heel zacht is hoor! Ik denk een beetje medium, vergelijkbaar met de Organicup (die hebben ze bij Kruidvat), heb ik ook een korte tijd gebruikt, maar daar lekte ik steeds mee door.
Dit is nu mijn tweede menstruatie met een menstruatiecup, maar het valt me op dat ik veel minder krampen heb. Echt weinig tot geen bijna? Weet niet of dat te verklaren valt, maar is dit anderen ook opgevallen?
Ik heb afgelopen menstruatie weer maandverband gebruikt uit noodzaak en ik had opeens weer 3 dagen kramp in plaats van 1. Weet ook niet waar het aan ligt, maar ben wel blij dat ik cups heb ontdekt.
Wel een fijne bijkomstigheid haha
Even een vraagje: Mijn menstruatie komt steeds niet, maar ik heb wel de cup al in. Na hoe lang moet ik hem al uitkoken? Ik ben nu bijna een week te laat, maar ik heb dus ook al een week de cup in voor de zekerheid. Moet ik hem na die week uitkoken, of na mijn menstruatie?
Huhhh voel je dat niet zitten dan???
Heeft iemand ervaring met de Nixit?
Dat is zo’n cup:
De de 2 cups die ik heb geprobeerd daar lek ik steeds mee door. Wellicht is dit iets, de verhalen klinken goed. Maar wel € 45,00
Geen ervaring mee. Ben ook wel heel benieuwd hoe je deze eruit zou halen? Bij de cup die ik heb zit aan de onderkant een rondje om hem uit te trekken…
Ja aan mijn cup zit een stokje.
Maar dit is geen menstruatiecup zoals wij ‘m kennen maar meer een halve plattere tennisbaan. Edit: tennisbaan haha bedoel tennisbal Op deze link staat de uitleg.
Ja die heb ik! Merk dat ik hem Meestal gebruik, alleen voor bijvoorbeeld een yogaklasje grijp ik soms terug naar mijn good old Lunette omdat die echt nooit een minidruppel doorlaat bij mij.
Nixit was echt even wennen, al was ik dus al ervaren met Lunette en andere cups daarvoor. Maar nu vind ik het heel fijn om geen vacuum te hebben. Inbrengen en eruit halen gaan nu super makkelijk. Vooral eruit halen is altijd makkelijker dan een andere cup denk ik. En over het algemeen werkt ie perfect! Soms een klein druppeltje mist ie misschien als ie niet helemaal lekker zit maar dat vind ik niet zo erg.
En je kunt er dus mee seksen! Vond dat zelf toch beetje onnodig, liever eruit halen en handdoekje neerleggen haha
He wat fijn, en ervaringsdeskundige!
Ok dus waarom je de Nixit niet altijd gebruikt is dus omdat je er soms een heel klein beetje mee doorlekt. En wil wilde hem juist aanschaffen omdat ik met de menstruatiecup (heb de organicup, die gebruik ik niet meer) en gebruik nu de mamicup. Maar ik lek dus altijd door, moet altijd een inlegkruisje erbij. En soms krijg ik hem niet fijn in of hij zakt waardoor dat stukje (dat ik tot het laatste bolletje heb afgeknipt, dat restje heb ik wel nodig om hem eruit te trekken) zo net tegen de uitgang van mijn vagina prikt, best pijnlijk en heel irritant.
Dus ik dacht dat dit wellicht iets voor mij was, of heb jij toevallig nog andere tips voor cups? Ah ja het is ook zo persoonlijk natuurlijk, wel of geen kind gebaard, gewicht, leeftijd, etc. Misschien weer eens bellen naar Cute Cotton voor advies. Maar de laatste keer wist ze het ook niet zo goed meer.