Het grote menstruatiecuptopic

Ik heb zelf geoefend op de lichtere dagen van mijn menstruatie. De eerste keer ook inlegkruisje voor de zekerheid. Maar iedereen doet dat anders. Sommige oefenen als ze niet ongesteld zijn.

Zou even lezen over de manier van vouwen en kijken welke bij je past. Het uitklappen van de cup is in het begin nog lastig.

Dank je. Ik zal dit weekend eens bij de Kruidvat/ etos gaan kijken

1 like

Ik haalde net mijn cup uit en het was echt een bloedbad. Mijn handen en alles zat onder. Ik snap ook echt niet wat ik verkeerd deed. Toen ik het vacuĂŒm verbrak, ging het mis. Ik heb hem niet scheefgehouden of zoiets? Komt dit doordat hij te vol zat?

Te hard geknepen?

Aanvulling: het was niet squeaky haha. Maar niet per sé comfortabel, liever zonder dat ding, met handdoek.

1 like

Heeft iemand ervaring met de Selena cup?

En hoe krijg je die lucht weer weg?

Het uitkoken aan het eind werkt altijd bij mij! Dat zou je tussendoor ook kunnen doen.

Oke thnx, geen azijn oid toevoegen?

Ik denk dat 24 uur laten zitten toch niet zo verstandig is, ik viel bijna flauw van die putlucht

Nee heb ik nooit gedaan iig! En haha ja 24 is erg lang, ik zou ‘s ochtends en ‘s avonda wisselen!

Ik heb hem nu maar even in azijn gelegd, wel die je ook in de keuken gebruikt.

Deed ik normaal gesproken ook maar met de kerstdagen en druk druk druk. Dacht ik dat het wel kon

Uuugh, vandaag voor het eerst in gedaan en nu krijg ik 'm er niet uit :weary: ik kan m net aan voelen met mn wijsvinger, hellup

Ik heb voor het eerst een cup in en ik vraag me af of ie wel goed zit :sweat_smile: Ik heb met m’n vinger gevoeld of ie goed uitgeklapt was en ik denk van wel, maar ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet herkennen.

Ik heb ook echt geen idee. Ik heb maar een inlegkruisje in gedaan en gisteren zaten er een paar druppels op, dus heb het idee dat -ie toen niet goed zat. Ik heb nu niks meer in mijn onderbroek, dus denk dat de cup nu wel goed zit. Ik denk elke keer een kwestie van afwachten?? :woman_shrugging:

Haha ja dat gevoel heb ik ook. Ik zie het wel :stuck_out_tongue:

Is het gelukt? Anders hurken onder de douche. Ik krijg hem er zelf nooit uit met duim en wijsvinger, maar ik begin dan altijd met twee wijsvingers. Dan wiggle ik hem zo een beetje naar beneden en kan ik hem daarna pakken.

Helpt dit ook voor de kleur? Mijn Organicups zijn inmiddels behoorlijk gelig.

Het is uiteindelijk na 3 kwartier gelukt vannacht haha :joy: Denk dat het gewoon niet lukte omdat ik al na 1 poging gefrustreerd was en daarom niet makkelijk met mijn vingers naar binnen kon

2 likes

Nou hij zat goed hoor! Heb hem voor het naar bed gaan geleegd en opnieuw in gedaan. Ik vertelde m’n vriend hoe ik het had ervaren (ik vond het best spannend) en toen zei hij “je krijgt er echt meer vrijheid door, of niet?”. Vond het wel leuk dat ie dat zei, want zo voelt het inderdaad. Vandaag de tweede dag. Ben benieuwd.

4 likes