Het grote menstruatiecuptopic

Denk dat ie dan toch niet goed vacuüm zat! De keren dat ik dat heb gehad zat ie niet goed. Hij leek dan wel goed uitgeklapt te zijn, maar zat toch niet helemaal goed vacuüm. Meestal doe ik hem dan even opnieuw in. Als je er zachtjes aan trekt voel je of ie vacuüm zit. Is het daarna wel goed gegaan?

Ik gebruik sinds gisteravond de organicup en 't bevalt tot nu toe echt super goed, en heb ook veel aan dit topic gehad qua tips en oa de tests die hier werden gepost om de goede uit te kiezen :+1: echt een heel fijn topic.

2 likes

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is daarna niet meer gebeurf e ik heb er inderdaad na t indoen zachtjes aan getrokken zodat ie wat zakte en misschien daardoor wat beter zat.

Ik heb wel soort van last van dat steeltje. Het schuurt een beetje waardoor het down under een beetje schraal is…

Ik heb mijn cup 24 uur in gehad. Hij zit dan niet vol. Maar toen ik het ging verschonen kwam er toch een putlucht uit. Zelfs na het spoelen rook de cup nog vies. Meer mensen hier last van?

Kan je gewoon afknippen! Een paar posts hierboven is daar een linkje over gedeeld :blush: ik heb mijne ook afgeknipt.

Spoel je wel met koud water?

Ja. Gebruik al een jaar de cup en nooit gehad. Misschien komt het door dat ik ‘m 24 uur liet zitten? Las hier dat andere dat doen en wilde het ook proberen. Heb ook een spiraal dus dat zou het ook kunnen zijn.

Ik doe het af en toe, dat Ik hem 24u laat zitten, en dan gaat de cup bij mij ook ruiken. Als ik hem uitkook is het wel weer oké. :slight_smile:

2 likes

Oke ga dat proberen!! Ik heb serieus pijn down under miss ook door t eruit halen?? Dat die rand er langs schuurt…

Nou ik ben weer ongesteld dus poging 45989385. Het is gelukt hem pijnloos in te brengen met de push down fold dus dat is top, alleen is ie niet uitgeklapt volgens mij. Dus hou hem nu even in en hoop dat ie dan vanzelf uitklapt, anders durf ik er niet mee te slapen denk ik…

Ik heb zelf gemerkt dat wanneer ik de double 7 fold gebruik, de cup vrijwel direct goed uitgeklapt zit. Bij andere manieren van vouwen moet ik altijd nog duwen of draaien.

1 like

Thanks voor de tip! Ik kreeg hem makkelijk naar binnen, alleen hij klapte te snel uit, waardoor ie alsnog niet goed zat… Hoe doe jij dat?

Ben blij dat het inbrengen nu pijnloos lukt alleen ik zie echt niet hoe dat ding ooit goed moet gaan zitten :’) Misschien dat ik binnenkort toch een kleinere maat ga bestellen.

Zat ie niet vacuüm? Ik doe de mijne ook niet diep erin. Dus het steeltje (als je die eraan laat) zou uitsteken. Maar ik heb voel de cup niet zitten en heb er geen last van.

Nee hij zat niet vacuüm! Er kwam allemaal bloed langs. Misschien probeer ik het straks nog een keer en anders morgen.

Na het in doen kan je voorzichtig trekken of de cup rondom met een vinger checken. Dat doe ik om te checken of het goed zit.

Ja dat rondom checken lukt niet goed, ik kom er niet langs met m’n vinger. Ga het morgen weer proberen!

Oke, na het debacle van een week of twee terug, heb ik het weer geprobeerd, maar nu tijdens mijn menstruatie. Ik doe mijn cup telkens in en uit tijdens het douchen (af het toe in de wc, maar ik moet hurken wil het goed lukken, dus dat is minder handig). Ik voel me gedurende de dag veel minder ongesteld en vies (niet dat het vies is, maar je snapt me). Ik voel alleen wel als ik de cup net heb ingedaan een soort pijn omdat hij vacuüm zuigt. Dit gaat meestal met een uurtje wel over.
Ik ben wel blij dat ik het opnieuw heb geprobeerd in elk geval. Ben benieuwd hoe het de rest van de dagen gaat.

4 likes

Cuppen is een beetje als fietsen zeg ik altijd maar. Eerst is het echt best onhandig en vraag je je soms echt af of je dit ooit gaat lukken en daarna is het gewoon, ja, gewoon? Hopelijk ging het zowel gisteren als vandaag beter.

Qua steeltje: je kan soms ook je cup proberen binnenstebuiten te dragen en kijken of dat helpt.

1 like

Ik had hier al eerder gepost, maar ben nu weer opnieuw begonnen met m’n cup.
Het inbrengen gaat prima. Mijn cup vouwt dus niet uit. Ik breng hem in met dat ik een deel naar binnen vouw. En daarna ga ik langs de randjes om te voelen of hij goed is uitgevouwen, vandaag voelde ik dat dus niet goed. Dus ik weer uitgehaald en inderdaad de cup zat nog steeds naar binnen gevouwen.

Hebben jullie tips wat ik hier beter aan kan doen, zodat de cup wél uitvouwt?

Welke heb je?