Ah dan zal het er toch iets mee te maken hebben! Ik heb ook een hoge baarmoedermond @Whitecactus en hij steekt ook niet uit, dus ik kon me inderdaad ook niet echt bedenken hoe dat dan werkt
Ik oefen nu met mijn nieuwe cup, ben dus niet ongesteld. Ik krijg hem er alleen niet uit en volgens mij zit hij heel diep. Ik ben bang dat dat kreng verdwijnt in me. Ik ben niet ongesteld, dus hij loopt niet langzaam vol. Ik heb zoveel stress
No stress, hij kan heus niet verdwijnen.
Probeer hem eruit te persen, dan kun je hem zo wel pakken! Krijg je er niet uit omdat je er niet bij kunt met je vingers, of omdat hij te vast lijkt te zitten? Indien het tweede: je moet het vacuum doorbreken door een beetje in de basis te knijpen, je voelt het vanzelf wel!
Ik kan niet bij de rand en ik ben te verkrampt om meerdere vingers naar binnen te krijgen om te knijpen
Ik heb dit ook, en accepteer het maar, gebruik al een vrij zachte cup (Ruby cup), en de cup zit ook vrij laag (lage cervix), maar zou niet weten wat ik er aan kan doenā¦
Probeer te relaxen het komt goed. Echt.
Je hebt iig nog 12 uur om te proberen hahah.
Oh wat gek dat het met een zachte cup ook gebeurt, je zou dan verwachten dat het vooral met stevigere is. Ik vind het wel fijn om te weten dat meer mensen het hebben en dat het dus waarschijnlijk gewoon aan de cup ligt! Hoef ik tenminste niet bang te zijn dat er iets āmisā is haha.
Is ie er al uit? Ik kreeg ook niet meerdere vingers naar binnen maar deed het zo: hurken en een beetje persen zodat de cup lager kwam te zitten. Dan met 1 vinger langs de cup en dan drukte ik de cup plat tegen de vaginawand zeg maar. Zo kreeg ik het vacuĆ¼m verbroken en kreeg ik m lager tot ik er wel bij kon komen.
Ik ben heel benieuwd! Zag opeens reclame daarvoor bij mn insta en had speciaal dit topic weer eens geopend omdat ik benieuwd was of iemand er ervaring mee heeft! Het klinkt echt als een fijne. Ik heb tot nu toe altijd de mooncup gehad maar weet niet hoe die zit na bevallen. Maar hopelijk heb ik m voorlopig niet nodig
Nooit stressen! Dan lukt het juist niet (dit is makkelijk gezegd, I know). Je moet er sws niet van uitgaan dat de cup langzaam vol loopt waardoor die gaat zakken. Je hoort namelijk altijd de cup er uit te kunnen halen, ook al zit die niet vol. Het kan wel dat het nu allemaal wat stroever gaat omdat je niet ongesteld bent. De cup kan in ieder geval nergens heen!
Ik denk dat je al goede tips hebt gekregen, dat wat @WhereTheLightIs doet doe ik meestal ook. Is het al gelukt?
Vooral niet stressen! Inderdaad de tips van @WhereTheLightIs zouden goed kunnen helpen! Met een vinger de zijkant induwen en dan je vinger aan de bovenkant er een soortvan inhalen en naar beneden trekken. Als hij dan iets zakt kan je met een tweede vinger aan de onderkant zachtjes trekken.
Bij mij hielp het om onder een warme douche te gaan staan en goed te hurken, vooral goed ontspannen!!
Hoop voor je dat het zo gaat lukken!
Ik ben bevrijd! pffff, het hurken onder de douche deed het het. Nu is mijn hele punani beurs. Bedankt voor de tips! Jullie zijn geweldig
Ik had dit de eerste keer ook dat beurse gevoel. Fijn dat die eruit is.
Fijn dat het is gelukt! Vervelende ervaring wel. Ik ga volgende maand ook weer een nieuwe poging wagen. Hopen dat het dan ook lukt!
Dus voorlopig nog niet opgeven. Misschien wel even je foef wat rust geven!
ik krijg net een melding in de PostNL app dat hij morgen bij een afhaalpunt ligt en ik 16,07 euro bij moet betalen (invoer neem ik aan). Had ik helemaal niet aan gedacht, best veel. Nouja niks aan te doen!
Hoi iedereen! Nieuw hier op FF maar op EGF schreef ik ook mee in dit topic. Ik kijk er naar uit om ook hier mensen zo goed te kunnen te helpen met vragen of andere dingen omtrent het cuppen
Wat ellendig! 16 euro is toch wel veel voor niets extraās. Bijbetalen en boetes beiden echt bah.
Ik heb 2 dagen geoefend en ging opzich goed vandaag ben ik voor t eerst ongesteld en vanochtend in gedaan. Toen ik om half 6 thuis kwam hoorde ik een soort gepruttel down under en zag dat er bloed gelekt was?? De cup zat er gewoon goed in heb nog gevoelt of ie echt nergens in geklapt zatā¦ de cup zat half vol na 9 uur (echt apart om te op deze manier zien i0v in een tampon haha)
Hoe kan t nou dat het toch gelekt is?? Gelukkig had ik voor de zekerheid nog een maand verbandje inā¦
Okeā¦ net ging ik plassen en zat er weer bloed op mn wc papiertje wat doe ik verkeerd
Wellicht het steeltje een stukje korter knippen?
https://www.menstruatiecup.nl/Webwinkel-Page-849583/FAQ.html#acht