Nou mn cuppie zit erin hoor. Ging verbazend makkelijk. Hopelijk krijg ik m er morgen nog uit haha.
Omdat jullie dit natuurlijk super interessant vinden hou ik jullie op de hoogte, zo ben ik dan ook wel weer.
Nou mn cuppie zit erin hoor. Ging verbazend makkelijk. Hopelijk krijg ik m er morgen nog uit haha.
Omdat jullie dit natuurlijk super interessant vinden hou ik jullie op de hoogte, zo ben ik dan ook wel weer.
Zorg er dan in ieder gevsl voor dat je goed het vacuĂŒm breekt voordat je hem eruit haalt, dan zal je niet je spiraal eruit trekken. Anders waarschijnlijk ook niet hoor!
Het is gelukt. Het eruit halen ging eerst een beetje moeilijk en was bijna in paniek maarrrr het is gelukt en weet nu ook hoe het moet. Inbrengen ging ook weer super soepel. Denk dat ik om ben
Ik heb het vandaag voor het eerst uitgeprobeerd. Erin ging best makkelijk maar hoe weet je of hij goed zit? Ik weet niet of hij vacuĂŒm zit en of hij goed uitgevouwen is. Ik kan al niet zo goed bij dat steeltje, mijn baarmoederhals zit best wel hoog geloof ik. Ik kan ook niet goed voelen omdat voor mijn gevoel mijn schaambeen in de weg zit ofzo. Ik heb ook het gevoel alsof mijn lichaam dit niet leuk vindt haha, een tampon is toch een stuk kleiner. Al voel ik hem niet zitten.
Nu ben ik ook bang dat ik hem er nooit meer uit krijg haha, ik wilde hem iets naar beneden trekken maar dat lukte al niet omdat ik geen grip op dat steeltje krijg, het is te glibberig allemaal. Maar goed tot nu toe is het jullie ook allemaal gelukt dus uiteindelijk moet het goed komen hopelijk.
Gelukkig ben ik vandaag vrij, ik laat hem maar gewoon even zitten en dan merk ik het vanzelf wel.
Ik denk dat ik het maar op moet geven. ĂĂ©n keer zat ie echt goed (op goed geluk), hele dag geen zorgen aan gehad.
Nu weer ongesteld en ik loop al twee dagen te martelen, dat ding klapt gewoon Ă©cht niet uit. Ik heb al zoveel verschillende vouwen geprobeerd, filmpjes bekeken et cetera. Ik grijp toch steeds weer naar een tampon uit frustratie.
Je kan als je hem eruit wil halen en je er niet bij kan ook even je spieren aanspannen om er zo beter bij te kunnen. En of ie goed zit, de expert ben ik zoals te zien aan mijn eigen bericht dus niet, maar die ene keer dat ie goed zat heb ik geprobeerd hem iets naar beneden te trekken en toen voelde ik dat er nu echt een vacuĂŒm zat!
Je kan voelen door met je vinger langs de randen te gaan. Als die ergens ingedeukt zit, is die sws niet goed uitgeklapt. Als dat oke is, moet je even iets aan dat steeltje van die cup naar beneden âtrekkenâ. Als dat moeilijk gaat, zit die vacuĂŒm.
Als het met allerlei verschillende vouwen niet lukt is je cup misschien wel te zacht? Welke heb je?
Eruit ging best wel makkelijk eigenlijk als je idd je spieren gebruikt. Alleen op een gegeven moment voelde ik dus inderdaad dat het vacuĂŒm verbrak terwijl ik hem naar beneden trok en dat voelde niet zo lekker, dus dan moet ik proberen om hem eerst meer in te duwen zodat dat eerst verbreekt denk ik.
Ik heb hem weer in gedaan en ik weet gewoon niet goed hoe het hoort te voelen. Toen ik hem eruit haalde zat er wel bloed in en ik was niet doorgelekt dus neem aan dat hij dan wel goed zat. Ik heb het idee dat hij wel een klein beetje ingedeukt is maar meer omdat je lichaam nou eenmaal zelf niet compleet rond is. @Chipss Bedoel je de bovenste randen? Daar kan ik niet echt bij. Toen ik eraan probeerde te trekken ging dat idd niet supermakkelijk. Voor mijn gevoel zit hij goed maar ik weet het niet echt zeker.
Ik vind dit allemaal best interessant haha, normaal denk ik niet echt na over mijn ongesteldheid. Als ik zeker zou weten dat hij goed zou zitten dan denk ik dat ik sowieso wel fan ga worden, want erin en eruit moet met wat oefening nog wel wat makkelijker gaan en ik ben meestal niet zo zwaar ongesteld dus dan hoef je het ook niet vaak te doen.
En ik vind het echt vies als je een tampon in hebt en moet plassen maar hem nog niet hoeft te verwisselen, dat dat touwtje dan nat wordt en je hem er daarna uit moet halen met dat touwtje. En van tampons wordt het ook een beetje droog. Maar maandverband vind ik ook niet echt fijn. Dus als het goed lukt allemaal heeft zoân cup voor mij alleen maar voordelen denk ik. Vandaag ben ik vrij dus kan ik het gewoon uitproberen, maar weet nog niet of ik het uit wil testen als ik de hele dag weg ben.
Ik heb de Meluna Classic! Ik vind het alleen zonde om al een nieuwe cup te kopen, ik hoop dat ik deze toch echt eens onder de knie krijg.
Ik heb nu sinds september een cup. De eerste maanden gingen echt super goed, geen enkel probleem. Maar de laatste paar keren lukt het gewoon niet. Opeens lek ik door/vouwt ie niet uit. In het begin ging het wel goed, kan het zijn dat de cup nu al te soepel is ofzo? Uit frustratie heb ik al een andere gekocht, maar ik ga deze ongesteldheid de oude nog proberen in verschillende vouwtechnieken. Volgens mij zit ie goed, maar ook heel laag. Kan dat?
Aah ja ik bedoel iig aan het midden van de cup, hoeft niet helemaal bovenaan. Maar als je niet doorlekt dan zal de cup wel goed zitten Het is inderdaad even wennen en een feeling ontwikkelen ervoor
Oh toevallig, die heb ik ook. Maar daar is dus ook nog een soft variant van, die vouwt dan toch helemaal niet uit zou je denken, ik vind deze al helemaal niet âhardâ ofzo. Ik weet niet of de maat nog uitmaakt qua uitvouwen.
Maar goed ik weet niet eens of mijne goed zit dus heb verder geen idee haha. Het schijnt wel dat de sterkte van je bekkenbodemspieren ook nog uit kan maken.
Maar ik snap wel dat je niet meteen een andere wil kopen, zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet om er even een paar verschillende uit te proberen zonder dat het zonde is.
Ik ben ook zo blij met mijn cup! Heb wel dit jaar een nieuwe gekocht omdat de oude verkleurd was. Nu een koperspiraal laten plaatsen, de eerste zes weken mag ik sowieso geen cup gebruiken maar daarna mag het, als ik het vacuum voorzichtig verbreek. Ben heel benieuwd! Maar ik kan de cup dus echt aan iedereen aanraden om in ieder geval te proberen
Ok, een C vouw gaat opzich prima, alleen zit ie dan heel laag. Door de dag heen kruipt ie verder omhoog, super vreemd.
Okay na 2 maanden gebruiken hoe ik het ervaar Ik ben er heel blij mee! Heb de Organicup. Het indoen gaat prima, met de neerdrukvouw. VacuĂŒm gaat ook bijna altijd meteen goed. Op de eerste dag moet ik em wel een keer extra legen. Vind ik wat minder, want dat moet dus op werk. Het uitdoen vind ik wel wat pijnlijk, iemand tips daarvoor? Het vacuĂŒm verbreken lukt, maar het laatste stuk eruit halen is pijnlijk. In het begin is het best een knoeiboel, maar merk dat ik er nu steeds meer handigheid in krijg. En hij is ook heel fijn tijdens de lange trainingsritten op de mountainbike. Hoef niet meer ergens een cafĂ© te zoeken om tampons te wisselen en er zit geen bezweet, schurend touwtje meer in mijn fietsbroek (okay tmi haha).
Heb nu drie menstruaties die cup gehad en de laatste keer ging soepel. Hoefde er niet aan te denken. Super oplossing en tevreden. Nu ben ik weer ongesteld en krijg âm steeds niet goed in. Ik voel dat een kant niet helemaal uitvouwt. Dus deze menstruatie al twee keer misselijk, duizelig en extreme buikpijn na het inbrengen. Lekt ie ook steeds. Grrr. Voel me er echt ziek van en moet echt bijkomen.
Ik ben mega fan van de organicup! Heb er ongeveer een half jaar âplezierâ van gehad totdat ik zwanger raakte.
Geen gedoe meer met doorlekken, geurtjes oid.
Het wordt aangeraden om na de zwangerschap de 2e maat te nemen, iemand hier ervaring mee? Of ging het ook nog steeds met maat 1?
Hoe maken jullie je cup goed schoon? Ik maak de mijne schoon met water en daarna kook ik het uit. Maar het blijft naar bloed ruiken en het verkleurd een beetje.
Ik heb zoân beker gekocht waarmee je soep kan opwarmen in de magnetron en daar doe ik dan een druppel afwasmiddel in, de cup en water tot halverwege ongeveer. Dan zet ik hem 20 minuten in de magnetron en komt ie er helemaal schoon uit.
Net geprobeerd, en het ziet er al een stuk beter uit! Nog niet helemaal schoon, maar ik moet dit gewoon een paar keer doen denk ik. Bedankt!