Het grote medische vragen-topic

Ik moet het misschien meer verwoorden als. Wellicht, en het zou kunnen zijn dat… :blush:

Goed ik verwijder mijn Posts.

Wil je die in je reply ook verwijderen?

Ik vertrouw de reguliere artsen zeker hoor, zo ben ik niet. Maar alternatief betekend een andere manier. En dat hoeft geen verkeerde manier te zijn. Lijkt mij

1 like

Disclaimer: ik ben geen arts dus ik weet hier niks van, maar een vriendin van mij slikte omeprazol tegen brandend maagzuur maar kreeg ook steeds meer last van haar maag en dat bleek bij haar juist een bijwerking van de omeprazol. Toen ze daarmee stopte ging het langzaam over. (Ik weet niet of ze iets anders is gaan slikken). Misschien even overleggen met je arts of dit bij jou ook mogelijk kan zijn? En of je iets vervangends kan nemen?

1 like

Wanneer trilt het en hoe heftig ? Want volgens mij kan je, als je stil zit/ligt, ook je hartslag zien (dus zien als in je buik trilt) in je buik. Maar ik ben geen medisch persoon.

@hanson @MadameMignon bedankt voor jullie reacties! Ik slik niet dagelijks omeprazol, alleen wanneer ik klachten krijg. Dit is ongeveer 1x in de 4-6 weken waarna ik een weekje omeprazol gebruik en dan is het weer over. De omeprazol werkt alleen niet direct, maar na 2-3 dagen en dat vind ik vooral erg vervelend. Eten helpt even, maar na een uurtje krijg ik weer klachten waarbij het hongergevoel het vervelendste is. Ik weet wel een aantal triggers qua voedsel, maar soms komt het ook ineens op. Momenteel maak ik me vooral zorgen omdat ik dinsdag op vakantie ga, en de klachten gisteravond weer zijn begonnen. Dan is er een grote kans dat de medicijnen dinsdag nog niet voldoende werken. Maargoed, het is dus redelijk normaal om na zo’n bacterie klachten te houden, maar mijn vraag is nu vooral of die klachten over horen te gaan in de toekomst?

1 like

Ja, er is 6 maanden na de behandeling weer een onderzoek geweest en de bacterie was er niet meer. Mijn huisarts zei wel dat het nog terug zou kunnen komen en moet dan ook aan de bel trekken als ik niet meer zonder omeprazol kan, dan mag ik weer ontlasting inleveren voor onderzoek. Rennies hadden altijd vrij weinig effect, maar ik kan het nog wel eens proberen!

1 like

Antagel is echt m’n wondermiddel op de Eerste HartHulp, als het niks met het hart is maak je het altijd beter met Antagel :smiley:

3 likes

Oeh, ik ga het morgen gelijk uitproberen! Neem het ook maar mee in mijn koffer, Grieks voedsel is niet altijd heel vriendelijk voor mijn maag namelijk :stuck_out_tongue: Bedankt voor je advies, super lief dat je dit zo doet!

1 like

Als ik lig, of sta, dan zie ik m’n buik op en neer gaan. Dat is echt pas sinds een week. Sowieso trilt m’n hele lichaam, m’n buik dus ook. Zo raar :thinking:

Ik heb al een hogere dosering gekregen van de huisarts omdat 1 tabletje niet voldoende hielp. Neem er nu dus 2 tegelijk, iedere 24 uur. Ik ga nu eerst lekker op vakantie en als ik na de vakantie nog erge klachten heb weer eens langs de huisarts. Bedankt voor je reactie!

1 like

Ik ben een week geleden overgestapt op een andere pil (met desogestrel, om te kijken of het wat doet voor mijn vette/slechte huid). In de bijsluiter wordt benadrukt dat migraine een veel voorkomende bijwerking is. Hier had ik vroeger erg veel last van maar door dagelijks bètablokkers te slikken heb ik dat onder controle gekregen. Echter heb ik sinds gisteren enorme hoofdpijn (net geen migraine maar lijkt in de buurt te komen). Lig er nu dus wakker van.

Kan dit al zo snel door de nieuwe pil komen? Ik krijg hierdoor namelijk gelijk de neiging ermee te stoppen want deze hoofdpijn vind ik het niet waard. Of is het toeval of moet ik nog even doorzetten?

1 like

Niet echt medisch, maar onze dokter is alleen bereikbaar tot 10 uur. Daarna alleen voor spoedgevallen, maar wat is spoed dan? Dan bel je toch 112?

1 like

112 is voor ‘ik ga binnen afzienbare tijd dood als er niet iemand me komt helpen in de komende minuten’, bijv bij een ongeluk, pijn op de borst, een beroerte, etc.
Spoed bij de huisarts is voor ‘ik ben best wel ziek, ik ga niet nu dood, maar ik wil wel graag dat iemand me helpt in de komende uren’, bijv. als je ineens veel koorts hebt of ineens erg veel pijn hebt ergens, je krijgt dan meestal direct de huisarts aan de lijn die besluit of je langs moet komen, hij/zij zelf langskomt of dat er toch beter een ambulance kan komen.

4 likes

Pijn in je borstkas is heel moeilijk te definiëren voor de meeste mensen, want je voelt over het algemeen nooit iets in je borst, dus je hersens zijn helemaal niet gewend aan signalen uit die regio. Daarnaast zitten er veel verschillende organen heel dicht bij elkaar in de buurt (hart, longen, slokdarm, middenrif, ribben, spieren, etc) die allemaal pijnklachten kunnen geven. Omdat je die normaal nooit afzonderlijk van elkaar voelt is het vaak heel moeilijk om aan te geven hoe de pijn precies aanvoelt, en waar het precies zit, maar het kan altijd het hart zijn, ook al vertellen mensen niet de klassieke symptomen (drukkend gevoel midden/links op de borst, alsof er een olifant op zit, uitstralend naar linkerarm en linkerkaakhelft), dus er komen veel mensen op de Eerste HartHulp die niets met het hart blijken te hebben, maar we moeten dat bij iedereen wel eerst uitsluiten.

9 likes

Mijn vader zegt altijd: het lichaam kent geen zon- en feestdagen.
Virussen en bacteriën werken het hele jaar door, maar in de winter zijn de omstandigheden daarvoor beter geloof ik (het weer en onze mindere weerstand) waardoor er dan meer mensen ziek zijn.

5 likes

Ik ben al een aantal weken aan het snotteren. Ook heel snot met snuiten. Ik weet dat ik allergisch ben voor gras. Maar inmiddels ben ik het wel zat. Wat zou een huisarts hieraan kunnen doen ? Op dit moment slik ik geen medicatie.

1 like

Dankje dat maakt het duidelijk.

Ik ken iemand wiens oor dicht ging tijdens een vlucht en maanden later pas opensprong met een harde en pijnlijke plop.

Thanks voor je advies over gerstekorrels (iemand anders vroeg er naar), heb er laatst een weggehaald en erg tevreden met het resultaat!

1 like

Yes, zat boven m’n oog en die huid wilde niet kapot dus was even eng, maar na een dag kon ik het zo wegvegen. Was alles maar zo simpel;p

2 likes