Het grote medische vragen-topic

Die gebruikte ik ook, helaas bij mij niet geholpen maar wel super chill dat jij er nu vanaf bent :slight_smile:

Ah balen zeg, had gehoopt dat het een wondermiddel voor iedereen was!

Ik heb nu al vijf dagen de hele dag door buikkrampen en het lijkt maar niet weg te gaan. Het voelt echt alsof ik meteen naar de wc moet maar dat is dus niet het geval… mijn ontlasting is verder ook normaal dus geen diarree ofzo. Vind het echt vreemd. Heb het in ieder geval nog nooit eerder gehad. Heeft iemand hier ervaring mee? Denk dat het misschien een virusje is maar dan zou ik toch diarree moeten hebben?

Ik heb een vraag waarvan ik echt niet weet of ik die hier nou op de goede plek stel. Sinds een tijdje merk ik regelmatig dat mijn ogen ‘beslaan’ als ik warme thee of koffie drink. Ik heb geprobeerd hier een beetje op te googlen, maar ik kan niets vinden.

Geen idee eigenlijk of alle mensen dit hebben maar voor mijn gevoel is het gekkig.

Als ik dit allemaal zo lees (ook een groot deel vrouwenkwaaltjes) vraag ik me af of mannen net zoveel probleempjes hebben of dat zij over het algemeen beter af zijn?

1 like

Als ik naar m’n vriend kijk ben ik wel het zwakkere geslacht :joy:
Ik moet wel zeggen dat ik in drukke en gestresste tijden echt veel kwaaltjes krijg, maar misschien is hij een übermensch.

3 likes

Ik heb vroeger weleens gehad dat ‘m’n darmen in de knoop zaten’ volgens de dokter. Echt helse krampen, kon niet meer lopen etc. En dat ging dan vanzelf na een dag of paar dagen weer weg. Vijf dagen vind ik wel lang! Zeker als je ontlasting wel normaal is… Even de huisarts bellen misschien?

1 like

‘Man die quicker, woman get sicker’ haha. Maar eigenlijk zijn vrouwen dus het sterkere geslacht omdat op alle leeftijden er minder vrouwen dan mannen doodgaan. Van babysterfte tot bejaarden zijn vrouwen betere overlevers :muscle:

5 likes

Als je ontlasting normaal is lijkt het me niet van je darmen te zijn (maar kan het natuurlijk niet uitsluiten). Buikkrampen kunnen vanalles zijn in je buik (nieren, baarmoeder, blaas, darmen, galblaas enz) en je zegt dat het continue aanwezig is. Maar word de pijn dan heftiger tussendoor of blijft het gelijk? En waar zit de pijn in je buik? Specifieke plaats? Straalt het uit? Vijf dagen is al even dus als het aanhoud toch maar laten onderzoeken door je huisarts!

Vijf dagen diarree is al best lang, ongeacht het weer. Je verliest niet alleen vocht maar ook electrolyten zoals kalium. Zolang je ruim voldoende drinkt zal je niet uitdrogen echter lost water het electrolyten probleem niet op. Dus zou het even in de gaten houden.

2 likes

Heb laatst gebeld voor mijn zoontje. Die had het meer dan een week (met weinig drinken enz), maar was niet erg. Ors nemen en goed drinken etc.

2 likes

Is dit die blaasjes eczeem waar jullie t over hebben? (ik heb sowieso vaker eczeem op andere plaatsen dus zou me niet verbazen…)

Samenvatting

1 like

Haha ahh. Vrouwen hebben misschien wel meer last van stress inderdaad en daardoor meer kwaaltjes? Dat zou kunnen.

1 like

Misschien handig om iets van ORS te nemen?

2 likes

Weet iemand of dit gewoon warmte uitslag is? Het is alleen op mijn rechter onderarm en rechter binnenkant arm. Het wordt steeds erger door de dag en jeukt een klein beetje.

Foto’s

I

2 likes

@Krabsalade ik heb toch op jouw advies even een afspraak gemaakt bij de huisarts. :slight_smile: Bedankt voor je adviezen nog!

2 likes

Ja! Jeukkkkk!

Oke! Dankje. Dan ga ik dat binnenkort even doen. Super lief dat je iedereen helpt hier!!

1 like

Nou ja het is niet zo dat de krampen er de hele tijd zijn maar meer bij het wakker worden, dan een uurtje nergens last van, dan twee uur lang krampen, dan een half uurtje niks en dan weer wel etc etc. Het voelt echt als kramp in de darmen maar het is niet zo dat het op één specifieke plek is en het straalt ook niet uit… Het is echt dat soort buikpijn dat ik heb vlak voor ik diarree heb maar dan alleen zonder de diarree haha.

Het lijkt vandaag tot nu toe al een stuk minder te zijn dan voorgaande dagen, als het binnen 2/3 dagen niet weg is ga ik sowieso naar de dokter.

Heel erg bedankt voor je reactie!

1 like

Ik denk het wel. Ik heb dit ook vaak van de zon. Het gaat bij mij weer weg als ik een tijd niet in de zon ga. (maar dat is nu lastig met dit weer). Insmeren met bodylotion zonder parfum etc helpt vaak wel tegen de jeuk.

1 like