Ahjoh, er zijn al genoeg genante dingen voorbij gekomen hier (zei iemand aarswormen of pusbult op schaamlip?). Wie weet help je er anderen ook mee die het niet durven te vragen (want je hebt vast geen zeldzaam probleem). En niemand zal je er anders door beoordelen hoor
Ik heb sinds een week uitslag in m’n nek en het jeukt flink.
Geen enkel idee waar het van kan komen, heb normaal geen last van overgevoeligheid oid. Ik heb sinds dien het dagelijks schoongemaakt en ingesmeerd met bepanthen en niacinamide + zink. De huid lijkt iets beter te zijn geworden maar de jeuk neemt niet af.
Is dit iets voor de huisarts of meer voor een bezoekje aan de Kruidvat?
In de spoiler een fotootje.
O bah daar lijkt het inderdaad wel op!
Toch maar even huisarts dan! Thanks!
Toen ik dat had werd me ook geadviseerd niet teveel te douchen en geen douchegel te gebruiken (advies van de huisarts, niet van m’n moeder ofzo;)) omdat t je huid uitdroogt en erger maakt
Sinds een paar maanden heb ik last van oorpijn. Alleen niet de klassieke variant in mijn oor maar juist tijdens het slapen. Mijn oor doet dan aan de buitenkant ontzettend pijn en ben dan noodgedwongen om op mijn andere kant te gaan liggen. Uiteindelijk gaat dit oor ook pijn doen en zo wissel ik af in de nacht. Is hier iets tegen te doen?
Een ander kussen proberen misschien? Zo’n rol waarbij je oor niks aanraakt?
Wat een lief bericht! thnx!
Ik heb dit ook!! Zo irritant
Wie heeft hier toevallig ook wel eens last van enorme draaiduizeligheid (bppd)? Ik heb het sinds gisteren ineens weer. En ik haat dat zo erg hè. Als ik m’n hoofd stil op 1 plek houd gaat het. Totdat ik bv opsta of draai, dan draait de wereld zo’n 30 sec om me heen.
Ik slik wel cinnarizine en ik val op mijn bed maar is er nou niks meer aan te doen? En wat zou het triggeren? Ik hoop eigenlijk iets te kunnen doen aan mijn evenwichtsorgaan of zo, dat het soepeler wordt. Maar dat kan zeker niet hè? Blegh.
Ja dat vroeg ik me ook af; welke meerwaarde heeft dat dan weer. En moet ik daar dan naar toe als ik zo’n aanval heb? Want, HOE dan haha.
Nee maar dit is zo rot. Als ik iets kon doen om het te voorkomen deed ik het.
Ah Thanks! Meteen even langs de drogist zo, en als het dan aanhoudt maar naar de HA.
Ik heb een hondje die inderdaad errrg knuffelig is. Voor alsnog heb ik niet gezien dat hij erge jeuk heeft, maar ga dat ook maar even in de gaten houden.
Dit had ik zo’n 7 jaar geleden vanuit het niks.
Via de huisarts ben ik toen bij een Kno-arts terecht gekomen die een onderzoek heeft gedaan waarbij hij warm water in mijn oren liet lopen (heel raar gevoel) en toen heeft hij vastgesteld dat er wat van die oorsteentjes los zaten.
Ik heb toen oefeningen gekregen waarbij ik tijdens duizeligheid die steentjes weer op hun plek kan ‘leggen’ en uiteindelijk is het over gegaan. Volgens hem konden die steentjes los gaan als je een harde val had gemaakt, en ik was een tijdje daarvoor heel hard op mijn stuitje gevallen.
Sorry voor de Jip en Janneke-uitleg, ik ben geen dokter, maar het kan dus gewoon weer overgaan met de juiste oefeningen!
Tnx voor je reactie!
Ja ik heb het nu een jaar niet gehad en gisteren in de loop van de dag kwam het ineens opzetten? Mijn HA had het toen over kalk steentjes. Ik geloof wel dat het vloeistof in je evenwichtsorgaan bij de één wat vloeibaarder is dan bij de ander. Ben bv ook snel zeeziek.
En ik weet eigenlijk niet of ik een keer hard gevallen ben. Missch is dat van jou dan toch iets anders dan dat van mij? Gelukkig voor jou dat het over is gegaan dan!
Hmm Dan is de theorie veranderd dus?
(Off topic: haha jouw emoji is zo mooi bij je verhaal!)
Ik heb geen piercings. Wel gehad en heb het idee dat het toen begonnen is. Omdat ik toen steeds panisch op 1 kant sliep om zo mijn piercing zo min mogelijk te belasten. Ik kan met mijn pink in mijn oor zonder dat ik ergens last van heb of pijn heb. Overdag heb ik ook nergens last van. Alleen tijdens de nacht als ik dus lang op mijn oor heb gelegen. Heel raar!
Ik ben sinds 2 weken ineens constant uitgeput, ipv 6/ 7 uur slaap ik nu met gemak 10 uur en doe vaak ook nog 1 of 2 dutjes gedurende de dag. Caffeine lijkt geen effect te hebben dus daar ben ik maar mee gestopt. Ik voel me zo slap als een vaatdoek en zodra ik probeer om mezelf te pushen om dingen te doen word ik misselijk en draaierig. Verder heb ik geen andere klachten.
Ook handig om te vermelden is dat ik mijn bloed 4 weken geleden heb laten testen op anemie, diabetes, nieren, b12, kalium, D, schildklier en nog wat dingen en daar alles goed zat. Dat was voor ik zo moe werd.
Vannacht heb ik van 0.00 tot 11.00 geslapen en ik zit nu alweer compleet ingekakt op de bank na ontbijt.
@tuthola Ik heb hier ook met regelmaat last van! Heb wel oorbellen en piercings, maar heb er ook last van als ik die niet in heb. Ik moet als het zo’n pijn doet ook echt m’n hoofd heel langzaam van m’n kussen af halen, zo stom Mja, overdag ben ik het dan alweer vergeten, maar irritant (en pijnlijk) is het wel ja.
Haha ja ik had ook al gelezen dat doktoren het vaak niet weten maar dacht doe toch een poging hier bij jou! Ik zal de verschillende tips eens uitproberen en anders draai ik wat vaker om in de nacht. Dankjewel voor je tijd en je reacties! Super lief!
Misschien jezelf laten testen op allergieën? Kan ook vermoeidheid veroorzaken.