Het grote medische vragen-topic

wow hier ging het even over netelroos/galbulten en toen ging ik daar een beetje op googelen en nu weet ik EINDELIJK wat ik heb! Ik krijg dus altijd mega erge jeuk van trillingen, bijvoorbeeld als ik skeeler krijg ik het op m’n benen en als ik mountainbike krijg ik rode uitslag op m’n onderarmen en dan voelt het echt alsof m’n bloed jeukt. Ik heb dit al aan heel veel mensen verteld en nooit herkende iemand het. Nu na googelen blijkt het dus vibratoire urticaria te heten en is het een zeldzame vorm (vandaar dat niemand het herkende haha). Het is ook genetisch dus heb even in m’n familie gevraagd of iemand het herkent. Haha ben echt blij dat dit mysterie is opgelost, thanks FF forum

11 likes

Dokter was het al van plan haha. :slight_smile: Blij blij. (Ook al vind ik de uitslag wel doodeng maar goed ik denk maar altijd zo beter dan nu erachter komen dan nog een paar maanden later mocht er iets zijn.)

2 likes

Dat heb ik ook! Soms als ik veel gewandeld heb. Of vroeger inderdaad met skeeleren.

2 likes

Wat heftig voor je! Je pijn zeker niet minimaliseren inderdaad! Hopelijk biedt het slikken van de pil verlichting voor je.
Mn zus heeft vroeger ook cystes in haar baarmoeder gehad, zij moest daarna ook aan de pil en nu nergens meer last van gelukkig, zat toen enkel op 1 plek wel. Eerst dacht de huisarts dat ze een blindedarmontsteking had vanwege haar ernstige buikpijn, ook dichtbij waar de appendix dus zit. Ze werd geopereerd maar de pijn bleef… uiteindelijk dus cystes.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ga er toch wel extra op letten nu

1 like

Weet niet of het helemaal het goede topic is, maar ik heb de laatste maanden vaak advies gevraagd aan jullie omdat ik al maanden met aanhoudende buikpijn loop. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik lactose intolerant ben en volgende week heb ik een afspraak bij de diëtiste om te bespreken hoe en wat. Baal echt verschrikkelijk want kaas is echt m’n leven :persevere:

Wil jullie allemaal even bedanken voor alle hulp en tips elke keer!!

3 likes

Harde kaas zoals Gouda bevat geen lactose :stuck_out_tongue: en er zijn lactase pillen voor de rest. En je kan veel meer lactosevrije kazen krijgen tegenwoordig

2 likes

Dankjewel voor de tips! Ik heb van de dokter verder geen info of iets gehad, het was alleen “Weet je dat je Lactose intolerant bent?” “Nee?” “Oke, volgende week moet je naar de diëtiste en die vertelt je meer”. Dus zit nu al de hele middag te googelen naar alles haha

4 likes

Hey ik heb weer een vraag. Ik ben weer bij mijn vriend en uiteraard weer misselijk. Als er niks uit de uitstrijkjes komen zou ik dan een maagonderzoek kunnen eisen? Ik wil echt dood ofzo inmiddels, hou dit niet meer vol zo.

Uch mijn buik doet ook pijn

1 like

Ja het lijkt me ook vreemd maar inmiddels weet ik het gewoon niet meer. Gelukkig is het kotsen nu weer gestopt na een jointje roken maar pff ik begin zo vreselijk wanhopig te worden.

1 like

Haha wel genoeg. Ben een dagelijkse gebruiker. Ik ga het lezen, eerste stukje klinkt al interessant. Alleen nog steeds wel vreemd dan dat ik het alleen bij hem heb dan.

1 like

Kutzooi zit echt te janken. Ik denk echt dat ik dit heb. Ik ga mijn wiet opmaken en dan kap ik ermee. Ik heb geen keuze. Het is niet veel meer.

9 likes

Die gaat mij steunen zegt hij net. Alles wijst op mij. Het braken, afvallen, ziekenhuis opnames door uitdroging etc. Misschien verklaard dit waarom zetpillen niet echt geweldig werken.

6 likes

Bedankt voor alles. :heart::heart::heart:️ Je bent geweldig.

15 likes

Ja ik hou je op de hoogte oké? Stuur je over een tijdje wel een berichtje.

2 likes

@Krabsalade Sinds ik zwanger ben heb ik bij mijn oksels en borsten kleine steelwratjes. Welke behandeling zou jij (na de bevalling) aanraden? Verwijderen door de huisarts, zelf bevriezen met een middeltje van de drogist of een huis- tuin en keukenmiddeltje?
Ik ben van plan om straks borstvoeding te geven.

1 like

Dank voor je snelle antwoord!

1 like

Ik heb een vrij genante vraag, mag ik deze ook via een privé bericht stellen @Krabsalade ?
Mijn vraag is hier trouwens nooit eerder gesteld

1 like

Nee hier hahaha

6 likes

hahahaa jij bent wel nieuwsgierig zeker :stuck_out_tongue:

1 like

Kan geen kwaad dat je nu een dubbele dosis hebt gehad. Maar ik zou wel even contact opnemen met de voorschrijver als je nu plots meer last hebt van je klachten.

2 likes