Het grote medische vragen-topic

Oh hm, dus in principe kun je gewoon ongesteld zijn tot je bevalt (als je de pil blijft slikken en geen zwangerschapstest doet). Weet je hoe vaak dit voorkomt?

1 like

Precieze aantallen zijn er denk ik niet, maar ik denk dat de groep die absoluut niks merkt tot de bevalling de overgrote minderheid is van de toch al heel erg kleine groep die zwanger wordt tijdens pilgebruik. Niet iets om je in je dagelijks leven druk om te maken als je van jezelf weet dat je je pil gewoon netjes inneemt.

1 like

Nee ze zitten best vast en zijn hard :confused: daarom vind ik het een beetje eng. Laat er sowieso even naar kijken als ik weer terug ben

1 like

Gewoon bellen. Daar kun je zeker voor bellen zodat je snel een afspraak kunt maken.

2 likes

Lijkt me niet. Je zit voor die klacht al bij een polikliniek. Dan gaan de verdere besprekeningen ook via die poli. Je huisarts krijgt wel de info. Maar is op dat moment daarvoor niet jouw arts.

2 likes

Ik heb ook iets raars, weet niet echt wat het is en of het iets ergs is. Ik heb sinds een week (ongeveer) het gevoel alsof ik er wat achter in m’n keel zit wat ik niet weg kan slikken. Het voelt best klein, ik denk een beetje de grootte van een korreltje couscous oid. Doet geen pijn, maar is wel irritant. Als ik net wat gedronken of gegeten heb voel ik het even niet, maar daarna is het er weer.
Iemand enig idee wat dat kan zijn?

1 like

Amandelsteentje?

3 likes

Ik denk dat je een amandelsteen(tje) heb. Dat gaat vanzelf weer weg of je kan het er ook uit ‘scheppen’ met een wattenstaafje.

1 like

@Kurisu en @Regular Ahh ja dat zou heel goed kunnen, thanks voor jullie snelle reacties! Ik ga eens even op onderzoek uit!

2 likes

Hoe lang kan je de pil blijven doorslikken? Ik heb steeds zo’n heftige menstruatiepijn dat ik in mn bed lig te kronkelen van de pijn dus wil liefst zo weinig mogelijk menstrueren… :no_mouth:

1 like

Dit is niet voor mijzelf, maar voor mijn vriend.

Hij geeft al een lange tijd aan dat hij pijn heeft op zijn borst, in de buurt van zijn hart. Soms ook wat pijn in zijn hoofd, zij of rug.
Hij is al een aantal keer naar de huisarts geweest en daar is een hartfilmpje gemaakt, zijn bloeddruk opgemeten, bloed laten prikken en naar zijn ademhaling geluisterd. Alles was goed.

Nu zei hij gisteren tegen mij dat hij niet durft te sporten, omdat hij bang is dat hij een hartaanval zal krijgen. Hij is 24, en is (volgens mij) super gezond.

Zelf denk ik dat het in zijn geval door stress komt en dat hij zichzelf ziek denkt (hyperchondrie?) dit wil hij niet van mij aannemen en telkens komt er ruzie van. Weet iemand wat ik/hij kan doen?

1 like

Mijn huisarts zei dat ik altijd wel 6 maanden kon doorslikken.

1 like

Ik slik al meer dan een jaar door… :redface:

3 likes

Doorslikken kan zolang het goed gaat, als je een doorbraakbloeding krijgt las je een stopweek in. Ik heb geloof ik het afgelopen jaar geen stopweek gehouden (toevallig deze week wel).

2 likes

Iedere keer als ik ongesteld ben heb ik last van brandend maagzuur. Ik heb het alleen als ik 's avonds in bed lig en dan heb ik een aantal zuuraanvallen waarbij ik een brandend gevoel heb en een zure vloeistof in mijn mond heb. Hoe kan het dat ik er alleen last van heb tijdens mijn menstruatie? Ik heb er namelijk nog nooit iemand anders over gehoord en google vertelt me ook niks :thinking:

1 like

Ik had/heb dit ook. Mijn huisarts zei dat het mijn borstspier was die pijn deed. Hij zei eigenlijk alleen dat het ongevaarlijk is en niks betekent, niet wat je eraan kan doen, helaas…

1 like

Ik herken zijn ‘klachten’ wel, en bij mezelf weet ik inmiddels dat het stress is, hyperventilatie (door de stress) en dat het grotendeels tussen me oren zit. Gezien hij ook een best extreme angst heeft (niet sporten want bang voor hartaanval) ondanks meerdere onderzoeken lijkt het er wel een beetje op dat het meer uit gedachten voortkomt dan uit feiten (want feitelijk lijkt hij in ieder geval in orde). Maar dat is natuurlijk alleen gebasseerd op dit bericht.
Kan zelf soms goed relativeren inmiddels, soms op momenten nog steeds totaal niet.

1 like

Dit heb ik inderdaad wel eens van hem gehoord. Dat het inderdaad zijn borstspier is, en dat hij met die pijntjes moet leven. Nu je het zegt!

@L.C ik vind het toch wel ‘fijn’ om te lezen dat er meerdere mensen hier last van hebben.
Ik denk dat zijn pijn er zeker is, maar dat het niet zo ernstig is als dat het is. Maandag is zijn huisarts terug van vakantie en dan gaan we haar samen toch nog maar even bezoeken.
Bedankt voor jullie berichtjes.

1 like

https://www.thuisarts.nl/syndroom-van-tietze/ik-heb-syndroom-van-tietze
Misschien herken jij hem in deze diagnose?

2 likes

Ben er vroeger mee naar de HA gegaan en kreeg pijnstillers voorgeschreven, maar ook als ik die nam had ik nog erg veel pijn (kan dan bv niet recht op een stoel zitten). Moet er misschien wel bij vertellen dat ik rugproblemen heb en het daardoor misschien intenser is? De HA stelde daarom voor om geen stopweek in te lassen, maar heeft er nooit bij verteld hoe lang dat mag vandaar.

1 like