Oooh haha oké, dan zal het in haar hoofd gezeten hebben Het was niet van de Albert Heijn dat ze het kocht, het was wel van de natuurwinkel
Cranberry zuurt je urine aan en daar houden bacteriën niet van dus het is een goede preventie inderdaad. Ik ben zelf ook de laatste tijd aan het emmeren met blaasontstekingen, en ik kreeg d-mannose als tip. Dat hecht zicht aan de bacterie en dan plas je het samen uit. Ben nu bezig met een kuur hiermee vanwege een beginnende ontsteking en het lijkt niet erger te worden. Dus dat is ook het overwegen waard!
Ik vind dit lomp, want hey verpleegkundige maar ik heb de wijsheid niet in pacht.
Vermoedelijk verrekte/scheur in mijn enkelband (weekend beoordeling gehad).
Nu heb ik om de zoveel stappen echt enorme pijnscheuten.
Opzich ben ik relatief mobiel voor mijn klachten (ik sleep mijn been gewoon mee en negeer de pijn) maar de pijnscheuten zijn inclusief pijnstillers echt heel naar.
Hoort dit erbij of morgen opnieuw laten beoordelen door mijn eigen huisarts?
Hoe lang duurt het voordat een kneuzing genezen is?
Ik was 10 juli van mijn fiets gevallen en mijn voet en knie hebben de klap opgevangen (Ik gleed uit en de fiets kwam tegen de binnenkant van mijn knie en voet). Ik kon 2 dagen nauwelijks lopen, maar de huisarts zei dat het snel beter zou gaan en ongeveer 3 weken zou duren. Van mijn voet had ik 3 dagen later al geen last meer, maar mijn knie doet echt nog veel pijn en heb het idee dat de laatste drie weken daar ook geen vooruitgang in zit, de pijn blijft constant. Heeft het nut om weer naar de huisarts te gaan of moet ik het gewoon meer tijd geven?
Ik weet niet of het al eerder genoemd/gevraagd is hier maar heeft iemand tips voor lage rugpijn? Ik ga weer eens dood van de pijn links onderin mijn rug en het enige wat het een beetje verlicht is om mijn rug te bollen (dus bv in foetushouding op bed liggen maar ik zit op kantoor dus dat kan overdag niet). Ik vertrek over 2 weken op vakantie om te gaan backpacken en ik wil daar gewoon niet de hele tijd met rugpijn rondlopen. Dat was namelijk afgelopen vakantie wel zo en heeft echt mijn vakantie negatief beïnvloed.
Ik lees online vooral dat je niet meer kunt doen dan blijven bewegen maar misschien heeft iemand tips. Ik ga er sowieso nog voor naar de dokter want ik betwijfel of het niet één soort van artrose is (omdat mijn rug öok een beetje scheef is).
Is dit geen netelroos/galbulten? Als je daarop googlet lijkt het niet op dit maar ik heb wat jij hebt ook wel eens, en de jeuk voelt hetzelfde als een muggenbult, maar volgens mijn dokter is het netelroos! Bij muggenbulten helpen mijn hooikoorts pilletjes wel goed tegen de jeuk (cetirizine). En tegen netelroos helpt koelen best goed bij mij.
Spoelen met water, 2-3 keer per dag.Ik denk dat de dokter hem alsnog gaat openen, want als ie er niet in zijn geheel uit is, is de kans dat ie terugkomt groter.
Misschien is het gewoon een lymfeklier? Is ie goed beweeglijk? Heb er zelf ook een paar in mijn hals.
Ben vanmorgen geweest! Zit een soort korstje, dus hoefde er niks speciaals mee verder. Maar inderdaad, binnenkort ga ik langs bij de chirurg/dermatoloog die t kapsel er ook uithaalt zodat het niet meer terugkomt.
Ik wilde dit ook vragen, het wordt bij mij erger van zitten en liggen. Als ik beweeg/sport lijkt het even weg te zijn. Ik heb ook foamrollen geprobeerd maar dat maakt het alleen maar erger en beurs lijkt wel. Ik doe ook elke morgen en avond oefeningen maar die helpen ook niet. Helaas dus geen antwoord op je vraag.
Ja, dan heb ik er juist last van! Vooral een dag winkelen of zo (slenteren) is echt killing… En als die pijn er dan eenmaal is, heb ik er echt in elke houding last van; ook met zitten en liggen. Toch maar eens een afspraak maken dan! Denk dat het ook mee kan spelen dat ik overgewicht heb momenteel.
@Love_story vervelend he Ik probeer ook wel eens te rollen met een tennisbal ertussen of gewoon met mijn hand te duwen maar dar zorgt alleen maar voor blauwe plekken en verlicht alleen héél tijdelijk helaas.
Heb je je enkel ingetaped? Ik heb mijn enkelband een paar weken geleden gescheurd en kon destijds alleen lopen met flink wat tape op de juiste plekken en hoge schoenen. Mijn moeder is fysio dus ik weet van haar hoe ik moest tapen, maar anders moet je het even bij de huisarts of een fysio navragen.
Ik wilde tape maar kon de HA niet en er was geen fysiotherapeut meer open toen het beoordeeld was. Heb nu een zwachtel dus wel iets van stevigheid.
Ik heb even gegoogeld en dit is eigenlijk de techniek die ik gebruik nu voor mijn enkel! Dat kun je heel makkelijk zelf doen. Ik haal zelf kinesiologietape gewoon bij de action! Het ligt bij de pleisters. https://www.gescheurdeenkelband.nl/enkel-intapen/
Dank je wel! Ik ga hier morgen achteraan.
Dat zou ook kunnen maar de plekken die ik heb gehad zijn volgens mij wel allemaal ontstaan uit een muggenbult vandaar dat ik dacht aan allergische reactie
Als je zwanger probeert te worden, is het advies dan om direct om je voeding te letten (na eventuele bevruchting) of pas als je weet dat je zwanger bent?
Ik had hier met een vriendin een gesprek over en aangezien ik zelf ook plannen heb… Ik lees verschillende dingen. Over bloedbanden die er nog niet zijn en dat het juist niet lukt als je er te veel mee bezig bent, tot elke maand na eisprong tot ongesteldheid opletten etc. Ik ben benieuwd.
Laatst kwam ik erachter dat mijn menstruatie een soort ‘nabootsing’ is van een echte menstruatie, omdat ik aan de pil ben. Maar stel ik zou ondanks de pil wel zwanger raken: blijf ik dan ongesteld worden? Of niet? Aangezien het dus een nabootsing is.
De huisartsenstandaard geeft voedings/hygiëne-adviezen vanaf dat je zwanger bent, en dat kun je pas weten 2 weken na de conceptie. Foliumzuur wordt wel vanaf 4 weken voor conceptie aangeraden, dus daarmee kun je beginnen als je begint met proberen. Ik zou niet vanaf dat moment ook alle mogelijke voedingsadviezen opvolgen, wel oppassen met alcohol en dergelijke, maar je zou maar zo eens een jaar aan het proberen kunnen zijn en dan zou je al die tijd jezelf vanalles moeten ontzeggen, lijkt me wat overdreven.
Het is een onttrekkingsbloeding, doordat je hormoonspiegel daalt gaat je baarmoederslijmvlies loslaten, het heeft inderdaad niks te maken met een al dan niet bevruchte eicel. Als je zwanger wordt tijdens het slikken van de pil kan je (zeker de eerste maanden) wel onttrekkingsbloedingen krijgen, ze zullen misschien wel anders of minder zijn dan je gewend was, maar je hoort ook wel eens over vrouwen die absoluut niets gemerkt hebben aan hun onttrekingsbloedingen en dan ineens bevallen.