@Krabsalade ja geef nog borstvoeding!
Ik ben afgelopen winter echt vaak verkouden geweest en dan echt extreem vaak. En de ene keer was het met hoesten wat echt weken aanhield en dan weer ontstoken ogen of keelpijn. Het was dus niet alleen een snotneus maar ook niet echt griep. Nu ben ik sowieso altijd wel vatbaar geweest en het helpt niet echt mee dat ik veel in aanraking kom met snot en kwijl van kinderen.
Nu wil ik voor aankomende winter mijn weerstand verhogen maar hoe kan ik dat het beste doen? Ik eet gezond en gevarieerd en slaap genoeg dus daarnaast. Een multivitamine of vitamine C of van die weerstand tabletten van a. v.ogel… wat helpt nou echt?
Wordt het niet een beetje teveel dokter-zijn nu voor je met dit topic? Ik kan me voorstellen dat veel vragen voor jou makkelijk te beantwoorden zijn en dat je denkt; doe ik even snel. Maar nu ben je bijna dagelijks vragen nog aan het beantwoorden. Je bent natuurlijk een volwassen vrouw die dit prima zelf kan bepalen, maar het viel me gewoon op en dit topic gaat natuurlijk best snel. Wel heel lief dat je dit doet❤️
Gelukkig! Je hoeft natuurlijk niet altijd bezig te zijn met je werk namelijk, ook al is het voor jou een eitje;) staat www.thuisarts.nl en farmacologischkompas.nl al in de beginpost? daar staan ook veel antwoorden op dit soort vragen. Ik kan de eerste post niet zien, wordt gelijk naar beneden geleid.
Ik ben ongeveer 3 maanden geleden gestopt met de pil omdat ik spiraal zou nemen. Die spiraal duurt wat langer omdat het allemaal lastig te plaatsen is. Maar ik ben inmiddels nog steeds niet ongesteld geworden. Al 2x zwangerschapstest gedaan en niet zwanger. Is dat normaal na het stoppen met de pil?
Ah oke ben ik weer even gerustgesteld. Dankjewel!
Gisteren weer een oksel-echo gehad en de arts kwam zelf ook nog even checken om 100% er zeker van te zijn dat het geen foute boel was. Ik ben voorlopig weer gerust.
@Mgg Amitrip heeft een lange halfwaardetijd, dus zou gewoon weer de normale dosering innemen. Wat Viooltjes net al zei
Wat kan je het beste doen als het down under niet helemaal chill ruikt?
En als je wel ondergoed draagt: katoenen onderbroeken! De boel moet idd een beetje kunnen luchten
Ja soms gaat het echt allemaal gewoon zweten he… Ik draag altijd katoenen ondergoed en toen ik een keer iets synthetisch droeg vond ik het echt veel minder fris. Ik ben trouw aan mijn Hema onderboeken, haha!
Er is een pillen en supplementen topic (weet de precieze naam even niet), daar is het ook over B12-pillen gegaan
mijn muggenbulten beginnen nogal uit de hand te lopen met als recentste aanwinst deze op mijn heup. Kan/moet ik hier iets mee doen? Kan de dokter er iets mee bijvoorbeeld? Is sinds dit jaar heel extreem, heb al meerdere enorme plekken gehad
Vraagje, ik had/heb een atheroomcyste op m’n hoofd, had al een afspraak staan om deze te laten weghalen. Maar nu is ie vanmorgen open gegaan (zat een korstje op) en kon ik 'm soort van uitdrukken (niet helemaal) en heb ik nu een soort gaatje op m’n hoofd. Ik ga morgen de ha bellen, maar wat kan ik doen om het schoon te houden? Moet ik verder nog iets doen?
Kan het niet goed zien maar lijkt een beetje op wat ik heb. Dan schijn (ben geen dokter) je allergisch te zijn voor die mug. Enige wat bij mij helpt is een anti allergie pilletje en gewoon wachten,
Ik merkte gisteren ineens een knobbeltje direct onder mijn kin zeg maar direct tegen het bot aan bijna. Het is best hard en beweegt ook niet. Ik ben eigenlijk best wel bang dat het misschien iets is alleen ben ik nu op vakantie dus kan ik niet naar de dokter.
Helpen producten cranberry (pillen bijvoorbeeld) bij het voorkomen van blaasontsteking? Ik heb het idee dat ik alle adviezen opvolg (plassen na seks, veel drinken), maar het komt toch iets te vaak terug. Of heb je misschien een andere goede tip? :)
Mijn moeder had veel last van blaasontstekingen en nadat zij cranberrysap begon te drinken op regelmatige basis had ze wel de indruk dat het beter was!
Pillen zijn wel effectief ter preventie, de Ocean Spray en dergelijke cranberrydrankjes van de Albert Heijn helpen niet, die kun je beter met vodka voor de zaterdagavond bewaren.