Oké jawel dus, stom dat ik dit over het hoofd heb gezien, heb echt vaak gezocht haha thanks!
Koper spiraal? In ieder geval geen hormonen
Die rare schokjes waren bij mij na 4/5 dagen gelukkig wel verdwenen. De rest werd ook wel geleidelijk beter in die 2 weken, dus ik voelde me niet 2 weken zo belabberd maar iedere dag wat beter. Het is gewoon echt even doorzetten ben ik bang. En je mag absoluut trots zijn!
Ik betrapte mezelf er weleens op, maar vooral door reacties van anderen denk ik. Inmiddels ben ik me er bewust van, dus ik let er op. Het zou heel goed kunnen dat je vriend niks doorheeft.
Ik heb ergens gelezen dat die testen een middel zijn van de Amerikaanse overheid om zoveel mogelijk DNA van mensen binnen te harken. Vind je het niet eng dat een bedrijf je DNA heeft?
Nee, dat heb ik weer niet. Het worden geen lijnen en ik kan er ook geen vormen of iets in maken. het lijkt gewoon echt op muggenbulten. zoiets als dit:
Ik hoef maar te krabben, of een puistje uitknijpen en dan krijg ik dit. Vaak dus ook wanneer ik afwezig krab vanwege jeuk (en dan niet hard maar even een/twee keer overheen met mijn nagels. Mijn nagels houd ik kort en schoon, maar verder blijft het er. Ook met het epileren etc.
Kan het kwaad om eenmalig een stopweek te hebben van een dag korter? Wilde een strip doorslikken want volgende week Lowlands dus geen zin in gedoe, maar ik bloed door de pil heen. Dus als ik vandaag stop zou ik volgende week donderdag weer de eerste pil nemen, maar ik wil hem dan woensdag al nemen
Ik denk niet dat dat kwaad kan maar dan shift je wel je hele schema met een dag toch? Dan stop je straks ook een dag eerder. Misschien dat je dat onhandig vindt, dan zou ik het niet doen
Ja ben nu een dag later gestopt dan anders, dat vind ik vervelend om te onthouden omdat het al 4 jaar woensdag weer beginnen is haha
Oké jongens beetje TMI.
Ik sla altijd 1 stopweek over, dan weer niet, weer wel etc… Nu zat ik op week 2 van strip 2 en begon ik te kotsen, ik heb toen zondag en maandag niet in genomen omdat ik wist dat ik het toch ging uitspugen. Dinsdag heb ik hem gewoon weer netjes gehad, dinsdag had ik ook echt pikzwarte afscheiding/bloed in mijn ondergoed zitten, het leek vreemder dan gewoon bloed en het voelde ook best raar? Bijna als teer ofzo. (Jaja ik heb goed handen gewassen daarna haha)
Sinds dinsdag dus weer de pil netjes ingenomen maar sindsdien ben 1x in de 10x uur ofzo ongesteld? Alleen mijn vraag is dus… Het is echt zwart. Is dit wel normaal? Of komt omdat ik al een stopweek had overgeslagen en mijn lichaam nu sowieso wat van slag is? Voel me verder wel lekker. Sorry hoor voor deze vraag haha, durf het ook bijna niet te vragen. Ik vond het allemaal best logisch maar dat het zo donker is en blijft enz vind ik raar.
Ik had gewoon net de doktersassistente aan de telefoon. Zucht
Toch maar voor mijn keel naar HA gegaan en fenoxymethylpenicilline voorgeschreven gekregen. Heeft deze invloed op de pil? (Microgynon30)
Ben geen dokter maar heb het wel vaker gehad dat als ik een stopweek oversloeg, dat m’n bloed dat echt heeeel donker was.
In het algemeen kun je dit soort vragen altijd ook even vragen aan de apotheek als je het ophaalt, zij hebben zicht op de rest van je medicatie en op dingen als nier- en leverfunctiestoornissen.
Het advies over de combinatie antibiotica/anticonceptie is een aantal jaar geleden veranderd, er zijn maar een paar middelen (sterke antibiotica voor lepra en TBC, die krijg je niet per ongeluk zomaar) die zorgen voor een verminderde werking van je pil, alle anderen hebben geen invloed.
RSI? Ik heb dit ook gehad, echt hele stijve arm en hand van teveel op m’n telefoon zitten, ook met af en toe steken inderdaad. Ik zou even googlen op RSI symptomen en als je het herkent goed rek-en-strek oefeningen doen en minder je hand/arm gebruiken
Weer even een cyclus vraag (worden de dokters daar al gek van??)
Ik ben in nov 2016 zwanger geraakt, daarna ben ik borstvoeding blijven geven. Op een gegeven moment de minipil gaan slikken, daar bleef ik maar door bloeden, dus na 2 weken weer mee gestopt omdat ik het zat was dat ik dus een soort van bleef menstrueren.
Daarna bleef m’n menstruatie uit, mede door de borstvoeding die ik nu ook nog geef een aantal keer per dag. Tot vorige maand, toen werd ik voor t eerst sinds bijna 2 jaar weer echt ongesteld. Tot nu toe blijft m’n menstruatie uit (dag 31), nu had ik voor m’n zwangerschap geen regelmatige cyclus en soms ook een erg lange cyclus. Vandaag een test gedaan, niet zwanger.
Kan het nu zijn dat de afgelopen keer ongesteld zijn eenmalig was, of is het zo dat als het eenmaal weer op gang is dat het dan door blijft gaan??
Oke help dit is heel stom maar ik was net iets te enthousiast oefeningen aan het doen (side-planken) en toen schoot mijn schouder uit de kom
Hij schoot er meteen weer terug in.
Pijn valt mee, het voelt nogal verrekt en stijf maar niet alsof ik lig te creperen van de pijn. Ik kan alles nog bewegen, arm optillen boven mijn hoofd voelt niet heel goed. Het ziet er verder niet raar uit. Ik ben vooral heel erg geschrokken en vraag me af of het zin heeft om nu (vrijdagavond) de huisartsenpost te bellen / naar de eerste hulp te gaan? Kunnen die uberhaupt iets doen?
Als je alles kan en ie weer in de kom zit, waarom zou je dan nog naar de hap gaan? Sorry ben geen medicus, maar als niet medicus zou ik daar geen reden toe zien:p
Geen idee, voor een check / mitella?
Het is me nog nooit eerder gebeurd dus ben een beetje in paniek en durf niet zo goed te bewegen
Hmm Ja, ik weet dat als ie los zit, ze 'm er weer in zouden zetten en dat er sowieso mensen zijn die makkelijk dingen in en uit de kom halen. Maar als je het zeker wilt weten kan je ze altijd bellen en je vragen voorleggen.
Aiiiii wat naar. Ik zou sowieso even de huisartsenpost bellen om advies te vragen. Mijn knie is 2x uit de kom gegaan toen ik jong was en ik moest direct gips om de banden in te laten korten/ rust te geven. Ik had wel veel pijn eraan. Gips gaat natuurlijk niet met je schouder, maar je banden hebben wel een klap gehad (uitgerekt door het uit de kom schieten). Uit mijn eigen ervaring denk ik dat er wel bepaalde dingen zijn die je nu wel en niet mag dus zou zeker even bellen!
Edit: oh de dokter was al in de house!