Het grote medische vragen-topic

Ik kom er gisterenavond bij het afhalen van mijn make-up achter dat ik veel wimperharen verlies. En ook mn wenkbrauwen zijn weer echt dunner geworden :frowning:
Na het uitvallen vorige keer zijn ze rond april weer gaan groeien. Ik vroeg het vandaag in het ziekenhuis aan de verpleegkundige, maar die wist het ook niet. Het is geen bijwerking van de medicijnen.

Wat kan ik er aan doen? :neutral_face:

1 like

Geen tips wel een knuffel! Zo kut he haaruitval :kissing_heart:

2 likes

Maar je prikt nu nog elke 2 maanden B12? En je hebt een maand terug bloedonderzoek gedaan? Dan is het niet zo gek dat je waarden perfect waren, aangezien bloedwaarden dan niets zeggen (want je bloed zit vol met B12 maar dat betekent niet dat je lijf het ook opgenomen heeft).

1 like

Dat was meer om te kijken of elke 2 maand wel genoeg was omdat ik nog steeds klachten had (haaruitval en trillend ooglid dat elke keer na een injectie ophoudt. Maar 2/3 weken voor de injectie weer begint te komen)

Haaruitval en een trillend ooglid kan ook door stress komen. Heb je daar last van?

Dankjewel! Het is vooral raar dat mn hoofdhaar niet uitvalt (gelukkig btw).
Ik hoop maar dat het snel stopt.

Ik slik verder niks. Mag je zink/magnesium altijd slikken (in combinatie met andere medicijnen?)

1 like

Nee, ik heb juist de laatste 2 keer minder stress dan ooit gehad in m’n leven.

2 likes

Nee dit hebben ze niet gedaan. Wel m’n ijzer ooit, die was ook te laag. Maar een keer erna was die alweer op het juiste gehalte.

En omdat ik niet weet hoe ik mobiel een multi citaat moet doen, ook gelijk even aanhaken op @Krabsalade.
Ik zal het gaan aanschaffen en testen. Ik grijp op dit moment alles aan om er maar vanaf te komen.

2 likes

Wat is het beste merk? Is het een combinatie van die 2 of zijn het verschillende potjes? En waar kun je het beter kopen, bij de apotheek of drogisterij?

1 like

@Krabsalade ik vind het zooo lief dat je altijd de moeite neemt om zo uitgebreid te reageren op iedereen :heart: ik kijk het in ieder geval nog ff aan met mn puist haha

8 likes

Ik heb nog steeds last van mijn oog. Wel oogzalf met antibiotica gekregen. Wanneer moet ik de huisarts weer bellen om toch nog een keer te laten kijken?

Ookzalf heb ik gisteren gekregen rond 1500 uur. En toen braaf herhaalt en ook nog uitgespeeld onder de douche.

1 like

@Krabsalade Dankjewel voor je antwoord haha! Lief dat je op iedereen zo uitgebreid antwoord!

1 like

Oké drankje. Dan hoef ik nu nog niet aan de bel te trekken. Heb ook een ooglapje dus zit ook thuis niks te doen.

Stelde me wel gerust.

1 like

Hij heeft weleens een stressvolle periode gehad, maar ik heb nooit in de gaten gehouden of hij zulk gedrag tijdens/na een stressvolle periode meer vertoonde.

Hij heeft naar mijn mening nog nooit iets zodanigs stressvols meegemaakt dat zo’n tic triggerde. Of dan stond ik er niet bij stil.

@Totoro Zoals jij het omschrijft zo steekt mijn vriend ook wel in elkaar. Was jij er op dat moment van bewust dat je het ook in het openbaar deed? Of eerder naderhand? Ah ok, goed om te weten dat het niet iets psychisch hoeft te zijn!

Ik ben een paar maanden geleden ook helemaal afgebouwd van de antidepressiva en voelde me daarna ook een tijdje niet lekker. De lichamelijke klachten waren bij mij na 2 weken weg, maar de psychische klachten hebben wel 6-8 weken geduurd. Ik heb het vooral maar gewoon over me heen laten komen, was allang blij dat ik het niet meer gebruikte. Maar het is wel een flinke gewenning voor je lichaam om ineens helemaal geen ad binnen te krijgen. Hoe voel je je nu?

1 like

Ik had ook oa fikse haaruitval door b12tekort, heeft bij mij heel lang geduurd voor dat verbeterde. Ik heb ook in overleg met MDL en huisarts veel langer 1x per week geprikt omdat daarbij de klachten veel beter werden en het niet kwaad kan als je teveel b12 zou hebben. Als we afbouwden via de standaard dan viel ik gelijk weer helemaal terug, na 2 jaar 1x per week prikken nu eindelijk klachtenvrij afgebouwd naar om de 2-3 weken op geleide van klachten. Misschien kan je in overleg met jouw arts ook proberen iets vaker te prikken?

ETA: ik ben natuurlijk maar leek en geen arts maar dit werkte voor mij

1 like

Pff ik vind 2 weken best lang om me zo te voelen :open_mouth: ik ben misselijk, duizelig en heb van die rare schokjes in mijn hoofd. Ook heb ik bijna geen eetlust maar wel zin in hele specifieke dingen als ik wel wil eten. Maar probeer nu vooral wat @Krabsalade zegt gezond te eten en veel water te drinken.

Maar ben wel trots dat ik nu gewoon helemaal niks meer gebruik van dat soort dingen!

3 likes

Zijn het niet gewoon Talg bultjes?

1 like

Jaa dat dacht ik dus ook, maar Google liet niet echt wat concreets zien

1 like

Welke anticonceptiemethode naast condooms en niet seksen heeft de minst ‘slechte invloed’ op je lichaam? Niet super medisch maar ik kom er zelf niet uit

1 like