Zou een Ha iets doen aan een puist?
Hoe lang zit ie er al? Vaak gaan ze, bij mij in ieder geval, vanzelf wel weg. Hoe kut dat gevoel ook is.
Zolang het echt een puist is en geen (halve) onsteking ofzo denk ik dat een huisarts weinig doet aan pukkels?
Ik sport drie keer per week, best wel intensief. Ik merk wel dat het helpt me beter te voelen, maar blijf 's ochtends en 's middags lusteloos. Ik heb wel wat dingetjes, maar niet zo erg dat het me zo zou moeten belasten (voor zover ik zie). Thanks voor je antwoord!
Doe je leuke dingen? Eet je goed?
Ja, ik doe leuke dingen, heb een vast ritme door werk. Ik ben m’n werk soms wel een beetje zat, maar kan me niet voorstellen dat het daar aan kan liggen!
@Cadeaupapier @Fenayi @anon95960165 ja dat is waar, had ik al verwacht. Hij is echt mega en ik denk dat het gewoon een onderhuidse puist is, maar weet het niet 100%. Hij zit er al 2 weken ongeveer vandaar ook mn vraag. Ik wacht het nog wel ff af, had ff paniek hahha thanks
Ja, het zou eventueel kunnen. Ik heb ook hormoonproblemen. Deze pil slik ik al bijna 2 jaar en nog nooit ergens last van gehad. Ik denk dat ik het toch maar even met mijn dokter ga bespreken, want ik wil eigenlijk niet direct stoppen met de pil i.v.m. heftige en onregelmatige menstruaties.
Nee, volgens mij niet. Het zit op mijn rug en ik hou mijn rug/schouders altijd uit de zon, omdat ik daar snel verbrand. Anders had het wel gekund denk ik
Heh dat is zo rot. Paar mensen in mn omgeving hadden er last van en zij bleken b12 en ijzertekort te hebben, is dat meegenomen in je bloedonderzoek? Het kan inderdaad ook dat je je psychisch minder in je vel voelt en daar de vermoeidheid vandaan komt. Maar je zegt dat dat meevalt. Ben je ook op pfeiffer getest? Goed dat je het sporten volhoudt!
Ik ben geen arts of weet er ook maar iets van, dus ik mag hier eigenlijk geen uitspraken doen, maar: Dat denk ik wel! Ik merk het bij mezelf namelijk altijd. Als het mentaal heel slecht met me gaat heb ik denk ik gewoon een hele slechte weerstand en heb ik heel snel een blaasontsteking. Hoofd en lijf kun je denk ik niet los van elkaar zien.
Maar misschien zit ik helemaal fout!
Ik weet niet wat je hebt en ik kan en wil ook geen ‘echte’ adviezen gaan geven, maar ik wil toch even het volgende zeggen:
Of het nou met elkaar in verband staat of niet, het kan nooit kwaad om extra goed voor jezelf te zorgen. Neem wat extra rust, probeer te ontspannen, eet gezond en zorg voor een beetje beweging (zoals wandelen) als je dat nog niet doet! Misschien is dit totaal niet wat je nu nodig hebt, in dat geval: Niet naar mij luisteren!
Ik heb mijn anti depressiva afgebouwd en nu sinds zondag helemaal geen pil meer gehad. En ik voel me best slecht, lichamelijk in ieder geval. Misselijk en duizelig. Is er iets dat ik kan doen zodat dit gevoel minder word? Of is het even doorzetten
Dan ben je in ieder geval goed bezig! Hopelijk gaat het snel wat beter!
Ja had hiervoor een abces en vaak ontstoken amandelen, maar nu kan het dus niet daar aan liggen. Slik nu vooral paracetamol en ibu, eet ijs en lig in bed. Wanneer is er toch antibiotica nodig? Die wordt niet vaak voorgeschreven toch? Thanks voor het antwoorden!
Als je hier vaker last hebt, zou je misschien een flesje salicylzuur kunnen aanschaffen. Van Paula’s Choice of Etat Pur oid. Werkt bij mij vooral goed voor onderhuidse puisten.
Mijn huisarts heeft vulvitis bij mij vastgesteld, heb al een keer Diprisone voorgeschreven gekregen, dit zorgde er niet voor dat het wegging, maar er was wel zichtbare verbetering in de symptomen. Heb nu Daktozin voorgeschreven gekregen maar ik vindt dat deze nog minder helpt, het lijkt zelfs nog erger te worden. Moest dit niet helpen dan zou hij me doorverwijzen.
Nu vroeg ik me af of er nog andere behandelingen bij m’n huisarts mogelijk zijn of dat een doorverwijzing naar de gynaecoloog een beter idee is?
Ik wil gewoon dat het weg gaat.
Ja dat is allemaal meegenomen. Pfeiffer heb ik al gehad, dus als het goed is kan dat niet meer! Ik blijf gewoon lekker sporten en wacht nog even af, dankjewel!
Thanks voor de tip!
ik heb een vraagje. Al een aantal jaar (4/5) heb ik na het krabben hevige bulten op mijn lichaam. Het lijkt echt wel een muggenbult. Het is niet alleen met krabben, maar ook met epileren of scrubben. De huid eromheen wordt ook rood. Soms heb ik niet eens door dat ik ergens heb gekrabt (door jeuk) en schrikken mensen van de gigantische ‘muggenbulten’. Een arts heeft een keer heel snel naar gekeken (2 seconden) en zei dat het mogelijk galbulten zijn en er niets tegen te doen is. Klopt dit?
Ik vraag mij nu al een tijdje iets af wat betreft de anticonceptiepil. Er staat dat als je binnen 3 uur van het innemen van de pil braakt of diarree hebt, je een nieuwe pil moet innemen. Maar wanneer is het diarree? Als je meerdere keren achter elkaar dunnere ontlasting hebt, of is 1x al voldoende voor een nieuwe pil. En vanaf welk type van die bristol stool chart is het dan diarree?
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik zo twijfelde of ik nog een pil in moest nemen.
Ik word een beetje moedeloos van een bepaald probleem: haaruitval.
Ik heb er nu al zo’n 3 jaar lang extreem veel last van. M’n handen zitten na het douchen helemaal onder het haar, het hele huis ligt onder de haren, m’n bed…
Het is ook gewoon te zien/voelbaar dat m’n haar dunner is geworden. Eerder kon een elastiekje er met moeite 3 keer om heen en nu met gemak 4/5 keer.
Vorig jaar kwam eruit dat m’n b12 te laag was. Eerst tabletten geslikt, kreeg ik ontzettend veel puistjes van en het ging alsnog niet omhoog. Dus toen 10 keer om de 3 dagen een injectie in m’n bil. En nu hou ik dat nog steeds om de 2 maand zelf bij. Bloedonderzoek wees 1 maand geleden uit dat mijn waardes perfect zijn op dit moment.
Maar nu een jaar later is de haaruitval nog niet minder.
Dus vorige week bij de dermatoloog geweest en die verbaasde zich dat er nog nooit gekeken was naar mijn schildklier. Dus… weer bloedprikken. Op internet gelezen over de klachten en ik herkende er toch wel een aantal.
Maar ik werd 5 minuten geleden gebeld; geen bijzonderheden gevonden.
Wat zou dit dan wel kunnen zijn? De dermatoloog dacht dat ik geen alopecia androgenetica had want daar leek mijn haaruitval niet op. Het is niet een bepaalde plek dat uitvalt.
Telogeen influvvium (ik hoop dat ik alles goed schrijf) was nog een optie.
Ik vind het aan de ene kant wel ‘jammer’ dat er niks uit is gekomen uit het schildklieronderzoek. Want dan weet je wat het is. En kun je er wat aan doen. Nu word ik er zo moedeloos en verdrietig van. Ik wil gewoon niet meer m’n haar wassen. Elke keer die confrontatie verdorie.