Het grote medische vragen-topic

Even een vraag voor m’n vriend. Hij werkt bij defensie en zou anders naar den helder moeten in zijn vakantie om überhaupt een afspraak te maken.
Is dit een tekenbeet op zijn been? We zijn de afgelopen maanden maar 1x in een bos geweest.

Goede vraag! Heb je de foto ook aangeraakt?

4 likes

Heb je ook een teek gezien? Een teek kan vanzelf loslaten na een aantal dagen, maar dan heeft hij zich wel eerst helemaal volgezogen en dan merk je hem meestal wel op.
Zo op het eerste gezicht lijkt het me misschien meer een opengekrabte insectenbeet, maar ik zie in mijn dagelijks werk niet enorm veel van dit soort vlekjes, dus misschien dat iemand anders hier meer over kan zeggen.

1 like

Hij kan zich niet herinneren een teek gezien te hebben. We zijn zaterdag teruggekomen van een vakantie in Spanje, misschien dat ie dan daar gestoken is door iets geks?

Al mijn bulten zien er zo uit wanneer ik ze opengekrabt heb, vooral als ik in het buitenland geprikt heb want die worden vaak roder en groter

1 like

Oké dan ben ik officieel gerustgesteld! Ben helemaal niet bekend met teken of rode vlekken en wilde dat graag uitsluiten.

1 like

@Fiepie @Okapi koper spiraal heb ik ook al gehad.helaas kan ik daar ook niet tegen.

Dan is de 2e vraag: van wie van de 2?

4 likes

Als het een tweeling is dan weet je tenminste zeker dat je er van beiden één hebt.

5 likes

Ik zou even de Rutgers Stichting bellen.

3 likes

Ik heb vanochtend aleve feminax gebruikt, maar krijg meestal migraine van ongesteld zijn. Heb daarom ook excedrin genomen. Eigenlijk heb ik niet opgezocht of dit wel samen kan. Weet iemand dit?

1 like

Ik heb zelf voornamelijk last van afwisseling in ontlasting (dus diarree en obstipatie) maar hoofdklacht is bij mij echt de extreme pijn linksonder in mijn buik. Eigenlijk standaard op dezelfde plek. Ik stil macrogol (van die vieze zakjes haha) om de stoelgang te bevorderen maar weet niet of dat echt dusdanig veel uithaalt maar durf ook niet te stoppen want daarvoor lag ik vaak 3x per week kromgetrokken op bed.

Qua klachten, heb je misschien ooit gedacht aan een voedselallergie/intolerantie. Dat je buik daarvan zo opzwelt? Van anticonceptie heb ik geen verstand haha, dat gebruik ik verder niet.
We kunnen anders via pb ook wel even verder praten als je wilt?

2 likes

Sorry ging iets fout

@Flip ik quote even dit vanaf het begin van het topic, maar nee dus! Excedrin is acetylsalicylzuur, paracetamol + coffeïne gecombineerd, dus een NSAID (onder 2). Die mag je alleen combineren met paracetamol, maar niet met een andere NSAID

1 like

Excedrin is aspirine, cafeïne en paracetamol, dat kan prima samen met naproxen (aleve), maar excedrin heeft geen toegevoegde waarde boven normale paracetamol met cafeïne (en kost 15x zoveel; €5 voor 10 stuks vs €2 voor 50 stuks, en in die tweede zit ook nog eens 2x zoveel paracetamol, dus eigenlijk dubbel zoveel waar voor je geld).

4 likes

oh haha we hebben ong tegelijk gereageerd, maar aspirine is toch een nsaid, dus kan niet met naproxen?

1 like

Ja je hebt gelijk, het hoort daar officieel bij, maar het heeft vaak een beetje een buitenbeentjesstatus omdat het in lage dosering preventief wordt ingezet. Ik zou het helemaal niet nemen als pijnstiller, is eigenlijk achterhaald.

2 likes

Oke maar voor nu kan het dus niet heel veel kwaad? Heb het al ingenomen en toen bedacht ik me dat pas haha

1 like

Ik denk inderdaad dat condooms je enige optie zijn. Pessariums bestaan volgens mij allang niet meer en waren ook niet zo betrouwbaar!

Pessariums bestaan zeker nog wel, maar worden tegenwoordig vrijwel alleen gebruikt voor verzakkingsklachten (en dan zit er dus een gat in om slijm etc vanuit de baarmoeder door te laten naar beneden). Pessaria voor anticonceptie lijken mij persoonlijk de meest lustverdrijvende dingen ooit, van te voren zo’n plastic schijf insmeren met zaaddodende pasta, dan inbrengen, dan zorgen dat je binnen 2 uur klaar bent, voor de volgende ronde moet je eerst pasta bijsmeren, dan 8 uur laten zitten en dan nog afwassen ook :sweat:

5 likes