Het grote medische vragen-topic

je urinebuis zit een stuk voor je vaginagat he. je hebt 3 gaten

Oké niet mijn urinebuis maar wat maakte het inbrengen gisteren en het plassen sindsdien dan zo pijnlijk?

Ik heb dit oprecht nog bekeken vandaag, zó ver zitten ze nou ook niet van elkaar

Ik wil met een nieuwe pil beginnen omdat ik afgelopen 2 maanden 2 keer een doorbraakbloeding heb gehad zonder een stopweek over te slaan. Deze bloedingen waren even heftig als een normale ongesteldheid, inclusief pijn. Wanneer moet ik beginnen met de nieuwe pil?

1 like

Ik werd vannacht wakker me een kneiterpijnlijke en opgezwollen klier in mijn hals (denk ik) die voelt alsof ik de bof heb ofzo (als in, voor mijn gevoel is mijn hele hals opgezwollen en je ziet het ook een beetje). Ik weet dat opgezwollen klieren niet echt een probleem zijn en dat ik misschien een infectie ofzo heb die wel weer weg kan trekken, maar dit straalt door naar mijn oor (??) en nek. Hoe lang moet ik dit aankijken tot ik toch maar een huisarts bel? Extra terughoudend omdat ik een Belgische verzekering heb en in Nederland zit, dus gedoe…

1 like

Ik vind dat soms zo vervelend. Dan heb je vragen over een recept(werk in een apotheek) en dan is de huisarts niet eens bereikbaar?? Er is 1 huisarts die is tussen 8 en 9 bereikbaar en tussen 1 en 2. Ook zo stom. En eentje die geen wachtrij heeft als er wachtenden voor je zijn. Dus dan wordt de verbinding gewoon verbroken en moet je het later proberen.

Ik hou van huisartsen die een intercollegiale lijn hebben :heart:

2 likes

Ik kan slecht tegen hormonen en ook niet tegen de spiraal/implanon, er was 1 pilsoort die wel naar behoren werkte maar de groothandel heeft deze pil eruit gehaald en tegen soortgelijke kan ik dus weer niet.

Bel ik de assistent adviseerde ze eerst een spiraal dus ik leg uit dat dit niet kan, adviseerde ze daarna de implanon :expressionless: . weer geef ik aan dat dit niet kan zegt ze: ja dan blijft alleen de presarium over?!?

Dan kan ik toch beter gewoon overstappen naar condooms ipv dit? Of is er een andere pil soort die ik nog kan proberen?

Nooit bij stil gestaan dat dit voor jullie ook heel lastig is idd. Dat ze geen andere oplossing zien dan dit zegt ook wat.

3 likes

Ik ga dit nu doen! Mijn huisarts mag ik alleen bellen tussen 8 en 10. Heeft me al vaker moeilijkheden opgeleverd.

2 likes

Weet iemand wat dit kan zijn? Het lijkt wel een grote bult. Het jeukt ontzettend!

Edit: dat is pech, foto weg

Oeps is de foto wel duidelijk haha

1 like

Zou kunnen! Ik weet het niet. Normaal gesproken bijten muggen mij niet en ik dacht dat een muggenbult anders uitziet haha

Lijkt mij alsof je ergens door gestoken bent. Zit zelf momenteel ook helemaal onder de muggenbulten en ben dit weekend door een wesp in mijn kuit gestoken. Succes met de jeuk… :persevere:

2 likes

Ik heb ook vaak zulke grote muggenbulten en die jeuken verschikkelijk. Dus zou goed kunnen hoor

2 likes

Haha dit is een muggenbult. Antihistamine pilletjes werken goed bij zulke jeukende rakkers!

2 likes

Ohhh oke fijn om te weten. Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga even op jacht! :grimacing:

1 like

Had je ook de neocon/modicon? Ik had ook van elke pil last (wekelijkse migraine, acne, stemmingswisselingen) behalve van een van deze twee. Toen het uit de handel werd gehaald heb ik met de huisarts overlegd en zij gaf aan dat na een X aantal jaar je weer anders kan reageren op de hormonen in de pil. Ik heb nu weer een standaardpil die ik in m’n pubertijd slikte en dat lijkt voor nu weer goed te gaan bij mij.

Maar als je echt op geen enkele pil oké reageert dan is de prikpil misschien een idee?

In de prikpil Zitten te veel hormonen gaf mijn huisarts aan
Ik slik levonorogestel 100/20 microgram.

Ik weet niet of je deze optie al had overwogen maar misschien een koperspiraal dan?

Ja aan een koperspiraal zat ik ook nog te denken. En er is een nieuwe spiraal zag ik op het forum, de kylena? Die had ook weer minder hormonen. En anders zou ik toch eens met de huisarts gaan zitten op welke pillen je precies slecht reageert en welke hormoon combinatie daar in zit. Misschien is er nog een pil met een andere combinatie die je niet hebt geprobeerd?

11 likes