Het grote medische vragen-topic #2

Heb je chronisch last van een verstopte neus? Misschien goed om dat eens door de kno arts uit te laten zoeken. Zijn net poliepen? Of teveel slijmvlies? Kun je dr voor geopereerd worden, Je hebt ook nog verschillende corticosteroïdenneusspray die je kunt proberen. Over het algemeen zeggen we een week wel xylo gebruiken en dan enkele weken niet zodat het slijmvlies weer kan herstellen.

4 likes

Oh nee hoor, alleen ben gewoon al ruim 2.5 week ziek

Hoe lang heb je de fluticason geprobeerd? Dat werkt niet zo direct als otrivin, dat heeft wel een week nodig voor je er echt wat van merkt.

Ik heb er geen cijfers over, maar ik zou zelf gokken dat als je een week pauze hebt gehad je wel weer kan gebruiken. Je kan ook afwisselen, alleen ‘s avonds voor het slapen otrivin en de rest van de dag zoutdruppels bijvoorbeeld, dan is het risico van gewenning en reboundeffect na het stoppen ook al weer kleiner lijkt me.

2 likes

Ook goede tip!
Fluticason pas paar dagen nu

Heeft het zin om bloed te laten prikken als je om bijna alles blauwe plekken krijgt? De helft van de blauwe plekken daar weet ik nie Eens wat ik gedaan heb

Je kan altijd de huisarts bellen. Ik ben voor hetzelfde geweest (kreeg vooral uit het niets bloeduitstortingen in mijn gezicht, leek net acne maar was dus niet zo) en werd idd bloed geprikt.

2 likes

Absoluut! En niet te lang mee wachten.

1 like

Ik ben zwanger en twijfel of ik een schimmelinfectie heb. De verloskundige zei dat als ik het heb ik gewoon canasten gyno kan nemen. Ik twijfel of ik het wel heb omdat mijn symptomen niet zo erg zijn zoals zij vertelde, maar ik heb met fases toch wel echt jeuk. Ik kwam er eigenlijk bij doordat ik een soort smet plekje in m’n lies had, maar met talkpoeder lijkt dat weg te zijn gegaan.

Mijn vraag is dus eigenlijk, kan het kwaad als ik canasten gebruik voor de zekerheid en het blijkt toch wat anders te zijn?

Heb je al even met een spiegeltje gekeken? Als het een schimmelinfectie is zul je dat waarschijnlijk wel zien.
Anders zou ik denk ik contact opnemen met de huisarts. Die canesten verstoort de balans als het niet nodig is lijkt me.

1 like

Stomme vraag hoor, wat zou ik precies moeten zien dan?

1 like

Ik heb een gek bultje op mijn huid en google zegt natuurlijk dat ik nu huidkanker heb. Iemand die dit herkent?

Samenvatting

Met gekke plekjes op je huid zou ik altijd even naar de huisarts gaan.

8 likes

Ik gebruik deze spray: Aromed Candira Vaginale Spray 50 ml | bol.com

Hij ruikt wel vrij sterk naar tea tree, weet niet hoe erg je die geur aan kan als je zwanger bent :sweat_smile:

1 like

Ik zou sowieso even naar de huisarts gaan. Ik heb wel zo’n soort bultje op mijn gezicht gehad, dat was een goedaardig bloedtumortje. Hebben ze weggehaald!

1 like

Je kan hem ook uploaden in de Skinvision uploaden. Bij sommige verzekeraars zit dat ook in het pakket. Even in app of google play store op Skinvision zoeken, wijst zich verder wel vanzelf.

1 like

Ben de hele ochtend al duizelig. Was ook wel erg vroeg wakker en op zich is lichte duizeligheid wel iets wat ik vaker heb. Maar het is vrij heftig en ben alleen dus ook wel eng ofzo. Waarschijnlijk is t niks en google vertelt me ook niets behalve als je uitval krijgt of erge hoofdpijn. Iemand nog tips? Behalve niet bukken of mn hoofd bewegen?

Ik ben ook wel eens duizelig doordat mijn nek dan helemaal vastzit. Wat mij dan helpt, is deze oefeningen: Oefeningen om je nekpijn te verhelpen - YorBody Fysiotherapie

En verder lekker rusten en je hoofd vooral niet teveel tillen (dus laten rusten op een kussen). Als je het niet vertrouwd, kun je altijd even de huisarts bellen natuurlijk. Sterkte!

1 like

Ben je daarnaast ook ziek, weet je waar de koorts vandaan komt? Ik zou wel even bellen naar de praktijk, dan kan de assistente het even voorleggen aan de huisarts.

1 like

Ik zou denk ik gewoon de assistente bellen en dit zo voorleggen zoals je het hier ook schrijft. Of het een ‘nieuw extra symptoom’ is of er ‘gewoon bijhoort’.

1 like

Ik heb sinds gisteren medicatie voor m’n Raynauds (eindelijk!!!) en dat mag niet met grapefruit of grapefruit sap. Mag ik dan nog wel dingen met grapefruit aroma?