Ik vind het er uitzien als een wrat.
Waarschijnlijk moet ik geduld hebben, maar er zit voor mijn gevoel totaal geen schot in beter worden nadat ik van dinsdag op woensdag buikgriep kreeg. Ik kan wel weer redelijk normaal drinken (alleen niet warm want mijn slokdarm is helemaal geïrriteerd), maar eten gaat nog steeds moeizaam. Hou me al aan de tips die gegeven zijn om met droge/lichte dingen te beginnen, maar ik krijg het niet weg. Gisteren dus alleen wat zoute crackertjes op. Ik snap dat het gebrek aan eten de hoofdoorzaak is van dat ik nog steeds zo slap als een vaatdoek ben (plus dat het beetje energie dat ik heb waarschijnlijk rechtstreeks naar de baby gaat), maar mijn hoofd wil wel graag weer uit bed en in ieder geval een frisse neus halen. Is er misschien toch nog iets qua eten wat makkelijker weg te krijgen is en niet te zwaar is voor mijn maag en slokdarm zodat ik weer een beetje aansterk? Oja soep dus liever ook niet want dat doet weer te veel pijn met die slokdarm
Heb jij ook niet pre-existent last van de buik?
Bij mij duren buikgriep ook eindeloos ivm al jaren buikklachten. Het helpt bij mij om wit brood te eten met bv laagje jam. Bananen. Crackers in thee gedoopt.
Zuivel laat ik meestal lang staan. Is niet echt bewijs voor maar reageer daar nooit zo fijn op.
Oh, had ik nog niet aan gedacht. Ik heb het volgens mij ook nog nooit zo heftig gehad, maar ik heb ook PDS inderdaad. Dus zuivel heb ik tot nu toe al laten staan omdat ik daar in mindere periodes extra gevoelig voor ben dus dat is vragen om problemen. Bananen of een broodje met jam kan ik nog wel proberen, is ook redelijk zacht.
ook als je soep echt laat afkoelen tot het echt lauw is?
@Hova geeft gelijk. De apotheek kan inderdaad het middel verstrekken ALS er medische noodzaak is, en die is er alleen als de apotheek dat kan aantonen. “Medische noodzaak” op het recept van een arts is niet voldoende, de apotheek moet kunnen aantonen dat er bijvoorbeeld een absolute intolerantie voor een bestanddeel is. Een apotheek mag maar aan een zeer klein percentage van de recepten medische noodzaak toekennen, anders krijgt de apotheek het middel niet terug betaald door de verzekering (geeft het dus gratis weg) EN krijgt een boete. Het kan nog zo ver gaan dat je bepaalde contracten verliest en je bepaalde dingen niet meer mag verstrekken van die verzekering, dit leidt dus tot verliezen. Uiteindelijk is een apotheek ook maar een “winkel” die winst moet draaien om personeel te betalen, het pand te betalen, medicijnen in te kopen, benzine voor de bezorgauto’s etc. Het is echt geen onwil. Ze kunnen het gewoon echt niet lijden om medicatie gratis weg te geven en een boete te riskeren.
Bedankt voor je berichtje! Ik snap ook wel dat als ze het echt niet vergoed krijgen dat ze het dan niet zomaar gratis gaan weggeven. Maar ik krijg gewoon hele verschillende signalen van de verschillende partijen, waardoor ik niet meer weet wie ik moet geloven. Als ik het niet voor elkaar ga krijgen ga ik van verzekeraar veranderen en kiezen voor een die geen voorkeursbeleid heeft.
Snap ik! Dat is ook het vervelende van de hele situatie, dat iedereen naar elkaar wijst en jij daar eigenlijk de dupe van bent. Het zou allemaal zo veel makkelijker moeten zijn.
Ik ben maandag ziek geworden en pas vandaag lijk ik weer wat normaal te kunnen eten zonder maagpijn… misschien een hegtige variant die rondgaat?
Jeetje, zou zo maar kunnen dan ja beterschap nog!
Het verschilt per zorgverzekeraar hoe het voorkeursbeleid precies wordt ingekleurd. Sommige zorgverzekeraars hebben als beleid dat je meerdere alternatieven voor het merkmiddel moet hebben geprobeerd (en dan voor een minimale periode) voordat medische noodzaak echt geldt, anders krijgt de apotheek geen vergoeding en het jaar erop een lager tarief als ze te veel recepten onder medische noodzaak uitgeven. Heel vervelend voor jou én voor de apotheek! Ik zou vragen of je die reactie van de klantenservice van de zorgverzekeraar dat medische noodzaak geldt en je de merkmedicatie gewoon vergoed moet worden bevestigd kan krijgen op papier/mail en dan zelf declareren als dat financieel haalbaar is. En idd het jaar erop naar een andere zorgverzekeraar, al zijn zorgverzekeraars zonder voorkeursbeleid schaars volgens mij.
En het worden er steeds minder. Ik vind het echt zo erg. Ik wil weer gewoon met mijn werk bezig zijn in plaats van met al deze regels.
Ook met al het incontinentie materiaal, verbandmiddelen en diabetesmateriaal. Het is nu zo’n gedoe. Terwijl mensen het eerst gewoon allemaal bij de apotheek konden krijgen. Veel klantvriendelijker.
De apotheek wil absoluut niet meewerken, dus ik geef dat geen kans. Enige wat ze willen doen is dat ik het uit eigen zak betaal en dan ga declareren maar de verzekeraar geeft al aan het op die manier niet te vergoeden.
Volgens de apotheek heeft zilveren kruis geen voorkeursbeleid, dus mogelijk daarnaar overstappen (maar zijn vaak wel de duurste).
Je kan evt ook kijken naar dsw. Die heeft volgens mij(ik weet het niet 100% zeker en weet ook niet wat ze aankomend jaar gaan doen) nog steeds laagste prijs garantie. Dat betekent dat de apotheek vergoedt krijgt wat zeg maar de laagste prijs heeft. Ik weet niet hoeveel duurder het middel is wat jij wil hebben, maar soms is het ‘originele’ middel even duur of zelfs goedkoper alleen wil de zorgverzekeraar het dan niet vergoeden. Je kan op medicijnkosten.nl de prijzen zien
Zijn dat geen littekens? Is het ook verdikt, of gewoon glad? Anders even een foto sturen naar de behandelaar?
Eenn week voor mijn menstruatie hou ik zoveel vocht vast en word ik zo opblazen dat de helft van mijn broeken niet meer past (geen constipatie). Ik word hier zo onzeker van, iemand tips??
Wat outfits kopen/bedenken/samenstellen die op die dagen fijn zitten. Ik heb wat jurkjes waar ik mijn opgeblazen buik in kwijt kan
Weet iemand hoelang je moet stoppen met xylometazoline om het weer te mogen gebruiken?
Ik kan nog steeds geen Adem halen, ben na een week netjes gestopt maar ik kan ook niks vinden over een tusssenpauze
Een gewone zoutoplossing gebruiken tussendoor?
Werkt niet voldoende, ook fluticason al geprobeerd