Ik heb dit jaar ook gordelroos gehad en dat heeft de arts ook bevestigd maar dat was heel anders als wat jij beschrijft. Een kenmerk is dat het altijd aan 1 kant van de romp zich uit, zei mijn arts toen. Ik had inderdaad plekken aan de rechtekant van mijn buik en mijn rug, niets links
Ja het zit idd wel echt maar aan 1 kant. En er zitten blaasjes op die nu open gaan…
Hoe voelde dat bij jou?
Ik ga maandag denk ik naar de huisarts als ik oppas voor 2 kinderen kan vinden , want het blijft zeer doen…
Dankjewel! Sorry voor mijn late reactie… Ik moet zeggen dat het sinds mijn post al bijna helemaal is weggetrokken dus ik ben bang dat als ik alsnog naar de huisarts ga dat er niks meer te zien is. Al kan ik dan altijd nog de foto laten zien… Ik kan me echt niet voorstelen dat het twee teken zijn geweest die ik er niet heb hoeven uithalen met een tangetje.
Heb je zinkzalf in huis? Dik insmeren en dan een oud kledingstuk erover, dan droogt het sneller in. Voor de pijn sowieso marineren in paracetamol en eventueel diclofenac/naproxen.
Ah ja dat is wel kenmerkend dus dan kan het dat wel heel goed zijn. Ik hoop dat de tip van @Merel helpt, dan wordt de pijn ook gauw minder
Ja ik slik nu idd al 2 dagen elke 4u paracetamol .
@SemM yes ik ga idd lekker smeren en hopen dat het werkt!
Ik heb een candida infectie en daar tegen een tablet met clotrimazol ingebracht. Nu 3 nachten later is dat ding nog niet opgelost. Hoort dat of kan ik beter switchen naar de crème? M’n klachten zijn nog steeds aanwezig.
Hoe duur is het om een uitstrijkje voor HPV te maken als je onder de 30 bent? Ik ben nog geen 30 maar het komt in mijn familie voor.
De bijsluiter van een bekend merk zegt dat het in 1 nacht op moet lossen. Indien dit niet het geval is, dan zul je over moeten stappen op creme. Misschien is het verstandig om de huisarts te bellen voor advies en de bijsluiter van jouw specifieke middel nog even na te lezen.
Je betaalt dan zelf de laboratoriumkosten (net zoals bij bloedprikken). Dat verschilt dacht ik per lab en is ook afhankelijk of er ook HPV diagnostiek wordt gedaan. Kan je het beste even navragen aan de huisarts assistente! Het gaat bij medische indicatie sowieso van je eigen risico af zonder een verdere eigen bijdrage.
@SemM nou vandaag maar dr huisarts en idd gordelroos! Wat doet dat bizar veel pijn zeg! Het is ook helemaal door gegroeid naar m’n bil en heup. Dus pijnstillers gekregen en hopelijk gaat t weg…
En idd blijven smeren met zinkzalf
De doktersassistente wou geen antwoord geven en heeft me doorverwezen naar mijn zorgverzekeraar:’)
edit:
hang nu al 20 minuten aan de lijn met zorgverzekering en schiet ook geen drol op
Sterkte, het gaat uiteindelijk weer weg😘
Zijn de ernstigheid van symptomen bij een virus een indicatie over hoe goed je immuunsysteem werkt?
Ik ben bv bij een verkoudheid altijd 2 dagen een beetje snotterig en dat is het en mijn man ligt 2 dagen in bed met koorts en de hele riedel.
Betekend dat dat mijn immuunsysteem beter is of heeft het een andere reden?
Dat jij een vrouw bent en je man een man
Deze reactie verwachtte ik al
Wilde het er al bij zetten haha " buiten de manflu om"
Excuus, kon het niet laten
Het was een inkoppertje
Er is geloof ik wel effectief een verschil tussen het immuunsysteem van mannen en van vrouwen. Ik weet er het fijne niet meer van maar het immuunsysteem van vrouwen zou beter zijn dat dat van mannen.
Ik heb sinds gisteren plots maagpijn. Wist eerst niet goed waar het door zou kunnen komen, niks geks gegeten ofzo. Maar heb de dagen ervoor wel Ibuprofen genomen, en door omstandigheden af en toe ook gewoon met water, en niet bij het eten. Zo uit het hoofd ongeveer elke 4 uur 400 mg genomen, wat wel meer is dan de indicatie… Kan het dat ik pas 2 dagen later na de laatste pijnstiller last krijg hiervan?
En kan ik iets doen om dit te verbeteren? Kon er vannacht niet van slapen…