Ik heb sinds gisteren ineens pijn in een ader in m’n linker arm. Nu ja, “pijn” valt wel mee… voelt zoals spierpijn en de ader is duidelijk zichtbaar en voelbaar, wat voorheen niet zo was.
Heeft iemand hier ervaring mee en verdwijnt het vanzelf weer of moet ik hiermee naar de dokter?
22/10 heeft er in deze arm wel een infuus gezeten voor anesthesie operatie.
Het kan een ontsteking van het bloedvat zijn, soms met een trombose erbij. Ik zou het wel even laten zien aan de huisarts, het hangt een beetje van het beeld/de grootte af wat je er mee doet, soms kun je afwachten, soms moet je bloedverdunners gebruiken gedurende een paar weken.
Oh wat goed dat ik dit lees. Ik heb dit sindskort op mijn onderbeen, een ader wat duidelijk zichtbaar is (niet paars of knobbelig maar echt een blauwe ader die wat meer op mijn huid ligt ).
Dacht dat het een soort van onbelangrijk was maar niet gedacht aan trombose of een ontsteking.
Op je onderbeen zonder infuus in dat vat kan het ook goed een soort van spatader zijn, maar altijd goed om even te laten zien!
Ik heb de hele middag gewerkt (boodschappen bezorgen) en er was niks aan de hand maar thuis ging mn neus ineens compleet dicht zitten. Van die zoutspray hielp niet dus heb een spray gemaakt van 50/50 xylo en water (ik ben bang om daar verslaafd aan te raken daarom leng ik hem aan). Dat hielp meteen. Is dit nog verkoudheid of zou het allergie kunnen zijn? Het was echt heel raar
Ik heb dit een tijdje gehad nadat ik corona heb gehad begin dit jaar. Dan werd ik wakker met een verstopte neus die binnen een halfuur weer weg was of er was juist de hele dag niks aan de hand en dan had ik het ineens thuis. Geen idee waarom, maar het duurde een paar weken bij mij toen.
Had het trouwens vaak als ik de hele dag buiten was geweest en dan binnenkwam ‘s avonds
Hmm oke dat was precies de situatie! Ik kijk het wel even aan. Wat hielp jou om je neus vrij te krijgen?
Meestal was het binnen een uurtje uit zichzelf weer opgelost. Maar anders inderdaad met een beetje neusspray ging het meestal ook wel open een beetje.
Ik had dit na een verkoudheid zonder corona ook nog eventjes. Mijn theorie was dat het door het liggen en niet snuiten s nachts kwam. En overdag door de kou buiten. Was meestal na een warme douche (stoom) en een paar keer snuiten wel over. Heb nu een week geen verkoudheidsklachten meer en sinds vanochtend is 't een stuk minder!
Vanmiddag in de kou had ik juist geen last, maar toen ik thuis kwam sloeg alles echt helemaal dicht
Ik heb dat ook vaak na een dag buiten gewerkt te hebben.
Dan is het net alsof mijn lijf zegt, zo nu je thuis bent is het normale ademen over.
Wellicht is het omdat ik actief bezig ben en ik meer zuurstof nodig heb dan dat ik thuis op de bank zit.
Wow dit heb ik echt zo vaak! Ik heb het meestal s avonds na alcohol drinken, maar kan zijn dat het pas gestart is na corona. Vind het wel fijn om te merken dat ik niet de enige ben!
Ik krijg zodra het een beetje koud is buiten altijd meteen een loopneus. Misschien kan een verstopte neus dan buiten weer “vloeibaar” () worden en binnen weer verstopt?
Iel!!! Maar kan ja
Ik heb dat sinds ik Covid heb gehad (nu 8 maanden geleden) regelmatig. Soms meerdere weken achter elkaar. Het wordt erger als ik buiten ben geweest, heb gegeten en gepraat en vaak als ik heb gelegen (word er ‘s nachts wel eens wakker van). Het gekke is dat ik dan niet kan snuiten, er komt niets uit zeg maar, alleen dicht!
Zo irritant. Ik kan amper ademhalen, amper normaal ademhalen, het is echt vreselijk. Ik gebruik voor het slapen neusspray anders kan ik ook ‘s avonds niet slapen
Heeft iemand een aanrader voor een middel om littekens minder zichtbaar te maken?
Ik heb begin dit jaar een groot aantal moedervlekken laten weglaseren en sommige plekjes zijn nog steeds rood/paarsig.
Opnieuw laten laseren? Ik heb allemaal rode littekentje van puistjes en een aantal kleine bloedvaatjes toen laten weg laseren met (volgens mij) een Erbium YAG laser.
Uit de zon houden, indien je de littekens moeilijk kan afdekken: zonnecrème smeren.
Sowieso hydrateren met een crème die je graag gebruikt.
Geduld. Littekens vormen zich pas definitief na 1 tot 1.5 jaar.
(kreeg ik te horen bij de best wel grote littekens van mijn borstverkleining)
Hoe snel heeft een griepprik effect? Dacht van corona een week of twee onthouden te hebben, maar is dat voor alle vaccinaties hetzelfde?