Het grote medische vragen-topic #2

Pfft hier op kantoor ook! Als je de functie van je elleboog bent vergeten, doe dan tenminste nog je hand voor je mond. Twee dagen op kantoor geweest en nu super verkouden.

@Ishq Hopelijk trekt 't op tijd bij! Genoeg rust en vitamine C wil bij mij nog wel helpen om me kets beter te voelen.

1 like

Ik snap het ook echt niet. Ik heb net nog naar het stroomschema gekeken van werk en daar staat heel duidelijk in dat je thuis moet blijven.

Ik twijfelde om naar kantoor te gaan morgen als ik me een stuk beter voel. Maar als ik bijvoorbeeld nog 3 keer hoest in een uur met klodders werk ik zeker weten nog thuis.

*stom voorbeeld van 3 keer hoesten.

Ben ik weer… ( gaat lekker zeg, not😑)

Mijn zoontje was dus van het weekend koortsig en nu al een aantal dagen snot en verkouden.

Maar hij is de hele tijd alleen maar moe, doet overdag dutjes en slaapt savonds heel vroeg.

Dit is niks voor hem, hij slaapt altijd heel weinig, nooit overdag en savonds niet voor 21:30.

Kun je zo moe worden van een verkoudheid of kan er wat anders aan de hand zijn en moet ik morgen even naar de huisarts?

Dit kan best van een flinke verkoudheid komen. Mijn kind heeft dat ook vaak als ze het goed te pakken heeft en ikzelf ook. Heel hangerig ook vaak, zwaar hoofd en gewoon heel moe. Het kost ook extra energie om dat virus op te ruimen, dus zo gek is het niet. Beterschap!

1 like

Ik merk het ook bij college, iedereen zat te hoesten (en ja nu ook verkouden geworden). Maar mensen blijven niet thuis, want dan mis je alles :cry:
Als er nog zoveel snot uit m’n neus komt morgen blijf ik natuurlijk wel thuis.

1 like

Ik mag maar 1x per week op kantoor werken en ik ben verkouden en nu is het zo welles nietes of ik mag komen. Wij delen met drie bedrijven een gebouw en alle drie de bedrijven hebben een andere policy, van wegsturen tot niks aan de hand

Kun je 3 weken last hebben van een verkoudheidsvirus dat op en af erger wordt/is of is het meer aannemelijk dat het wéér een nieuw virus is?

Kind heeft weer een nachtelijke hoestbui tot kokhalzen aan toe en ik word echt boos van die hoest want niemand slaapt en niks helpt

Ik zou zelf met verkoudheid sowieso niet op kantoor gaan werken nu. Kun je het werk ook thuis doen?

2 likes

Kan wel lang aanhouden volgens @Broodrooster
Wel rot zeg, vooral dat harde hoesten inderdaad.

1 like

Heeft je kindje ook niet aanleg voor astma / overgevoeligheid vd longen of was dat iemand anders? Indien ja, kan het hoesten langer houden en zou je even met de huisarts moeten overleggen voor puffers of prednison.

1 like

Ik werk nu thuis ja! Maar het is een beetje kut want ik mag maar 1x per week op kantoor zijn en mijn opleiding is het daar niet mee eens (willen meer) en nu ben ik er dus helemaal niet deze week

Nee, dat is de baby haha. Maar ik ga wel eens naar de dokter om te kijken want ze klaagt ook vaak over keelpijn en heeft ook wel vaak last van pseudokroep. Dus misschien is ze ook wel heel gevoelig…

1 like

Overmacht toch? Mag hopen dat je opleiding begrijpt dat je niet snipverkouden op kantoor gaat zitten. Zou anders slecht zijn!

Ja ik heb geen idee hoe ze er op gaan reageren maar het is niet anders

Ik heb deze vraag net in een ander topic gesteld, maar misschien kan ik het hier beter doen.

Het kindje van een vriendin van mij heeft vandaag de waterpokken gekregen. Nu hebben wij morgenavond afgesproken om te gaan uiteten. Kan het zo zijn dat zij indirect drager is van het virus en dat overbrengt op mij en ik weer op mijn dochter? Of is dat te ver gezocht? Zowel ik als mijn vriendin hebben het allebei al gehad …

Nee kan niet. Zij kan het niet dragen. Als ze het al heeft gehad is ze imuum.

1 like

Ik heb wat vragen over weerstand en ik dacht dat dit misschien het juiste topic was.
Ik heb de afgelopen dagen echt een flinke verkoudheid gehad en ben nu weer aan het verbeteren. Wat is nu de beste manier om mijn weerstand de komende maanden zo optimaal mogelijk te houden? Ik sport bijvoorbeeld veel buiten (hardlopen, het liefst elke dag) maar soms heb ik het gevoel dat dat juist de weerstand ondermijnt en me vatbaarder maakt voor alles wat voorbijvliegt. Ik heb veel slaap nodig en ga meestal rond 22.00 uur naar bed en slaap eigenlijk meteen. Ik drink eigenlijk geen alcohol en eet niet echt junkfood. Toch ben ik elke keer zo verkouden en zere keel en alles dat ik me afvraag wat ik verkeerd doe. Heeft iemand hier tips?

Ik neem elke dag (maar vooral in de herfst / winter) dagelijks vitamine c tabletten. Vroeger werd ik echt meerdere keren per seizoen gepakt door zowel griep als verkoudheid en sinds ik vit c slik echt nog nauwelijks.

1 like

Ik denk jnderdaad dat ik exact hetzelfde als jij hebt. Alles wat zijn dochter op de opvang meeneemt vang ik op, en mijn vriend 0,0 :sleepy:

Goeie!
Maar denk je dat dat zin heeft als zij gewoon zonder hand voor haar mond over me heen hoest?

1 like