Waarom bel je niet? Daar zijn ze voor. Waarschijnlijk hebben ze nog handige tips. Succes in ieder geval!
Omdat ik hypochonder ben en niet elke keer wil bellen. Had ze vd week ook al aan de telefoon omdat mijn zoontje erg ziek was.
Schaam me een beetje ofzo
Maar het gaat hier om je kids en niet om jezelf toch?
Ook om hun maak ik me vaak veel ste veel zorgen
En bel dan ook de huisartsenpost.
Maar ze is nu nog niet uitgedroogd. Heeft nog natte luiers en huilt nog met traantjes.
Vraag me alleen af hoe ik het in de gaten kan houden en of iemand nog tips heeft.
Ze heeft wel gedronken vandaag maar niet zo veel als anders
Maakt niet zoveel uit toch? Ze spreken zoveel mensen op een dag, denk niet dat ze zich jou specifiek nog herinneren. En al is het wel zo, liever één keer teveel bellen dan één keer te weinig. Eventuele uitdroging brengt veel gevaren met zich mee.
Als er iemand te snel en te vaak belt ben ik het wel. Ik vraag alleen om informatie.
Als ze niet drinkt bel ik
Maar hoe betrouwbaar is informatie op een forum? Geen idee wie hier medisch geschoold zijn en wie niet. Die mensen op de centrale bij de HAP zijn er voor zulke dingen.
Misschien heb je hier iets aan en dan vooral onder het kopje ‘wanneer bellen?’
Dit is wel een betrouwbare site heb ik altijd begrepen.
Zeker betrouwbare site, is gebaseerd op de Nederlandse richtlijnen van huisartsen. Dus een beetje de richtlijnen vertaald naar begrijpelijke informatie en advies voor de patiënt zelf.
@tijgerlelie gaat er in principe niet om hoeveel cc vocht je kind binnenkrijgt, maar of het tekenen van uitdroging vertoont. Als je kind suf is, niet meer plast of geen tranen meer huilt zijn dat signalen om zeker contact met een arts te zoeken. Als dat allemaal niet het geval is zal het meestal niet zo’n vaart lopen. Zoals hierboven al gezegd, als je toch twijfelt de hap bellen. Als je het idee hebt dat je veel last hebt van hypochondere trekken zou je daarover eens in gesprek kunnen gaan met je huisarts.
Ik heb net toch even gebeld en ze zei dat als ze nog natte luiers heeft we het aan kunnen kijken tot morgen.
Morgen ochtend als ze haar ochtendfles weigert ga ik de huisarts bellen.
Gelukkig voelt ze zich wat beter en heeft ze haar ochtend fles op en een half bekertje Limonade.
Ben hier blij mee
Ik ben dus al de hele week ziek en heb sinds gisteren zo’n gejaagd gevoel. M’n hart klopt echt snel (heb geen koorts meer) en voel vooral heel sterk m’n hartslag via mn vena cava. Echt zo’n continue trilling in mn buik. Heb ook telkens een drukkend gevoel op mn maag.
Ben op mn buik gaan liggen om het te verminderen maar heb ook echt rugpijn dus werkt totaal niet.
Iemand een tip om dit te verminderen? Ben al ademhalingsoefeningen aan het doen maar schiet niet op vind het heel irritant en voelt best wel naar
Heb je last van stress? Dit is exact hoe ik me voel als ik veel stress heb.
oeh eigenlijk niet dat ik weet! misschien onderbewust dan? ik lig al de hele week op bed en kon gewoon niet werken dus daar had ik gelukkig weinig stress over hahaha, maar wie weet wat er toch onbewust in je om gaat
Als je een flinke verkoudheid hebt en nu na 6 dagen slijm ophoest en dat het slijm echt loskomt zeg maar, betekent dat dat je dan aan de betere hand bent en hoe lang duurt het dan nog ongeveer?
Een virus infectie kan wel 2-3 weken aanhouden.
Oh god, dikke stress hier… mijn man heeft het sinds vorige week en ben hoog zwanger. Hij heeft al wel getest op Corona, negatief gelukkig maar het is niet handig als hij zo is tijdens de bevalling.
Soms ben je er ook eerder van af. Zou gewoon goed stomen en veel neusspray gebruiken als je de neus bv verstopt zit.
Die verkoudheid heerst. Hier thuis zijn we ook met 2 ziek. En op kantoor loopt iedereen te hoesten en proesten. Hoezo met klachten blijf je thuis.
Wat asociaal! Dat snap je toch niet?