Het grote medische vragen-topic #2

Je hebt inderdaad verschillende methodes voor het weghalen, volgens mij meestal door het oppervlakkig weg te schaven of via zo’n punch ding. Bij mij moeten ze het echt ruim wegsnijden omdat het een verdachte plek is

Voorbeeld (op eigen risico :sweat_smile:):

Samenvatting

6 likes

Bedankt!!

2 likes

Zoals al gezegd is, het wordt goed verdoofd dus je voelt er niks van. Heb er een paar laten weghalen en is bij mij echt heel mooi genezen!

mijn ingegroeide teennagel is in juni bij de huisarts weggehaald. helaas is de grote vriend weer terug en ben ik nu doorverwezen naar het ziekenhuis om hem daar chirurgisch te laten verwijderen :grimacing: hebben jullie ervaringen met zo’n chirurgische ingreep voor dit en zo ja, hoe was het? ook qua nazorg enzo! ik vind het best spannend haha

Mijn broertje heeft dit gehad, hij heeft nu wel een lelijk teentje maar verder is hij eindelijk echt van dat gezeik af

1 like

Ik ben op de eerste dag van mijn menstruatie, 16 dagen geleden, begonnen met de minipil maar lijk nu weer ongesteld. Is dat normaal? Zou “normaal” nog twee weken niet komen namelijk.

Mijn zoontje is 5 en heeft sinds vanochtend hoofdpijn. Hij ligt nu met 39.3 al sinds 17:00 te slapen. Hij wilt niet wakker worden want hij is moe zegt hij.

Ik heb om 22:30 een afspraak bij de hap.

Is er iemand bekend met hoofdpijn bij een klein kind? En wat kan dit zijn buiten iets engs?

Meestal is het viraal. Zeker gezien koorts erbij. Als ik koorts heb heb ik ook gauw hoofdpijn. Hij kan wel z’n kin op z’n borst leggen (zonder benen te buigen) en heeft geen vlekken? Heb je al een pcm en wat koude lapjes op de voorhoofd geprobeerd? Vind m’n zoontje altijd wel fijn.

1 like

Hij heeft geen kramp in de nek, hij kan zijn kin op zijn borst leggen en hij heeft ook geen vlekjes.

Ik weet dat hoofdpijn onder de 6 jaar eigenlijk niet voorkomt vandaar dat ik de hap gebeld heb.

Hij slaapt nu en krijg hem ook niet wakker.

Hoe weet ik of het een virus is? Hij heeft geen andere klachten…

Ja pcm heeft hij, heb een zetpil gegeven en koude washandjes heeft geen zin nu want hij slaapt heel diep en wordt ook niet wakker

Omdat hij koorts heeft. Kans dat het iets infectieus is, is aannemelijk. En in meeste gevallen is dat toch een virusje.
Hmmm, vind dat diepe slaap wel gek. Wat vind de HAP daarvan?

Dat is voor hem niet zo gek. Heeft hij altijd al gehad, je kunt een bom afsteken naast hem snachts en dan slaapt hij gewoon door.

Moet hem sochtends ook wakker kietelen als hij naar school moet, anders wordt hij niet wakker.

Ohh okay dat is een hele andere context dan in je 2e post. Want daar kon ik dit absoluut niet uit opmaken. Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt bij de hap.

Sorry, niet helemaal handig geformuleerd maar hij slaapt dus altijd diep.

Maar nu heb ik hem net wat geprobeerd te vragen en dan krijg ik hem dus ook niet wakker.
Twijfel nu een beetje of dit het gene js wat hij tijd heeft of dat hij suf is.

Pfft lastig dit
Vind het altijd zo naar als mijn kinderen ziek zijn, maak me dan altijd hardstikke zorgen

In dit geval zou ik dus zsm de HAP bellen om advies. Zij kunnen in zulke wat meer acutere situaties gerichter vragen stellen dan op het forum en mogelijk moeten jullie eerder gezien worden.

2 likes

Heb ik gedaan. Zoontje wakker gekregen met hap aan de telefoon. Ik heb hem gevraagd of hij zo even naar de dokter wilt en dat wil hij, hij voelt zich ziek zegt hij.

Zijn koorts is wat gezakt ( 38.6) dus ik twijfel nu of ik langs moet gaan of dat ik het aankijk en morgen ochtend de huisarts bel

1 like

Logisch dat de koorts gezakt is met pcm maar niet minder reden om langs te gaan toch?

2 likes

Ik twijfel omdat mijn vriend eigenlijk zegt dat hij gewoon niet lekker is en moet slapen.

Ik ben altijd snel bezorgd en ga liever een keer te vaak.

Maar als hij gewoon een virusje heeft hoef ik niet heen toch?

Wat heb je met de hap afgesproken? Dat lijkt me het belangrijkst in deze afweging.

5 likes

Gaan! Je maakt je zorgen, je kind voelt zich ziek en wil naar de dokter en de HAP heeft aangegeven dat je mag komen. Waarom zou je wachten? Je zoontje is ziek en je twijfelt of je hem nog goed wakker kan krijgen (of hij suf is of dat hij altijd zo diep slaapt?) want je benoemt het hier wel vaak. Echt, ga alsjeblieft. Al is het maar om gerustgesteld te worden. De HAP is er om buiten kantooruren om zorg te krijgen, die zorg mag je gebruiken. Daar heb je recht op. Er is niemand, echt níemand, die vind dat jij je aanstelt als je met je slaperige koortsige kind op de HAP zit.

6 likes

Het hele punt is toch dat je niet zo goed weet waar hij last van heeft, je zorgen maakt om zijn klachten en dat je erger wilt uitsluiten? Als je zeker kon weten dat het een onschuldig virusje is hoef je niet te gaan idd, maar ja, dat weet je nou eenmaal niet zeker.

Wat zei de HAP over langskomen? Altijd hun advies opvolgen.

Hier moet je gewoon bij blijven hoor. Natuurlijk is het niet fijn om naar de HAP te gaan met een ziek kind en de kans is gelukkig nog altijd het grootst dat er helemaal niks ernstigs is. Maar liever een rotnacht op die manier dan achteraf spijt dat je niet gegaan bent… Sterkte deze avond!

3 likes