Dank je voor je advies! Ik heb door jouw bericht toch maar gebeld en het is waarschijnlijk gewoon lage bloeddruk. Ik voel me nu in ieder geval gerustgesteld
Goed dat je hebt gebeld! Veel beterschap nog🤗
Je zorgverzekeraar heeft de wettelijke taak de beste kwaliteit voor jou te vinden, dus die kunnen je ook advies geven!
Ik heb nu drie weken last van draaiduizeligheid. Vooral in bed met omdraaien last van. Nu heb ik dit wel vaker gehad maar niet zo lang. Op thuisarts staat dat je na 4 weken contact op kan nemen. Hoop dat het wel vanzelf over gaat nog want volgens mij is er ook niet zo veel tegen te doen? Behalve wat oefeningen.
Ik heb er ook af en toe last van. Ik ga dan naar de fysio, is binnen de praktijk een fysio die er veel verstand van heeft iig. Die doet een soort kanteloefening met me, laat hij me een stukje naar achter vallen en herhaalt dat een paar keer. Kan het een beetje moeilijk uitleggen, maar het werkt echt top, ben er dan echt weer voor een periode vanaf!
Ik had hier laatst ook een hele tijd last van en kwam toen na wat googlen op de Epley manoeuvre uit. Heb hem uiteindelijk niet gedaan want het ging vrij snel daarna over, maar die beweging kan ervoor zorgen dat de duizeligheid sneller over gaat. Dat is misschien ook wel de beweging die @nomnom bedoelt?
Niet zelf oefeningen van youtube doen zonder supervisie. Helaas aan moeten zien hoe dat mis ging bij iemand en tot extreme duizeligheid en vanuit daar paniekaanvallen zorgde…
Ik had een zwangerschapstest gedaan, gewoon omdat ik niet meer menstrueer en af en toe even wil weten of ik niet iets heb gemist.
Mijn test is ongeldig (geen enkel streepje). Heb ik dan gewoon pech met de test? Moet ik hem overnieuw doen? Kan ik überhaupt wel testen ondanks dat ik niet menstrueert?
Zoveel vragen haha, hopelijk kan iemand mij helpen
Dan is de test idd ongeldig en moet je er nog eentje doen. Zat er nog een tweede in het pakje? Anders evt een ander type of ander merk kopen? Je kan gewoon zelftesten, hoor! De test meet een hormoon in je bloed wat je lichaam aanmaakt als je zwanger bent (hcg). Dus dat staat verder los van je menstruatie.
Maar als je met deze klacht naar de huisarts wilt kan die evt ook via een bloedtest een zwangerschap uitsluiten.
Meet toch in je urine? Of bedoel je dat het normaal in je bloed zit en door proces in je lijf alsnog in je urine komt?
Haha ja sorry, meet in je urine bedoel ik idd Was even te snel met typen!
Maar het zit ook in je bloed idd.
Ik sukkel al een tijdje met hoest en long problemen. Ik ben ook een vrij grote hypochonder en vandaag heb ik een scan van mijn thorax laten nemen. Mijn dokter was niet meer beschikbaar en waarschijnlijk morgen ook niet meer.
Ik kan de scans zelf zien maar uiteraard kan ik die niet lezen. Kan ik ergens online voorbeelden vinden van een gezonde long scan ?
Een ct-scan of een rontgenfoto? Als je Googlet kun je ongetwijfeld voorbeelden vinden, maar een radioloog studeert 6 jaar door na zijn artsexamen om die plaatjes te kunnen beoordelen, ik zou er niet op rekenen dat je zelf kunt zien of er iets afwijkend is, en dan daarnaast of dat afwijkende ook iets zorgelijks is.
Nee je hebt volledig gelijk natuurlijk !
Hi! Ik heb een vraagje: ik moet over een paar weken een moedervlek laten verwijderen bij de dermatoloog middels een excisie, heeft iemand hier ervaring mee? Ze moeten voor het onderzoek 2 mm extra aan alle kanten weghalen, maar omdat ze dat rondje niet goed kunnen hechten halen ze een soort ovaalvormig stuk weefsel weg wat een stuk groter is dan de moedervlek zelf. Als ze het dan hechten krijg je als het goed is een “mooi” streepje als litteken.
Deze zomer gedaan. Werd bij mij ook 2mm extra genomen (bleek uiteindelijk goedaardig te zijn, maar derma wilde beter zekere voor het onzekere nemen).
Plek werd verdoofd en met een soort rond mesje (Google maar op Pimple Popper the Punch haha) in een keer eruitgehaald. Voelde er niks van. Werd gehecht met oplosbare hechtingen. De plek zag er na een week uit als een klein streepje, verder kon je weinig zien aan de wond.
Het is bij mij nu geen littekentje, maar helaas een psoriasis-plekje geworden (is vaak zo met wondjes bij mensen met psoriasis), maar verder nergens last van en goed geheeld.
Nou ja, je wordt verdoofd dus voelt er weinig van. Bij mij was het op mijn buik en dat is niet echt mooi geworden, echt een litteken zoals je dat vroeger als kind tekende met een horizontale streep en verticale strepen, maar heb er ook niet wakker van gelegen.
Ik moet er 3 weghalen over een week.
Als ik niks van grote wonden heb gehoord, zou ik er dan vanuit kunnen gaan dat het bij mij niet zo zal gaan?
Er zijn verschillende methodes voor het verwijderen van een moedervlek. Moedervlekken kunnen eraf geschraapt worden of eruit gesneden. Als het puur cosmetisch is wordt die marge van 2 mm ook niet gehanteerd en kan het dus wat makkelijker gedicht worden.
Oke ja het is vooral cosmetisch (mn kapper heeft er een tijdens t knippen beschadigd, zat in mn nek)
Ben benieuwd. Succes ermee!