Het grote medische vragen-topic #2

Die heb ik al! Maar bij komt er nooit iets anders uit dan water, geen slijmproppen ofzo

Ik heb het zelf 2 weken terug ongeveer 5 dagen lang gehad en bij mij ging het vanzelf over. Huisarts adviseerde wel om ors te nemen om uitdroging tegen te gaan. Misschien toch verstandig om morgen even een belletje te doen naar de huisarts.

1 like

Moet je zelf achter je uitstrijkje aan of krijg je een brief? Ben in augustus 30 geworden en mijn baby is nu 6 maandenā€¦

En @Steady bedankt voor jullie reacties! Ik kan gelukkig wel genoeg drinken, maar er komt weinig eten binnen. Sommige dagen lijkt het beter te gaan en dan komt het weer terugā€¦ Geen koorts gelukkig! Ik bel morgen voor de zekerheid de huisarts wel even.

2 likes

Ik ben ook van augustus en kreeg toen ergens in oktober de brief.

1 like

Ohh dan wacht ik geduldig af :rofl:

Je krijgt vanzelf een brief. In verband met corona is we iets uitloop, en kan je later de brief krijgen. Ik ben in juli 30 geworden en kreeg 4 weken na mijn verjaardag de uitnodiging

1 like

En @Feather en @Krekel: wat voor symptomen hadden jullie? Ik kom niet verder dan vage, onregelmatige klachten. Qua echo ben ik niet bang, heb er tijdens mā€™n zwangerschap genoeg gehad. En ook tegen een eventueel inwendig onderzoek zie ik niet op.

Ik had echt koliekachtige pijnen omdat die van mij dus zo groot was. En hij was blijkbaar gedraaid, waardoor ik zoveel pijn had en hij drukte op vanalles daarbinnen, wat ook pijn veroorzaakte. Qua cyclus weet ik het niet zo goed meer, ik was pas 15 toen dit speelde en had sowieso nog een erg onregelmatige cyclus omdat ik pas relatief laat ongesteld werd. Maar die van jou is vast nog niet zo groot als je alleen wat vage klachten hebt.

1 like

Mijn vriend zou graag wat extra aandacht aan vermoeidheid willen geven dmv vitamines. Welke kan hij dan het beste nemen?

Ik zou dit eigenlijk altijd in overleg doen met je huisarts. Misschien kan hij een bloedonderzoek laten doen? Dan weet je zeker waar je een tekort van hebt en of er misschien iets anders speelt.

2 likes

Voor je vitamines gaat nemen, zou ik eerst bloed laten prikken bij de huisarts. Vermoeidheid kan zoooo veel oorzaken hebben. Bij een gevarieerd voedingspatroon heb je in principe geen extra vitamines nodig ā€˜tenzijā€™.

2 likes

Waarom denk je bij dit strookje van je Hartslag tekorten of teveel aan bepaalde zouten en calcium? En je eigen arts al gebeld? Lijkt mij mbt hart klachten beter dan hier op het forum te vragen.

5 likes

En je kalium proberen op te hogen door voedingsmiddelen? Tomaten en bananen?
(Ik had overigens gelijk eetstoornis vermoedens door zowel je vraag als je gebruikersnaamā€¦ dus ik hoop dat je okĆ© bent)

1 like

Maar waarom vraag je dit niet aan jouw huisarts? De assistente kan ook vragen beantwoorden als je even belt. Er staat letterlijk bij deze meting dat je je arts moet raadplegen als je je niet goed voelt.

1 like

Als de uitslagen zodanig afwijkend waren zou je niet 2 wk hoeven te wachten. Overigens geven dat soort elektrolyt problemen andere afwijkingen op je hartfilmpje. Je hebt wel een verhoogde hartslag en slaat denk ik over alhoewel lastig te beoordelen hierover omdat het zoveel beweegt/ storing. Zou toch je huisarts bellen met je klachten en het bovenstaande strookje bespreken.

Dit hartfilmpje is niet beoordeelbaar, teveel storing. Hieruit kan je vrij weinig opmaken.

1 like

Ik heb voor het eerst een uitnodiging gekregen voor de griepprik.
Heb hier totaal geen verstand van, is het noodzakelijk om dit te halen?
Ik ben 30 en heb geen indicatie waardoor ik heel ernstig ziek wordt van griep.
Maar met 2 kleine kindjes is het misschien wel handigā€¦

Op een 1 punts afleiding zoals deze (met heel veel storing) gaat niemand (zeker niet zonder bloedwaarden) dit ecg kunnen beoordelen. Dit zijn sowieso vragen voor je huisarts/behandeld arts en niet voor op een forum :wink: als je je acute zorgen maakt moet je even bellen!

Je krijgt die uitnodiging van je huisarts toch? Lijkt me handig om hen te bellen en het niet hier te vragen. Wij weten ook niet waarom jij er een gekregen hebt, kunnen allerlei redenen voor zijnā€¦