Het grote medische vragen-topic #2

Geen medische rede.
Dus ik kan gebruik maken van het aanbod of niet. Maar het is geen noodzakelijk iets.
Daarom twijfel ik ook, omdat de keuze is gericht op handig ipv nodig

Zit hier toevallig een oogarts of iemand die oogpleisters gebruikt.

Is er nog een ander merk dan ortopad/ opticlude die pleisters voor volwassenen heeft.
Ik kom er niet uit haha.

De maker van leukoplast dacht ik.

1 like

Hi hallo…

Dus… ik lijd al jaren aan paniekstoornis maar ging gisteren voor de 2de keer sporten. 1ste keer niks aan handje. Maar gisteren kwam ik terug en werd me toch partij misselijk en daarbij paniek aan angstig. Nu wil ik eigenlijk morgen weer gaan sporten… maar je begrijpt, bang dat het weer verkeerd gaat. Zal het ergens aan gelegen hebben of? Mijn alprazolam werkte gisteren ook gewoon niet toen ik het innam thuis. Normaal werkt het echt wel binnen een half uur namelijk.

Ik heb voor het eerst een vaginale schimmelinfectie en heb gisteren van de huisarts een eitje met micozanol gekregen. Ik weet niet meer wat de huisarts gezegd heeft over de termijn waarop het moet werken. Vanochtend werd ik wakker en hoopte ik dat het in elk geval iets minder zou zijn, maar het is alleen maar pijnlijker geworden. Weet iemand hier wanneer het minder zou moeten worden en wanneer ik terug naar de huisarts zou moeten?

Bij mij werkt 1 eitje vaak niet, vaak krijg ik er dan 3. Zou dus gewoon even je huisarts bellen als je denkt dat het niet genoeg geholpen heeft.

1 like

Ik heb regelmatig dagen dat ik me de hele dag een beetje duizelig/misselijk/vaag/slapjes voel. Niet heel extreem, maar dan voel ik me gewoon net niet helemaal lekker. Kan het alleen dus niet zo goed uitleggen/omschrijven wat het gevoel nou is, en snap zelf ook niet helemaal waar t m nou in zit.

Vraag me af of t misschien mn lage bloeddruk (in het verleden vastgesteld) is - hoewel ik laatst bij de huisarts gewoon op 110 zat dus dat lijkt me niet eens zo laag. Ijzertekort lijkt me op zich ook niet, ik geef bloed en mn hb is altijd rond de 9 en mn ferritine was voor de bloedbank vorig jaar aan de lage kant, maar die hanteren een hogere waarde (en heb na de vorige keer geen brief gehad dus volgens mij is t dan weer in orde). Of zou het zoiets als mn eetpatroon kunnen zijn? Ik eet redelijk van de hak op de tak, wisselt heeeel erg wanneer/hoeveel, geen structuur in zegmaar en eet ook best ongezonde troep erbij.

Is er iemand die het herkent en/of misschien een idee heeft wat het zou kunnen zijn?

Nemen jullie bij een nsaid zoals ibuprofen altijd een maagbeschermer? Ik heb geen idee wanneer dat nodig is. Ik neem met een menstruatie 1200 mg aan ibuprofen p dag en dan meestal 2 dagen.

Nee pas langer bij 2 weken of je hebt al maagklachten.

1 like

Kan ook zijn dat je niet goed reageert op dat ei.
Dat had ik ook. De schimmel ging wel weg, maar ik had een soort allergische reactie op dat ei en de zalf (voor de buitenkant) waardoor alles helemaal dik en rood en pijnlijk was en ik nog nauwelijks kon zitten.
Dat ging na een paar dagen ook wel weer weg, maar was echt heel vervelend.

3 likes

Tegen de eitjes kan ik wel, tegen de zalf niet. Wordt er aleen maar pijnlijker door.

@MissMarple Dankje! Ik krijg ook nog crème vandaag, die was gisteren niet meer op voorraad, hopelijk helpt dat ook.

Ik moet zeggen dat ik best wel geschrokken ben van de troep die de hele dag nog uit m’n vagina komt van dat ei. Ik weet niet wat ik precies verwacht had, maar niet dit.

@Huismus Het voelt wel heel ‘kloppend’ en doet op een andere manier pijn dan voor het ei, dus het zou misschien kunnen. Heb jij een ander alternatief?

Ik voel me sowieso best algeheel kut nu, ook met buikpijn en een heel weeïg gevoel of zo. Weet niet helemaal of het gerelateerd is, maar hoop wel dat alles zo snel mogelijk weer weg is

Klinkt wel hetzelfde inderdaad. Voor een volgende keer kun je orale tabletten krijgen. Nu is het gewoon uitzitten denk ik. Maar anders gewoon even je huisarts bellen.

1 like

Nee, dat is niet nodig. Ik heb pas 1.5 week een hogere dosis NSAIDs meerdere keren per dag gehad en hoewel dat twee keer voorgeschreven was door de arts inclusief maagbeschermer, hebben twee verschillende apotheken gezegd dat t echt onnodig was. Pas als je bekend bent met maagklachten of ouder bent, of het echt langer dan 2 weken moet nemen oid zeiden ze.

Ik zie nu dit omdat ik me afvroeg waarom ik t dan eigenlijk voorgeschreven kreeg. Bij 2 dingen uit het onderstaande lijstje, zou je een maagbeschermer moeten gebruiken. Maar bij een keer een ibuprofen dus in principe niet.

1 like

Ik heb wel last van mijn maag deze week dus ik ben deze menstruatie maar aan de paracetamol ipv ibuprofen voor de zekerheid…

Weet iemand dit: je bent toch gewoon besmettelijk als je verhoging hebt? Iemand zonder corona, zonder snotneus of hoesten oid, maar mét verhoging, kan toch alsnog een besmettelijk virus meedragen? Het kan zijn dat er iets in het lichaam is waar het lichaam tegen “vecht”, maar in mijn eigen kan het net zo goed wel een verkoudheid in wording ofzo zijn.

Ik heb denk ik een beginnende keelontsteking, heeft iemand nog een briljante tip om de pijn wat te verzachten? Ik heb dit vaker en voor zover ik weet valt er weinig anders te doen dan wachten tot het over gaat, maar misschien zijn er nog huis tuin en keukenmiddeltjes die ik niet ken? Ik heb zoveel pijn, werd vannacht steeds wakker met het gevoel dat mijn keel in de fik stond :cry: :cry:

Zou sowieso een spiegel opbouwen qua pijnmedicatie (dus niet alleen nemen zo nodig maar op vaste momenten over de dag), dat kan tot max 4x per dag 2 paracetamol en 3x per dag ibuprofen 400mg. Verder weet ik niet echt goede huis tuin en keukenmiddeltje vrees ik. Beterschap!

3 likes

Ah dankje, dan kan ik de paracetamol zeker nog wat ophogen!

1 like

Gorgelen met superol/superspoel doe ik meestal bij beginnende keelpijn/ontsteking.

1 like

Ik ben echt al 2 weken mega moe. Combinatie van weer sociale activiteiten, na een lange vakantie weer werken, maar ook met een voor mij pittige deeltijd studie gestart en flink wat reistijd voor beide. Meestal slaap ik wel goed, maar vannacht kon ik weer niet in slaap komen. Ben me al aan het inlezen over wat ik kan doen om me energieker te voelen. Hier komt voornamelijk meer sporten/bewegen uit, maar ik heb gewoon geen puf? Constant hoofdpijn en val vaak na het eten al voor de eerste keer in slaap.

Hoe krijg ik meer energie zonder de focus op (veel) meer bewegen? Wil wel meer wandelen tussendoor.

1 like