Hmm ik denk 3x per dag
Maak je niet druk!
Hmm ik denk 3x per dag
Maak je niet druk!
Ja dat is beetje mijn dingetje. Ik denk daar misschien teveel in na ook.
Ik ben vaak bang dat de artsen denken dat ik hun tijd verdoe. Dat er belangrijkere dingen bestaan.
Mijn pink werkt niet meer mee. Althans, hij doet het wel, maar ik heb het gevoel dat er een seconde vertraging in zit. Het is niet gevoelloos maar als ik een vuist maak of mijn vingers buig voelt het ook raar, alsof de pink niet bij mijn hand hoort. Weet niet echt wat ik hier mee aan moet, gezien ik niet het idee heb dat ik kracht verlies? Ik heb dit nog nooit meegemaakt maar wel een aantal keer gehad dat hij bleef staan als ik bijvoorbeeld een zware doos moest tillen ofzo. Ik vraag me echt af of ik nu rust moet houden of hem juist meer moet bewegen. Het is zo irritant
Ik denk, dat wanneer een huisarts al zou vinden dat iemand te vaak komt, die dat wel bespreekbaar maakt met de patiënt. Bijvoorbeeld een plan opstellen over wanneer je wel/niet moet bellen, etc. Maar ik denk dat een huisarts niet zo snel vind dat iemand te vaak komt. Jij bent net zo belangrijk als een andere patiënt, dus voel je daar niet bezwaard om!
Je zou dat ook kunnen bespreken met je huisarts, als het je heel dwars zit. Ik herken het gevoel (van een aantal jaar geleden) en heb dat toen bespreekbaar gemaakt en mijn huisarts gaf juist aan dat ze het heel fijn vond dat ik haar vertrouwde en wist te vinden op het moment dat het nodig was (psychische problematiek). Mijn huidige huisarts/vooral haar assistente is zelf al heel duidelijk wanneer ze het wel/niet nodig vinden dat je langs komt of dat je beter even kan afwachten, een POH spreken of telefonisch.
Overigens wel herkenbaar want bij mij komt een ongeluk op de een of andere manier nooit alleen dus zit er rustig jaren niet en dan opeens bij wijze van 3 keer in een week voor iets anders. Voel me dan ook altijd zo lekker bezwaard haha.
Als je via de huisarts een middeltje “aanvraagt” dat je ook zelf bij de drogist/apotheek kan kopen, betaal je dan een eigen bijdrage of gaat het van je eigen risico af?
Ligt eraan. Als het vergoedt wordt dan gaat het van je eigen risico af en kan het ook zijn dat je een eigen bijdrage betaalt. Als het niet vergoedt wordt, krijg je een factuur en betaal je zelf en gaat het niet van je eigen risico.
Via de apotheek kan wel echt veel duurder zijn. Doosje naproxen bij de drogist? 2 euro. 5 naproxen via een arts bij de apotheek? 13 euro.
Wanneer ben je begonnen met de amoxicilline en waarvoor krijg je het?
Vandaag, 1 tabletje nog maar. Voor een longontsteking. Ik heb 38 graden dus niet zo heel hoog.
Zou ik nog eens bellen ? Het was overigens geen arts maar een verpleger aan de lijn. Weet niet of dat uitmaakt.
Dan heeft het nog geen kans gehad om iets te doen, de eerste 24 uur mag je zeker nog koorts hebben, je longontsteking wordt dan eigenlijk pas nauwelijks behandeld, bij een longontsteking hoort koorts. Ik denk dat het dan toeval is dat het na je eerste tablet pas is gekomen.
Als je na 24 uur nog steeds koorts houdt kan dit niet het goede middel zijn, dan zou ik opnieuw contact opnemen. En als je je zorgen maakt natuurlijk ook, daar zijn ze voor.
Aha klinkt best logisch, bedankt !
Ik heb al heel erg lang last van maagzuur. Ik ben onlangs naar de huisarts geweest en het is nu uitgesloten dat ik de helicobacter bacterie heb. De huisarts stelt nu voor dat ik omeprazol ga slikken en dat ik dan over 2 maanden kijk hoe het is, en eventueel een scopie kan krijgen.
Ik zag dat er eerder dit jaar ook in dit topic is gesproken over maagproblemen door @FrootLoops, @Westwood en @klaariskees. Hoe is het nu met jullie? Heeft de medicatie geholpen of is ook een aanpassing van dieet nodig geweest?
Ik heb soms ook het idee dat ik er meer last van heb bij druk op de buik (strakke boek, sporten), is dat herkenbaar?
Ik gebruik omeprazol en zweer er echt bij. Je moet het wel echt elke dag nemen want als ik het een dag niet vergeet brandt mijn slokdarm weer weg. Ja, ik kan (helaas?) niet meer zoveel alcohol drinken als eerst, maar voor de rest heb ik gelukkig niet heel erg veel qua dieet moeten aanpassen. Ik mrk ook dat sinds ik Omeprazol slik en ik toch een keertje last heb, Rennies veel beter werken. Ik hoop dat jij er ook baat bij zult hebben! Fijn i nieder geval dat het niet die bacterie is
Hey! Klopt, ik had in het begin van het jaar veel last. Maar gelukkig geen last meer. Ik ben destijds ook getest op h.pylori, maar ook negatief.
Wat mij toen hielp
Slik nu niks meer en probeer bedachtzaam om te gaan met zuur/vet/kruidig eten en eet niks meer na 9u.
En over wat je zegt over strakke kleding die drukt op de buik of maag; heel erg herkenbaar. Ben daarom ook meer into lossere kleding (bloesjes ipv strakke coltruien). En geen zin meer in pushup BH’s, draag nu zachte BH’s. Wereld van verschil.
Ik heb een beetje een vage klacht dus ik probeer hier even. Ik heb vaak (in periodes) dat ik achterin mijn keel en in mijn neus, of eerder waar die twee verbinden vermoed ik, een soort geïrriteerd gevoel heb. het voelt een beetje dik zoals bij keelpijn. Eigenlijk doet het me een beetje denken aan dat rare gevoel als je in het zwembad water door je neus hebt ingeademd! Het voelt dan ook alsof er iets vast zit en - sorry TMI - ik kan dan soms ook wel eens hard ‘snorten’ (hoe heet dan in het NL, je neus ophalen ofzo?) en dan komt er een slijmbrokje uit mijn mond. Soms is het enkel aan 1 zijde/neusgat dat ik het vooral voel.
Iemand een idee wat dit is en wat ik kan doen voor? Kan nu even niet naar de dokter en volgende week waarschijnlijk ook niet. Het is gelukkig niet constant zo en het is ook niet pijnlijk, gewoon wat oncomfortabel.
Ik had dit ook heel vaak! Ik noemde dat een zure keel haha, omdat het zo prikte. Ik bedenk me net dat ik het al jaren niet meer heb gehad. Misschien omdat ik m’n keelamandelen heb laten verwijderen? Sorry, hier heb je niet zoveel aan maar ik herken het dus wel.
Mijn keelamandelen zijn al weg sinds ik een kind was dus daar ligt het niet aan. Dit is ook iets dat ik pas het laatste jaar ofzo soms krijg.
Het zou misschien je neusamandel nog kunnen zijn, dat die ontstoken is?
Hmm, ik ga het eens voorleggen als ik toch bij de dokter geraak. Thanks!
Bij mij was er ook geen helicobacter bacterie gevonden. Ik heb twee maanden pantoprazol geslikt en het heeft wel echt geholpen uiteindelijk. Belangrijk was ook om het rustig af te bouwen. Merk wel dat ik gewoon een gevoelige maag heb gekregen dus kan soms plots misselijk worden/veel boeren, maar dat is echt niks vergeleken met daarvoor. Dat opgeblazen gevoel/druk op de buik herken ik inderdaad ook heeel erg. Wat betreft eten, probeerde ik destijds niet al te vet/zwaar te eten en wat meer gespreid over de dag. Nu eet ik eigenlijk weer alles.