Het grote medische vragen-topic #2

Dankjewel voor de tip van de ibuprofen en paracetamol. Hopelijk is het snel voorbij!

2 likes

Ik weet niet of dit wel een medische vraag is. Maar ik heb de afgelopen dagen steeds mega pijnlijke borsten nadat ik mijn bh uitdoe. Is dat normaal of moet ik me zorgen gaan maken?

Kan heel goed met je menstruatiecyclus te maken hebben. Door progesteron, wat toeneemt in de twee helft van je cyclus (eisprong - menstruatie) of tijdens zwangerschap, worden je borsten gevoeliger. Ik heb daar zelf ook last van, zodra je ongesteld wordt neemt het ook snel af.

Kan het ook aan je bh liggen? Heb je het ook bij een andere? Anders is het denk ik je cyclus.

Toen ik dat dit had bleek ik zwanger :grimacing:

Sorry, maar dit is niet perse leuk om te zeggen? Je borsten kunnen om allerlei verschillende redenen pijn doen, waaronder door je normale menstruatiecyclus. Vind het niet helemaal oke om te suggereren dat iemand dan misschien zwanger zou zijn. Je kan hier iemand enorm mee laten schrikken?

8 likes

Jeetje. Ze kan toch zwanger zijn. Dit is daar een symptoom van hoor. Dan is het toch een test doen en heb je de uitslag.

Ken jij haar situatie? Vind het echt wat om naar aanleiding van een bericht over pijnlijke borsten te plaatsen dat ze misschien wel zwanger kan zijn. Er zijn letterlijk tientallen andere redenen waarom je borsten pijn doen die meer aannemelijk zijn dan een mogelijke zwangerschap.

Ik zeg toch ook niet dat ze zwanger is. Ik zeg dat die mogelijkheid er is. Had ze het geoogled had ze dat ook als mogelijkheid kunnen zien. Maak je niet zo druk joh. Bahbah

Bahbah? Sorry, maar iemand komt hier met serieuze zorgen en in plaats van dat jij op een normale manier zegt: “Zou je misschien zwanger kunnen zijn” kom jij met: “Toen ik dat dit had bleek ik zwanger :grimacing:

Speculeren over zwangerschappen is nooit leuk en op een grappende manier suggereren dat iemand misschien zwanger is vind ik ook niet echt handig.

12 likes

Gekke vraag, maar: heeft iemand na de seks weleens last van de binnenkant van z’n kont?

Dan heb ik het uiteraard niet over seks via de backdoor. Het is niet echt bij de anus, maar meer wat dieper van binnen… kan het niet zo goed uitleggen…

Heeft iemand de gouden tip tegen tandplak? Elke keer als ik bij de tandarts/mondhygiënist kom vragen ze of ik wel stook en dat ik heel veel tandplak heb. Terwijl ik echt mijn best doe qua stoken en poetsen. :cry:

Ik poets 2x per dag elektrisch (elke kant van mijn tand, bovenkant en zijkanten) met zo’n timer. En ik stook elke dag, tussen elke tand in 3 richtingen (5x rechtdoor, 5x naar links en 5x naar rechts heen en weer bewegen zegmaar).

Echt kak het blijft maar terugkomen, partner stookt bijna nooit en heeft nergens last van.

Edit: ik heb ook altijd gaatjes :unamused:

Ik heb hier vaak last van in de week voordat ik ongesteld word!

Mocht je je zorgen maken of als het opeens heel erg veranderd is/pijnlijker is kan je misschien altijd even checken bij de huisarts?

Ik krijg super snel tandplak als ik dingen met suiker eet. Voel dan meteen zo’n vieze laag op mijn tanden. Sinds ik bijna geen suiker meer eet/drink heb ik daar nauwelijks last van.

Anders zou ik een keer een afspraak maken met je mondhygienist, misschien hebben zij nog handige tips of kunnen ze kijken of je goed stookt?

Op eten letten is inderdaad misschien ook een goed idee, nog niet bij stilgestaan! Ik eet vrij vaak chips enzo, misschien even kijken wat er gebeurt als ik dat iets minder bijvoorbeeld. Thnx!

Mondhygiënist had me de tip gegeven om drie kanten op te stoken, maar dat heeft nog niet geholpen helaas.

1 like

Ja ik heb dus een spiraaltje en ben al maanden niet ongesteld geweest. Geen idee wanneer ik dat normaal gesproken zou moeten worden ook. Maar misschien is dat het wel dan.

Ik hoor vaker van vriendinnetjes met een spiraal dat ze alsnog merken wanneer ze ongesteld zouden zijn geworden, en dat die symptomen toenemen naarmate de spiraal er langer in zit. Als 't niet echt wegtrekt binnen 2 weken zou je voor de zekerheid een zwangerschapstest kunnen doen of even langs de huisarts. Gewoon even in de gaten houden dus :slight_smile:

2 likes

Ja ik! Maar heb geen idee wat het is/waar het door komt. Ik heb het vooral na een orgasme en heb het idee dat het erger is geworden na mijn bevalling vorig jaar. Misschien iets met spieren die je aanspant?

1 like

Het zouden heel goed je bekkenbodemspieren kunnen zijn, als je die aanspant voel je het dan op dezelfde plek? Daarmee kan je prima naar een bekkenfysio. Mijn bekkenbodemspieren waren ook te gespannen waardoor ik er vaak last van had en dat was na 1 behandeling al weg!

2 likes

Vraagje voor de huisartsen… wanneer komt iemand te vaak bij de huisarts? Ik ben zo bang dat ik er te vaak kom dat ik eigenlijk niet meer durf te gaan.