In Nederland wordt een uitstrijkje binnen het bevolkingsonderzoek nu alleen nog beoordeeld op HPV ja/nee, pas als de HPV positief is wordt naar de cellen gekeken.
Aaahhh dat verklaart! Oh dat wist ik helemaal niet.
Volgens mij krijg ik weer oorontsteking aan beide oren; mijn oren (schelp en die buis) jeuken heel erg en ik heb t gevoel dat er water in zit. Zijn er standaard oordruppels te koop on dit tegen te gaan?
Denk dat ik sowieso de huisarts bel want we gaan op vakantie en vorig jaar had ik t op vakantie dus daar naar de huisarts geweest
Volgens mij begint t bij mij altijd met een gehoorgangontsteking en slaat t dan door. Dus ik dacht; als ik nu begin met druppels, ben ik mss op tijd
Ik vermoed een blaasontsteking en ben zwanger. Zou ik mijn urine direct bij opening kunnen inleveren bij mijn huisarts, of zou ik moeten bellen?
Ik kan bij mijn huisarts (en bij mijn vorige ook) gewoon een potje met urine inleveren voor 10 uur en dan kan je na 11 uur bellen voor de uitslag. Neem aan dat hebt bij de meeste ongeveer zo gaat.
Ja, lijkt mij ook. Ik sta er zo als eerste, kan ik daarna door naar mijn werk. Heb geen klachten verder.
Bij die van mij kan ik gewoon langsgaan, doet de assistente meteen een test, gelijk de uitslag en dan mag ik eigenlijk gewoon doorrijden naar de apotheek om een kuur op te halen. Misschien ook omdat ik inmiddels een abonnement op blaasontsteking heb, ze zien me weer aankomen iedere keer
Ik kon het zo afgeven.
Geen blaasontsteking. Het wordt op kweek gezet, dus morgen weer even bellen.
Ja precies, ze gaf alleen aan dat ze nu naast HPV ook laat controleren op afwijkende cellen. Ik snap alleen niet zo goed wat het verschil daartussen is en of je afwijkende cellen kan hebben maar geen afwijkende HPV waarde. Ik had inderdaad Pap 1 en liet me om bovengenoemde reden al om de zoveel jaar checken (op eigen kosten), daar kwam ook altijd Pap 1 uit.
Ik heb al een week een vaag gevoel in 2 vingers, het voelt heel licht alsof ze slapen maar heb wel gewoon kracht en ze zijn niet anders van kleur maar ik voel gewoon alsof ik over mijn vinger ga dat het gevoel anders is.
Heb dokter al gevraagd wat het kan zijn maar die heeft geen idee en ik moet het nog even paar dagen aankijken aangezien ik geen blauwe vingers heb of krachtverlies. Iemand hier dit wel eens gehad? Ik kon zaterdag ook mijn nagel dubbel klappen zonder iets te voelen, inmiddels voel ik dat wel weer maar het vage gevoel in mijn pink en ringvinger blijft.
Ik voel net een klein (1cm of 1,5 cm) bobbeltje in mn nek en ben gelijk helemaal in paniek. Hopelijk gaat het nog weg de aankomende dagen heb helemaal een hoge hartslag ervan gadver
Weet niet of er zoiets bestaat maar als iemand het over bultjes/bobbeltjes heeft ga ik altijd al helemaal slecht daarop. Durf ook nauwelijks zelf te voelen want krijg echt een halve paniekaanval (zelfde als bij bloedprikken). Het doet volgens mij niet pijn maar brrrrrrr.
Ik ben verkouden en mijn oor zit dicht. Kan echt voelen dat de druk die buis niet als normaal is en het drukt ook op mijn trommelvlies.
Wat kan ik doen behalve blazen met mijn neus dicht? Klinkt stom maar het doet echt pijn
Tuurlijk doet het pijn! Ik zou je neus spoelen met een zoutoplossing, met bijv een nasofree of netipot. Kan ook met zoutoplossing in een shotglaasje. Als de oplossing prikt heb je teveel zout en als het doffe pijn doet zit er te weinig zout in.
oh en daarna ontstekingsremmende neusspray!
Is het alleen in je pink en ringvinger? Ik heb hier ook last van gehad en volgens mijn huisarts was het ulnaropathie door waarschijnlijk te veel leunen op m’n ellebogen bij het werken. Ik kreeg deze tips: NVN - Nederlandse Vereniging voor Neurologie :: Ulnaropathie. Dat heeft goed geholpen, het is bijna weg bij mij. Misschien dat je het herkent.
Strekt het zich ook aan de zijkant van je hand zoals dit?
De zenuw die dat stukje verzorgt ligt in je elleboog rond een botje, als je bijvoorbeeld veel op je elleboog steunt op een harde tafel dan raakt die zenuw in de knel. Hij loopt ook nog in je pols en bovenarm door wat nauwe plekken, dus het kan ook door andere repeterende bewegingen komen, maar dat is zeldzamer.
Ik heb veel last van mijn ogen en na meerdere onderzoeken heeft de oogarts geconcludeerd dat ik ‘scheel zie’, alleen zie je dat niet met het blote oog; mijn oogspieren staan naar buiten wat zorgt voor hoofdpijn/druk achter ogen. Ik word daar binnenkort aan geopereerd, ze gaan dan de oogspieren weer rechtzetten. Ik vind dit best spannend en ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft… Ik ben ook nog nooit onder narcose geweest.
Is het niet een verdikte klier door verkoudheid?
Ik denk bij bobbels altijd maar… als je het vermoed dat het iets ergs is… kan je er maar beter op tijd bij zijn. Hoe eng ook.
Ben niet verkouden En ja heb hetzelfde, daarom ook helemaal naar ervan. Kijk het heel even aan, anders bellen ja
Pff bij de chirurg geweest en het is dus helemaal niet goed. Er is een spierbundel beschadigd (?) en het moet geopereerd worden. Nu veel oefenen om de spieren te trainen. Iemand anders weleens zo’n operatie gehad?