Heb ik idd ook sinds oktober. Hoeveel anti histamine gebruik je? Ik ging uiteindelijk naar de allergoloog nadat de dermatoloog me niet echt verder kom helpen. Die gaf aan dat je eenmaal de urticaria goed de kop moet indrukken. Ik startte met 2x per dag loratadine en 2x per dag cetrizine. Nu pas na maanden heb ik het heel langzaam kunnen afbouwen. Verder koelzalf met vaseline.
Ik heb nu 4 x 5 mg levocetirizine (heb al een maand ongeveer 4x10 loratidine geslikt) en 1x 12.5 mg hydroxyzine en 1x 10 mg prednison, dat is via de dermatoloog nog. Wel goed om te horen dat je uiteindelijk hebt kunnen afbouwen! Nu helemaal geen last meer van? De dermataloog gaf aan dat hij bij mij wel verwachtte dat het 1-2 jaar zou duren voor het weg was.
Ik had loratadine 2x10 en cetrizine ook 2x10. Gebruik nu wisselend van elk 1 tablet. Kan zeker nog niet stoppen. Ik probeer het wel maar na 2 dagen is het weer grotendeels terug.
Ja ik hoorde ook kan wel jaren duren, helaas. Heb er steeds nog last van. Zeker in de afbouwfase meermaals terug moeten ophogen. En bij elke virus infectie vlamt helaas weer op. Dus hou mn hart vast voor aankomend herfst en winter.
Ah bah stomme urticaria. Draag het helaas al 16 jaar met me mee
Maar… tips tegen jeuk. Wat mij helpt is juist een warme kruik. Of azaron insectenstick voor de kleine jeuk plekjes. (Of andere verdovende zalf)
La roche posay lipikar AP+ stik is ook wel fijn jeukstillend.
Omalizumab, dat zou ik graag willen proberen. Ben nu op zoek naar een ziekenhuis/dermatoloog die dat kan voorschrijven. Maar heb niet zo’n haast door corona
Jaa ik dacht ook al geef me gewoon die omelizumab, maar misschien speelt IgE bij mij ook wel geen rol haha ik heb geen idee (altijd opbeurend ook als een arts een verhaal tegen je begint over je mechanisme van ziekte en mogelijke behandelingen en dan zegt “dat weet jij als immunoloog vast beter” hallo dat is niet wat ik wil horen). Maar goed is duur spul natuurlijk wat ze niet zomaar voorschrijven. Vervelend dat je er al zo lang last van hebt! Is het er dan ook continue?
Merkte trouwens inderdaad ook dat hitte ook wel helpt! Maar ben dan onder de douche bijv geneigd de douche steeds heter en heter te zetten en dat voelt ook niet zo veilig, beter koud dan.
@Broodrooster ah vervelend dat het steeds terugkomt! Hoop niet dat het bij mij ook erger wordt met infecties want het is er nu al continue op m’n hele lichaam haha. Is er trouwens een specifieke reden dat je die twee soorten antihistamine slikt?
Ze hebben zelfs mijn immuunsysteem ooit platgelegd met neoral. Prednison deed niets bij mij. Ja dat ik er nu overgevoelig voor ben
Dus ik heb er ondertussen wel recht op denk ik
ja ik heb het elke dag 365 dagen per jaar. Zomers minder dan de winter want kleding geeft irritatie.
Warmte vind ik ook comfortabeler dan koeler en het neemt toch het gevoel over van de jeuk. Zo viel ik vaak in slaap, met een kruik op mijn rug (want die jeuk is het irritantst)
Maar duim voor je! In de meeste gevallen stopt het toch vanzelf na 6 maanden tot een jaar.
Oh oh oh!! En dream Cream van lush (in de winter)
Pfoe heftig hoor! Maar t staat in de richtlijn voor als je er meer dan 6 maanden last van hebt dus dan zou je er in die zin in elk geval voor in aanmerking komen ja. Belemmert het jou verder erg in je dagelijks leven?
Herken wat je zegt over kleding wel heel erg, ik draag nu echt 1% van m’n kleding denk ik (beha’s gaan ook echt niet, vet irritant).
Het idee is betere controle op de urticaria. 2e generatie anti-histaminica zijn volgens mij de eerste keuze in de behandeling ervan. Omdat ik daarvoor ook al tavegyl en hydroxyzine gebruikte zonder effect stelde de allergoloog dit voor. Was voor mij echt de oplossing. Zo kon bij mij de prednison er af. Is je IgE wel eens gecontroleerd? Bij onze ernstige astma patiënten wordt het ook gegeven, maar pas alleen bij echt bewezen ernstig ige gemediteerde astma.
Edit awww ja ik heb ook echt tijden geen BH kunnen dragen. Ik heb echt nachten gehuild van de jeuk. Bij mij was de combinatie van hierboven van de allergoloog de oplossing.
Nee IgE is niet bepaald omdat het niet uit zou maken voor de behandeling nu.
Maar wel interessant dat combinatie van verschillende tweede generatie antihistamine beter werkt! Dat is voor mij dan misschien ook wel iets om te proberen nog (dacht zelf eigenlijk dat als vier keer loratidine of levocetirizine niet voldoende zou werken die tweede generatie antihistamine het misschien gewoon niet was, maar dan is er misschien nog wat te proberen!) De nachten zijn echt verschrikkelijk inderdaad, daarom heb ik die hydroxyzine erbij met het idee dat ik dan wel door de jeuk heen slaap (neem het ook voor het slapen gaan) maar helaas heeft dat ook zeer beperkt effect haha
Het idee is dat je soms wat ongevoelig bent voor de ene anti- hist dan de ander vandaar ook de combinatie. Ik merk het zelf ook. Ik reageer beter op loratadine dan cetrizine. Daarom ga ik de loratadine als laatste afbouwen. Succes! Het is echt kut. Voor deze ellende (vorig jaar oktober begonnen dus al ruim 10 mnd nu) nooit geweten hoe erg jeuk kan zijn.
Constant die rode vlekken belemmeren me meer dan de jeuk. Ik ben koningin in jeuk negeren ondertussen. Ik kan heel heftig krabben maar dan gaat de knop om en na 5 minuten heb ik er geen aandacht meer voor. Maar als ik ga “voelen” heb ik altijd jeuk.
Qua medicijnen mis ik nedeltran… heel goede om op de slapen en ‘s ochtends minder rode vlekken omdat ik niet krab.
Maar die maken ze niet meer
Geen idee of het jou helpt, maar toen ik een keer helemaal onder de zandvlo-beten zat, waar ik allergisch voor ben, heb ik het overleefd op aloe-vera aftersun over alles en Tigerbalm op de heftig jeukende delen. Succes!
Vriend en ik waren aan het stoeien en hij bleef per ongeluk met zijn nagel haken op een moedervlek op mijn been (redelijke dikke). Topje van de moedervlek is er een beetje vanaf, gelijk ontsmet, bloeden is wel gestopt.
Dokter Google zegt dat er niks aan de hand is, maar wilde nog even hier checken of iemand dit eerder had meegemaakt?
In principe kan het geen kwaad. Wel even in de gaten houden of het wondje goed heelt. Mocht dit niet zo zijn, dan even langs de huisarts.
Pff ik was dus vanmorgen bij de huisarts omdat ik nu een jaar na de bevalling nog steeds pijn ervaar met seks, vermoedelijk heeft het te maken met mijn bekkenbodem. Maar omdat ik dus zo nu en dan ook een klein beetje bruinig slijm heb na de seks wilde ze toch ook nog even een uitstrijkje maken. Gelukkig kon dat ter plekke. Maar nu moet ik 2 weken wachten op de uitslag en ik ga daar zo slecht op Heb een paar maanden geleden een uitstrijkje via het bevolkingsonderzoek gedaan en die was goed, niets afwijkends. Nu gaat ze dus naast checken op HPV ook checken op afwijkende cellen, volgens haar gewoon om uit te sluiten, maar is de kans dan groot dat zoiets ‘verkeerd’ kan uitpakken? Word er helemaal zenuwachtig van.
Even een kleine disclaimer voor mijn ‘overbezorgheid’. De reden dat dit extreem gevoelig ligt is omdat mijn moeder jong is overleden aan baarmoederhalskanker. Dit is dus een beladen gebied/onderwerp voor mij.
Dankjewel voor je antwoord. Hij heelt in principe wel goed, zit een beginnend korstje op. Dus moet waarschijnlijk goedkomen
Ik vrees dat niemand daar nu uitsluitsel over kan geven, maar dat je geen HPV hebt lijkt me al wel een geruststelling. Verder heb ik nog nooit écht twee weken op de uitslag een uitstrijkje hoeven wachten, vaak was het er wel eerder, dus hopelijk hoef je niet zo lang te wachten!
Oh snap dat je helemaal zenuwachtig van wordt. 2 weken zijn dan ook wel heel erg lang. Sterkte.
Ik snap dat je er zenuwachtig van wordt, sterkte!
Een uitstrijkje wordt beoordeeld op afwijkende cellen (dat is het punt van een uitstrijkje), dus ik vermoed dat ze hetzelfde gaat (laten) doen? In dat geval zal de uitslag hetzelfde zijn als die van een paar maanden geleden, kan je vanuit gaan. Tenminste, als je bij je bevolkingsonderzoek een uitslag hebt gehad van pap1 of de tekst ‘geen afwijkende cellen’ oid dan hebben ze toen een uitstrijkje gedaan.
Sterkte met wachten!