Het grote medische vragen-topic #2

Ja!

Iemand hier de tip tegen gespannen kaken? Mijn kaken zijn extreem gespannen nu en ik krijg ze niet ontspannen. Gapen etc. heb ik al geprobeerd.

Weet iemand of ik met decapeptyl gewoon ibuprofen mag gebruiken? (Icsi traject, echt de hoofdpijn….)

Had ik vorige week ook last van, toen ik een promagnor (magnesium) innam, was het binnen een halfuur weg!

1 like

Op apotheek.nl staan geen wisselwerkingen met andere medicijnen. Maar lijkt me dat je het het beste na kunt vragen bij je ziekenhuis/kliniek.

@dubio Al magnesium geprobeerd?

1 like

En @Feather: Ik heb eerder vandaag al magnesium geprobeerd, maar zal dadelijk nog een tablet pakken.

Ik ben bang dat het misschien met mijn verkoudheid te maken heeft. Ik heb het normaal namelijk nooit zo erg en ik heb ook al last van tandpijn.

Liever niet. Wel afhankelijk waar je zit in het traject, maar zou het niet doen

2 likes

Ik herken dit wel! Alleen zit het bij mij niet in mijn nek, maar in mijn kaken. Ik klem sowieso al mijn kaken vrij strak op elkaar, maar als ik stress heb helemaal. En op een gegeven moment krijgt ik dan ook inderdaad van die pijnscheuten altijd op dezelfde plek in mijn hoofd. Mijn tandarts heeft wel een keer mijn tanden iets ‘bijgeslepen’ zodat ze beter op elkaar stonden. Sindsdien heb ik het gelukkig niet meer dagelijks, alleen als ik heel druk/gestresst ben.

1 like

Oké, dit is heel herkenbaar, want mijn fysiotherapeute zei idd dat mijn kaken ook heel strak gespannen staan! Dus dat zou bij mij ook heel goed kunnen. Thanks voor je antwoord☺️

1 like

Ontspanningsoefening of bodyscan kan misschien wat helpen.

2 likes

Dan doen we het niet! Bel morgen nog voor de zekerheid de verpleegkundige, ze had niet benoemd dat het niet mocht. Maar voel toch twijfels!

Als je als volwassene het rhino virus hebt vanaf wanneer ben je dan besmettelijk.

Heeft er iemand misschien nog tips bij jeuk (door chronische spontane urticaria)? Ik word echt gek ervan, ik heb al via de dermatoloog antihistamines en prednison, maar ik ben eigenlijk ook specifiek op zoek naar dingen die de jeuk (tijdelijk) verlichten. Ik merk bijv. dat koud douchen helpt, maar kan niet de hele dag onder de douche blijven staan, en talkpoeder met menthol ook wel wat. Iemand verder nog ideeën?

Ahhh wat rot lijkt me dat! Lijkt me echt de hel. Heb helaas geen tips. Kleine jeukplekjes helpt ijskoude zinkzalf wel maar dat laat een dikke witte laag achter dus dat gaat niet bij jou.

1 like

Levomenthol-gel vind ik wel prettig maar weet niet of die gel nou net juist heel erg uitdroogt. En verder voor specifieke plekken misschien koelen met een koud nat washandje of anders zakje ijsklontjes oid?

Wat rot joh, echt hel lijkt me zoveel jeuk!

1 like

Oh dat is wel een optie misschien zo’n gel, koop je dat bij de drogist? Koelen van specifieke plekken is lastig, de plekken zitten op m’n hele lichaam helaas! @Ovenschaal ik gebruik wel eens zinkzalf ja omdat ik dan in elk geval niet m’n huid open kan krabben met korte nagels, alleen helaas lijkt het weinig te helpen bij de jeuk zelf, die inderdaad hels is ja

Icepacks in bed! Ik ken het, sterkte

1 like

Etos heeft hem sowieso! En apotheek denk ik ook wel

1 like

Wat mij heel erg hielp was appelazijn erop smeren. Stinkt echt vreselijk en je huid gaat er ook van uitdrogen denk ik, maar het verlicht wel de pijn/jeuk! Sterkte trouwens

1 like

Misschien een koelmatje voor huisdieren? Weet niet of dat koel genoeg is maar wellicht het proberen waard. Sterkte!

1 like