Het grote medische vragen-topic #2

Dit kan zeker wel passen bij een blaasontsteking, dus zou morgen even wat ochtendurine laten testen bij de huisarts.

2 likes

Geen hooikoorts of andere allergie?

Nee nooit op getest in ieder geval. In de lente wel vaak last van traanogen en kriebel in de neus maar niet extreem. Toen ik laatst bij de huisarts was vroeg ze wel of er allergieën of astma in de familie zit. Maar niet echt het geval dus niet op door gegaan.

Ik ben nu niet echt verkouden als in snot in mijn neus. Wel kriebel in de keel en slijm. En ook wel een wat drukkend/benauwd gevoel op mijn borst. Geen corona trouwens :sweat_smile:

Zou best allergie kunnen zijn, mijn vriend heeft precies dezelfde klachten!

1 like

Klinkt zeker als een blaasontsteking! Zou even testen. Ik merk bij blaasontsteking maar ook zonder dat als ik plassen lang heb uitgesteld mijn blaas soort verkrampt, klinkt als soortgelijk pijn. Sterkte!

1 like

Eens met @Bertha qua allergie. Met het drukkende gevoel op de borst kan het daarna ook astma zijn. In tegenstelling tot wat veel artsen denken kan het ook prima astma zijn zonder dat je piept bij het uitademen. Druk op de borst kan er juist bij passen! De volledige diagnostiek kan niet via de huisarts en moet via een longarts.

1 like

Ja! Soms kan de blaastest ook via een praktijkondersteuner.

Ja, de simpele wel. Op basis daarvan is soms de diagnose astma te stellen, maar heel vaak worden mensen dan ook afgewimpeld die wel degelijk astma hebben. Dan moet je echt een provocatietest doen in het zkh!

Oh en wat voor allergie heeft je vriend?
Bedankt voor jullie berichtjes. Misschien ga ik toch terug naar de huisarts voor een nieuw gesprek. Ook al vind ik dat wel lastig😅

Heeft iemand ervaring gehad met schematherapie. Wat is jullie ervaring hiermee?

1 like

Hij is afgelopen jaar onderzocht op allergische astma maar had dit niet. Eerst bij praktijkondersteuner maar met dat apparaat kwam er geen bruikbare uitslag. Hij is heel lang geleden getest op allergieën en kwamen er heel veel verschillende uit. Vooral pollen (berken het ergst) en huisstofmijt. Hij gebruikt desloratadine en in de lente en zomer ook een pufje en een soort neuspray.

1 like

Mijn ervaring daarmee is goed. Heb het zowel in een groep als individueel gehad. Als je nog meer wil weten, mag je me pb’en!

1 like

Wie weet wat dit is?
Ik heb soms het gevoel van een luchtbel/druk onder mijn linkerrib. Net in de bocht van borstbeen naar de rib toe. Als ik er op druk voel je ook iets knoepen.

Heb je dat nadat je iets met veel suiker hebt gegeten?

Mmh nee niet specifiek

1 like

Mijn broertje had t vroeger als ie gesnoept had ofzo, dat dan de dag erop iets door de suikers in de darmen soort van “plopte” alsof het een luchtbelletje was. Maar verder heb ik geen idee, dit schoot me gewoon te binnen

1 like

Ik heb weleens pijn op die plek en dan is het mijn dikke darm. Doet best veel pijn en houdt dan vaak ook wel even aan. Heel vervelend.
Maar als je niet zeker weet wat het is kan je het beste even langs de huisarts.

Ik durf nooit te vaak naar de huisarts te gaan. Ik kom er al te vaak na mijn idee. Ze zien mij alweer aankomen :grimacing:

Ik heb de laatste twee weken last van pijnscheuten in mijn hoofd. Steeds rechts op dezelfde plek. Ook heb in het gevoel alsof er echt zo’n ‘druk’ op mijn hoofd zit. Heb al naar de huisarts gebeld en die zei dat het kon horen bij mijn stress klachten omdat mijn nek helemaal vastzit. Maar toch wordt ik iedere keer echt helemaal naar als ik weer zo’n pijnscheut voel. Iemand die hetzelfde heeft gehad en mij kan geruststellen?

Ik heb anderhalve week geleden de bovenkant van mijn pols beschadigd, en ik kan sindsdien mijn middelvinger niet meer strekken. Ik het ziekenhuis hadden ze gekeken en er was geen pees gescheurd, maar ik maak me een beetje zorgen dat er geen verbetering is. Morgen maar weer de dokter bellen?