Ik heb een brandplek op mijn arm. Wat kan ik straks het beste opsmeren om een litteken te beperken?
calendula zalf
Het beste is om er niets op te smeren
Bij Holland & barret kun je een pittenzak kopen. (Een lange vorm, of de U vorm. niet de vierkante)
Die verwarmen en op je schouders leggen. Hij weegt 1,5 kilo en die verzwaring werkt ontspannend. Als je pijn hebt dan trek je je schouders omhoog en dit helpt ontspannen.
Heeft er iemand hier last (gehad) van veelvuldig wakker worden met gespannen spieren (met name kaken en handen)? Zelfs als je ontspannen gaat slapen? Ik heb hier last van en weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Magnesium proberen?
Goede! Volgens mij heb ik in het verleden dat wel geprobeerd, maar niet echt consequent/volgehouden. Ik ga een nieuwe poging wagen.
Het ziet er wel zo uit ja…
Misschien mensendieck- of cesar therapie? Kan je huisarts een verwijzing voor maken geloof ik, maar not sure. Is wat meer gericht op de oorzaak (die waarschijnlijk spierspannings- of houdingsgerelateerd is) ipv bij de fysio alleen wegmasseren.
Bij mij hielp magnesium ook, maar de gespannen kaken waren bij mij deels een uiting van stress waar ik mezelf niet zo bewust van was.
Wil niet zeggen dat het bij jou zo is hoor, maar wilde het toch aangeven.
Ik werd gisterochtend ineens wakker met een slapend scheenbeen. Het is alleen de voorkant van mijn been tussen de enkel en knie, met de kuit, voet en mijn andere been is niks aan de hand. Het doet geen pijn en ik kan er ook gewoon alles mee doen, maar als ik het aanraak voel ik dat het een beetje verdoofd is, hetzelfde gevoel als een slapende voet of een tandartsverdoving die half uitgewerkt is.
Ik heb al een beetje gegoogled en daarmee kom ik vooral uit op dingen als shin splits, maar ik denk niet dat dat het is want het doet geen pijn en ik ben ook geen fanatiek sporter o.i.d.
Ik vind het lastig inschatten hoe lang ik hier mee zou kunnen rondlopen voor ik me zorgen moet maken en ermee naar de huisarts moet? Ik heb er verder geen last van maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd.
Het klinkt meer alsof je gek hebt gelegen en er een zenuw ofzo een beetje klem heeft gezeten? Dat noem je een drukneuropathie. Dat gaat vanzelf weer helemaal over, maar is wel irritant. Ik zou het een paar dagen aankijken. Als het niet weggaat even langs de huisarts?
Ja als ik stress heb, is het erger. Misschien dat ik inderdaad onbewust toch las heb van stress, wanneer ik denk dat ik ontspannen ga slapen. Hopelijk helpt de magnesium een beetje, want ik ben er echt wel klaar mee
Bij mij helpt vaak ook wel om een bodyscan of een ontspannende meditatie te doen voor ik ga slapen.
Ik heb voorhoofdholte ontsteking.
Ik had een doosje van 200 mg ibuprofen, dus nam er steeds twee per keer. Mijn vriend heeft nu een nieuw doosje gehaald dus heb hier ook twee van ingenomen. Alleen dit blijkt nu 400 mg te zijn, superdom. Zou dit kwaad kunnen?
Als in, moet ik de arts bellen of just sit this one out?
Kan zijn dat je er een beetje buikpijn van krijgt, maar verder niet echt gevaarlijk oid. Wel even de rest van je dagdosis op aanpassen zou ik doen, maar verder no worries.
Edit: of ok, zie bericht van @Merel voor de iets genuanceerdere versie
Bij inname van minder dan 100mg/kg is er over het algemeen geen probleem (eenmalig natuurlijk). Maar ik weet natuurlijk niet hoe groot jij bent, als je licht bent en boven de 200mg/kg uitkomt kunnen er bijwerkingen optreden. Vooral te verwachten: misselijkheid, maagpijn. Bij sufheid, wazig zien, verwardheid of andere dingen in die categorie zou ik wel contact opnemen met de HAP.
Voor de toekomst heeft diclofenac minder bijwerkingen, ibuprofen is uit de groep wel zo ongeveer de vervelendste qua bijwerkingen.
Dank je wel voor de snelle respons
Ik hing al bij de doktersdienst aan de lijn, want mijn vriend is werken en ben alleen met m’n kindje. Heb nu maar opgehangen, want had nog 16 wachtenden voor me.
Ik heb wel wat maagpijn, maar voel verder niets geks. Net even wat oorsuizen, maar was wel heel erg aan het opletten van wat voel ik. Ga morgen meteen diclofenac kopen.
Kan geen kwaad. Bij meer ernstige ontstekingen schrijven we bv. ook dosissen van 600mg voor.
Je kan inderdaad eventueel wat last krijgen van een zware/gevoelige maag. Maar meer dan dat zie ik niet gebeuren! Komt goed
Is dit acuut opgekomen?
Want dit lijkt me eerder (reactie op) insectenbeten te zijn.
Jeukt het?