Al haar huisarts gebeld? Zou via daar deze vraag uit laten zetten, wellicht dat zij een spoedopname in een verzorgingtehuis kan regelen of toch kan aandringen op een ziekenhuisopname.
Je zou particuliere thuiszorg ook nog kunnen overwegen, als daar de financiële middelen voor zijn. Triest maar waar, als je betaalt kan er ineens vaak meer Misschien als noodoplossing als er nu 1,2,3 niemand anders iets kan betekenen!
Huisarts is geweest, maar ziekenhuis wil haar niet hebben. (nog) Niet ziek genoeg en ze moet een covid-test. Maar een swap in haar keel is echt onmenselijk nu. De huisarts weet het ook niet goed, maar dat is ook, omdat het zo moeilijk is.
Ze heeft thuiszorg voor haar wonden (ze heeft een tere huid die maar slecht dicht gaat en bij de minste aanraking een wond is), maar daar is geen capaciteit voor nachtzorg. Financiele middelen zijn aanwezig, dat is geen probleem, maar zelfs bij verschillende particuliere zorgorganisaties is er met spoed geen zorg te krijgen.
edit: de huisarts kan niet zoveel, omdat het niet erg genoeg is, maar er geen mantelzorg beschikbaar is.
is toch echt om te janken. zo sneu. ben je 94 en dan kan je nergens terecht.
Gadver wat een klotesituatie zo schrijnend! Kan de gemeente evt nog iets betekenen? Wsl ook niet op spoedbasis. Jeetje wat lastig.
En evt een zorghotel?
(Dit is puur een voorbeeld)
Juist hiervoor zijn spoedplekken / crisisbedden in het vph. Dat moet de huisarts regelen.
Ja, inderdaad, na de 5e particuliere zorgorganisatie krijg ik nu advies om zorghotels te bellen. Ga ik nu doen. Superfijn dat jullie mee denken.
(Welkom in zorgland, zuchtte de laatste dame die ik aan de lijn had. Nou inderdaad.)
Als aanvulling hierop heb je ook Domus Magnus, zit er een in Rotterdam. Mijn opa woont al jaren op een andere locatie en wordt heel liefdevol verzorgd.
Pff wat heftig allemaal zeg… Hopelijk vinden jullie een plekje voor haar!!!
Succes! Anders zoeken voor zzp’ers?
Ik denk het ook!
Ik had precies zo’n plekje (ook zonder jeuk) en bij mij is het vrij snel ingedroogd en niet groter geworden. Zie er nog wel een vaag littekentje zitten.
Thanks iedereen voor de hulp. Inmiddels is de thuiszorg langsgekomen (voor haar huid) en die heeft in haar eigen organisatie alarm geslagen. Nu komt er vannacht 2x iemand langs en morgen extra voor medicijnen en andere zorg. Het blijkt dat de thuiszorg, ook al komen ze voor andere zaken een zorgplicht heeft en moet opschakelen als dat nodig is.
Het halfzusje van haar overleden man komt nu vanuit Groningen naar Dordrecht gereden om er de komende nachten te slapen, en nog 2 vriendinnen zijn ingeschakeld om boodschappen te doen, te koken en te ondersteunen. Kortom, voor de korte termijn is het geregeld.
Dat thuis blijven wonen tot op late leeftijd is best aardig, maar als er wat gebeurd…
Maar goed, alle adressen waar ik contact mee heb gehad, of die zijn geadviseerd zitten in een document. Om goed te bewaren. Wie weet wanneer ik het nog eens nodig heb.
Wat heb je dat supergoed gedaan. Veel respect voor jou hoe je je hierom bekommerd hebt! En ik hoop dat het soepel van de grond komt!
En idd, mijn oma woonde thuis en kreeg ALS. In een huurwoning met een steile trap. Pf wat een gedoe.
Ooh ja da’s waar. Daarom is thuiszorg regelen, ook al is het voor 5 min op een dag (steunkousen oid), heeeel handig in een vroeg stadium.
Supergoed van je dat je je zo om haar bekommerd hebt.
Wat kan hoofdpijn boven de neus/midden van voorhoofd veroorzaken?
Gewoon nieuwsgierigheid, ik heb zelden hoofdpijn en als ik het het is het meestal door dehydradatie en dat voelt heel anders. Nu zit het echt boven mijn neus, ongeveer tussen mijn wenkbrauwen gefocust. (Heb net een pijnstiller genomen dus zal wel snel wegtrekken)
Even klagen hoor, zit er echt even doorheen. Loop nu al meer dan drie weken met vreselijke nek/schouder/rugpijn. Ben daardoor al die weken tig keer per nacht wakker van de pijn. Ben twee keer naar de huisarts geweest en fysio. Het zit helemaal vast en is na de fysio binnen 10 min weer net zo erg als ervoor. Ik kan alleen maar paracetamol nemen want tegen ibu kan mijn maag niet. Ben helemaal op, alles doet me pijn, werken gaat kut (want hele tijd pijn en moe van weinig slaap). Heb over 2 weken een afspraak voor een echo. Daar komt dan een uitslag bij maar of ik er dan iets aan heb?
Heb basis verzekering dus die fysio daar raak ik ook bijna failliet van straks. En dan helpt het ook nog eens niet. Ben een beetje ten einde raad. Wie weet heeft iemand nog een tip voor me hier?
Wat rot! Heb je al geprobeerd of je met maagbeschermers wel ibu kan nemen of anders sterkere pijnstillers in zetpil vorm vragen aan je huisarts zoals diclofenac.