Ik heb sinds kort snel last van blauwe plekken en bloedingen. Als ik een klein wondje heb dan stolt mijn bloed heel slecht. Met als resultaat: alles onder het bloed. Dit had ik normaal nooit. Iemand ervaring mee en een idee wat dit kan zijn?
Als je dit al Googlet is het advies om op korte termijn de huisarts te bezoeken en je te laten controleren.
Hmm, ik vind het eigenlijk niet spoedeisend genoeg om mee naar de huisarts te gaan. Maar ik zal komende week wel even bellen of zij misschien een idee hebben waar het mee te maken heeft En of ze het nodig vinden dat ik langs kom
De huisarts is niet perse alleen voor spoed. Je maakt je schijnbaar genoeg zorgen om hier te posten om erachter te komen of het iets is. Dus dan lijkt het me een goed idee om naar een arts te gaan.
Opeens last krijgen van blauwe plekken die je niet verklaren waarom en daarbij bloed wat niet meer goed stolt, zijn dus zaken waarbij je niet moet wachten om naar de huisarts te gaan. Je hoort een bloedonderzoek te krijgen om te zien wat er aan de hand is. Het kan iets onschuldigs zijn maar ook iets kwaadaardig. Dus nee je hoeft er niet vanavond al naar toe (mits je geen grote bloeding hebt), maar morgen bellen naar de huisarts lijkt me wel slim.
Ga ik doen en laat het weten wat eruit komt😊 Het kan misschien ook aan mijn medicatie liggen. Dus ik maak me er niet heel druk om. Maar alsnog goed om even te laten checken misschien
Is iemand hier toevallig bekend mee?
https://mijnlabtest.nl/
Ik wilde zo’n Homa ir testje doen. Maar zie nergens welke mensen er achter zitten / welk lab enz.
Wat wil je doen? Ik kan niet herleiden wat je autocorrect er van gemaakt heeft Ik ken deze aanbieder niet en zie ook niet waar ze dan hun analyses laten doen, dus geen idee of het betrouwbaar is. Kun je wat je wil niet via de huisarts doen? Dat is sowieso betrouwbaar en waarschijnlijk ook goedkoper.
Oh wacht ik zie nu dat ze dat zelf zo noemen. Ik heb deze test in het ziekenhuis (op het moment tot over m’n oren in de diabeteszorg) nog nooit aangevraagd. Een nuchter glucose prikken bij de huisarts lijkt me een veel simpeler/goedkopere eerste stap.
Ik zou nooit mijn dna/bloed aan een willekeurig lab geven waar je amper wat over kan vinden, maar misschien ligt dan aan mij.
Aha oké. Ik had nog niet in de gaten dat homa ir dan hetzelfde is als nuchter bloedsuiker. Dacht dat het iets anders was. Maar dan weet ik genoeg, dank je wel…!
@papierhier nee idd, dat is best tricky he. Ik zag wel dat de Avro bij aanbevelende partijen ofzo stond en Vivian Reijs maar ja, wat zegt dat. Niks te vinden over waar het lab zit en welke mensen het zijn enz.
Het is niet helemaal hetzelfde, het zou je iets kunnen zeggen over dat je lijf nu al meer insuline moet maken om een goed glucose te handhaven, maar het belangrijkste is dat je lijf genoeg insuline kan maken om je glucose goed te houden. Als dat lukt (bewezen door een goed nuchter glucose), dan is er in feite nog niks aan de hand.
Je zou dan wel een aanleg of voorstadium van diabetes kunnen hebben, maar of je dat nou wel of niet in een getal uitdrukt, gezond eten, genoeg bewegen en een gezond gewicht zijn dan het advies, en dat is voor iedereen een goed advies.
Daarnaast weet je straks niet of je de juiste test gedaan hebt. Je kan met je huisarts nadenken waar je klachten door zouden kunnen komen, en wat je dan na wil kijken. Dat doe je hier niet
Goed punt, ik zie nu dat ik al eerder iets gezegd heb over je glucoses @Milkyway, ik zou inderdaad met het hele verhaal naar de huisarts gaan, misschien staar je je nu blind op iets met suikers, maar is er eigenlijk een andere oorzaak.
Dank je wel. In september heb ik weer een afspraak, ook met bloedprikken. Zal het dan direct voorleggen. De klachten zijn niet belemmerend ofzo maar aangezien er diabetes in mijn familie voor komt, is een vinger aan de pols houden (naast zo gezond mogelijk leven - eten) toch wel een beetje geruststellend merk ik.
Ik heb via een andere website een HPV test gedaan. Wel op aanraden van een arts (niet mijn eigen, een bevriende arts) omdat mijn huisarts het niet nodig vond. Laboratoria hebben bepaalde keurmerken (ISO, NEN) en let op dat ze je gegevens alleen binnen de EER verwerken en enkel Europese laboratoria gebruiken én zowel materiaal als gegevens vernietigen na doorgeven van de uitslag.
Ik had ergens waar je anoniem je uitslag kon opzoeken met je code. Maar als ik twee nummers hoger of lager invoerde dan mijn eigen code, kon ik ook de uitslag van anderen inzien. Nog steeds anoniem (op geen enkele manier te herleiden welke persoon bij die code hoorde, want de code was volledig at random) maar dat voelde wel raar.
Heb je hier een melding van gemaakt? Dit lijkt me namelijk gewoon een datalek.
Nee, er is geen sprake van een datalek omdat er sprake is van anonieme gegevens (en dus geen persoonsgegevens). Het was op geen enkele manier herleidbaar bij wie de testcode hoorde (mijn testcode was in ieder geval niet herleidbaar naar een combinatie van bv postcode, huisnummer, telefoonnummer, geboortedatum, initialen, etc). Ik denk dat ze ook op het lab geen anonieme codes meer kunnen koppelen aan je bestelgegevens (en daarmee dus niet kunnen achterhalen wie bij de anonieme code hoort) maar was wel van plan dit allemaal eens bij ze terug te leggen/te checken.
Ik heb afgelopen maand een miskraam gehad, 3 juli waarschijnlijk het vruchtje verloren maar afgelopen vrijdag nog gecuretteerd omdat het niet schoon was. Zaterdag en zondag geen bloedverlies meer en nu wel weer een beetje (als een menstruatie) is dit perse iets dat met de miskraam te maken heeft of kan dit ook mijn volgende menstruatie alweer zijn?
Misschien niet het juiste topic, maar zou iemand weten waar ik heen moet?
Mijn moeder zou haar zeer oude overbuurvrouw (94) naar het ziekenhuis brengen, maar dat ging niet, want zij was heel erg ziek. Misselijk en slap. De huisarts is geweest, ze heeft een hele lage bloeddruk van 35. Maar ze is niet ziek genoeg voor het ziekenhuis, want niet duidelijk wat er aan de hand is.
Mijn moeder, ook niet de jongste meer, kan haar niet alleen verzorgen. Naar toilet brengen of vannacht zorg geven. Maar de thuiszorgorganisatie kan niet met spoed nachtzorg leveren. En deze dame heeft geen kinderen en man is ook al lang overleden.
Waar halen we zorg vandaan? Wie zou ons verder kunnen helpen? (regio Dordrecht)
Dat zou via de huisarts moeten lopen, gek dat die het niet oppakt als dit probleem er is. Soms zijn er spoedplaatsen in een verpleeghuis beschikbaar, en anders zou ze eventueel toch opgenomen moeten worden in een ziekenhuis.
edit: is wel heel lastig te regelen voor huisarts trouwens, er zijn echt te weinig mogelijkheden op dit moment