Het grote medische vragen-topic #2

Ja die drogisterij middelen helpen (bij mij iig) helemaal niks. Ik heb ze ook laten laseren, veel geld kwijt en heeft niks geholpen.

1 like

Zo staat het in farmacotherapeutisch kompas, daar staat geen specifiek merk genoemd.

1 like

Ik heb volgens mij vrij duidelijk een blaasontsteking (pijn bij plassen, kleine beetjes plassen) maar kan me niet herinneren dat t zo heftig is. Voel ook kleine steekjes rond mijn blaas /baarmoeder bij lopen en liggen. Herkent iemand dat? Wil echt niet aan de ab en heb ook geen koorts, alleen pijn.

Ik zou dat toch even laten testen bij de huisarts. De assistente kan dat (bijna altijd) direct doen als je urine inlevert, kan je daarna altijd nog beslissen wat je ermee doet. Een onbehandelde blaasontsteking kan uiteindelijk doorslaan in een nierbekkenontsteking en dat is op zn zachtst gezegd geen pretje…

1 like

Klinkt idd als blaasontsteking. Ik vond het altijd extreem pijnlijk. Waarom wil je niet aan de ab?
Hier is het al wel vaker genoemd: d mannose (te koop bij Holland & B.arret) helpt om van symptomen van blaasontsteking af te komen, maar als het een full blown blaasontsteking is zou ik niet te lang zelf aanklooien.

2 likes

@Limoen @Pippi @Merel

Nu ik mijn gezicht na het wassen langer laat drogen en minder crème smeer gaat het een stuk beter. Dankjulliewel. :revolving_hearts:

3 likes

@aardbeitje @krekel Geen idee wat het was, maar het was na 2 dagen volledig over. Denk misschien iets geïrriteerd ofzo. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

1 like

Weet iemand wat dit is? Is de arm van mijn vriend haha. Kwam opeens vanuit het niets, doet geen pijn. Is het gewoon een bloeduitstorting?

foto

Ik zou denken dat het een bloeduitstortinkje is inderdaad, misschien klem gezeten achter een rits of een kledingstuk ofzo? Als hij ineens overal vlekjes krijgt wel even de huisarts bellen, dat hoort niet.

1 like

Mij is verteld dat je borsten altijd cystes hebben. De meeste verdwijnen dagelijks. Ik controleer mijn borsten door “blind” (dus niet naar mijn borsten kijkend) te voelen. Mocht ik wat afwijkend voelen (knobbeltje/hard/etc) dan voel ik elke dag een paar dagen lang. Mocht het afwijkende niet veranderen of groter worden, bel ik de huisarts. Ik ben vier keer aan cystes geopereerd aan mijn borst en mijn ervaring is dat iets afwijkend (in mijn geval) echt wel opvalt. Maar dat zou voor iedereen anders kunnen zijn natuurlijk

Ik heb een blaar op m’n hak waar pus uitkomt. Heel goor. Moet ik hiermee naar de dokter? Vind het zo’n knullig ding om voor heen te gaan… heb in het verleden wel eens een ontsteking gehad waarbij het eruit gesneden moest worden…

Echt troebel pus of meer beetje helder pus/vocht? En is de huid erom heen rood/warm aanvoelend? Is het pijnlijk ook of dat niet?

In ieder geval goed schoonhouden, als je merkt dat er veel pus inzit zou je kunnen proberen het met een schoon mesje een klein beetje open te maken.

En als je je zorgen maakt gewoon de huisarts bellen, daar zijn ze voor, echt niet gek.

Het is troebel. Stinkt niet. Huid eromheen rood en warm idd. Maar er zit geen dichte blaar op. Waar dat pus dan uitkomt…

Oh dan zou ik zeker je huisarts morgen even bellen, klinkt niet heel fijn!

Lazeren hielp dus ook niet?

Nee bij mij niet. Vond het ook best pijnlijk. Ze hebben ook wel gewaarschuwd dat het niet bij iedereen helpt.

Moet je lijf wennen aan melatonine of kan het zijn dat het gewoon niet voor je werkt?

Als ik het gebruik val ik wel ietsjes sneller in slaap, niet eens echt een groot verschil. En vervolgens lig ik van 1 tot 3 alsnog weer wakker… dan heb ik er toch niks aan.

Gebruik je het van de drogist? Ik vind de dosis daarvan voor mijzelf ook niks doen. Als je wel een goede dosis hebt van de dokter heb ik niks gezegd. Want daarvan word ik wel echt heel moe maar het werkt bij mij te lang door, ik ben dan weer zo gaar de volgende dag.

Nee drogist inderdaad…

1 like

Ja dat is 0,3 mg volgens mij? Ik gebruik zelf 3 mg dus dat is tien keer zoveel.

1 like