Het grote medische vragen-topic #2

:sob: stress

Edit: nee goed dat je het zegt hoor. Kijken of ik morgen kan bellen

1 like

Weet iemand veel van allergische reacties? Ik vind dit wel fascinerend

Mijn vriend en ik hebben vorige week zaterdag allebei een muggenbult ontvangen (waarschijnlijk niet dezelfde mug? Kan ik niet controleren Hahaha). Allebei op de rechter enkel toevallig, en we hebben er allebei minimaal aan gezeten.

Hoe kan het dat onze plekken er zo anders uit zien? Die van hem (harige foto) is roze met een wit puntje, echt een bult. Die van mij is een soort dramatische bloeduitstorting?

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het complottheorieën topic

Zo’n plek als de bovenste foto had ik laatst ook op mijn kuit. De overige bulten waren net zoals “normale” muggenbulten. Geen antwoord op je vraag, wel herkenning van zo’n gekke plek itt tot de rest. Misschien een ander soort mug of steekvlieg oid?

1 like

Ik weet wel zeker dat het iig een soort mug was, aangezien ik die heb zien steken vlak voordat ik 'm neer mepte 🥲

Beetje rondkijken op internet zegt me dat het misschien een knut was? Heb hier wel spijt van, ik heb nu dingen gezien die ik niet zo vroeg had willen zien :sob:

Maar ik heb deze reactie altijd als iets me steekt, kan me niet voorstellen dat ik nooit door een mug gestoken wordt en alleen maar door andere beesten

Ik heb meerdere mensen gehoord die opeens hele heftige reacties hebben op een mug. Er schijnt een of andere nieuwe soort mug te zijn die dit veroorzaakt

1 like

Heeft er iemand tips hoe je je nek/schouder spieren zelf wat losser kunt krijgen? Het zit helemaal vast, en ben daardoor steeds duizelig maar ik kan pas eind volgende week naar de fysio. Paracetamol helpt niet voldoende, sterkere pijnstilling mag ik niet zomaar(maagproblemen).

Je kan yoga proberen: https://m.youtube.com/watch?v=uN0VAViZ9nA

1 like

Elke dag wat yoga doen? Op youtube staat genoeg wat op dt specifieke gebied gericht is als je daarop zoekt. Of “self-massage neck and shoulders” levert ook wel tips op over technieken waarop je bij jezelf dat gebied een beetje kan bereiken.

1 like

Ik heb van de week azelainezuur gekregen van de huisarts. Dit is bedoeld om de roodheid op mijn hoofd (rosacea) te verminderen. Dit spul prikt en steekt en brandt en jeukt alleen als een malle. Ik wil echt mijn hoofd eraf schroeven zodra ik het heb gebruikt (twee keer op een dag smeren). Kent iemand dit spul en wat was/is de ervaring?

Ik gebruik dit: https://www.paulaschoice.nl/nl/aa-booster-7750.html
(Zie ook: https://www.paulaschoice.nl/nl/alles-dat-je-moet-weten-over-azelainezuur )

Voor hetzelfde probleem trouwens. Er brandt helemaal niks, het is echt een fijne crème en fijne substantie. Maar niet door de huisarts voorgeschreven en waarschijnlijk in een andere hoeveelheid dan dat spul van jou. Ik heb wel het idee dat het helpt! Dus misschien kan je dat eens proberen?

2 likes

De voorgeschreven versie heeft dubbel zoveel werkzame stof, dus kan me ook wel voorstellen dat de bijwerkingen wat heftiger zijn. @Twijfelaar ik heb het zelf nooit gebruikt, maar er staat wel in de waarschuwingen/voorzorgen dat de huidirritatie de eerste weken optreedt en daarna vermindert, dus het kan nog wegtrekken. Er staat ook bij dat je vaseline of andere vette crème kan gebruiken ter verzachting.

2 likes

Ja dit is een normale reactie. Dat is het zuur wat zn werk doet. Wat wel eens werkt: niet meteen na het reinigen van je gezicht de creme aanbrengen maar pas na een kwartiertje. Door het reinigen heb je iets meer doorbloeding van je huid en daardoor kan je huid meer reageren op het zuur.

Is je huid roder na het gebruik van de azelaine?

1 like

Ik heb sinds een dag of 2 een soort kleine rode vlekjes op mijn lijf. Sommige zijn iets dikker (dacht bij de eerste paar dat het mss puistjes waren maar dat is het toch echt niet) maar over het algemeen zou ik het eerder vlekjes dan bultjes noemen. Ze zitten hoofdzakelijk verspreid over mijn romp, niet gecentreerd rond 1 plek oid. Ze jeuken niet en ik heb verder nergens last van. Als ik google kom ik vooral eczeem, netelroos of ringworm tegen en maar dat herken ik totaal niet hierin.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en of ik hier wat mee moet? Omdat ik er geen last van heb zou ik normaal gesproken gewoon wachten tot het vanzelf weer wegtrekt maar omdat het er steeds meer worden ben ik toch ook wel benieuwd wat het zou kunnen zijn.

Foto's

1 like

Ben je recent verkouden geweest? Soms zie je zoiets na een virale luchtweginfectie.

Nee, kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst verkouden was, wss paar maanden terug toen ik last van hooikoorts had.

Ik ga je tip eens proberen. In de bijsluiter staat al wel dat je je gezicht goed moet laten drogen na het reinigen. De aanbevolen tijd is vijftien minuten wachten inderdaad. Maar ik heb nog niet op de tijd gelet, alleen of het droog was. Vanaf nu zal ik beter op de tijd letten. Hopelijk helpt dat. Ik moest er vanochtend namelijk van huilen omdat het zo veel pijn deed. Ik wilde het alleen maar afkoelen en eraf halen. Volgens de bijsluiter komen deze bijwerkingen zelden voor (1-10 personen op de 100), dus helemaal normaal voelt het niet. En ja, mijn gezicht wordt roder na het gebruik van het zuur. Is dat oke?

@Pippi en @Merel Ook bedankt. :revolving_hearts: Het gaat om de voorgeschreven variant inderdaad.
@Merel In de bijsluiter hebben ze het over een zure crème zoals Eucerin of …Med (de laatste naam weet ik niet uit mijn hoofd). Is dat wat je bedoelt?

1 like

Massagegun van de A.ction. Top ding! Gelijk verlichting. €15

H E L P !

Ik heb 3 kalknagels op mijn voeten en na 3 jaar eindelijk naar de medische pedicure geweest maar ook zei kan er niet veel mee dan platvijlen en gellak erop doen. En helaas is het ook geen goede lakster.

Iemand hier de tip voor kalknagels? Gellak zetten kan ik zelf. Het is gewoon echt dat ik opzoek ben naar de oplossing.

Ohja… waarom ik niet na haar terugwil.

A: ze lakt echt heel slordig
B: mijn kalknagels zijn er nu afgebrokelt samen met de gellak. Nu dus helemaal geen nagels meer.

Als je van de kalknagels af wil zijn er volgens mij 2 opties:
-anti schimmel medicatie
-laseren

Alle andere middeltjes hebben eigenlijk onvoldoende effect, helaas.

1 like