Ik heb zelf mild eczeem en niet op mijn handen dus kan niet helemaal meepraten uit ervaring, maar heb wel op mijn opleiding geleerd dat het soms helpt om juist een kortere periode sterkere zalf te gebruiken ipv lang een ‘zwakke’ zalf. Misschien toch eens overleggen met de huisarts of kijken of die met behulp van een foto kan overleggen met de dermatoloog? Soms hoef je er dan niet eens zelf heen.
Ik heb heel ernstig eczeem, maar zou echt aanraden om even naar de huisarts te gaan. Misschien helpt het om bijv een week een strak smeerschema met de juiste hoeveelheden aan te houden en dat het dan weer tijdje weg is!
@tessel @pax Thanks! Hmm misschien dus toch. Even benieuwd: met welke (hormoon)zalf smeren jullie zelf? En hebben jullie weleens alternatieve wijzen zoals acupunctuur geprobeerd?
Ik weet niet hoe lang geleden je bevallen bent, maar sowieso heeft je lichaam wel weer een jaar nodig om weer (hormonaal) in balans te komen. En net zoals bij een zwangerschap, heeft borstvoeding veel invloed op je lichaam. Zeker de eerste periode als de borstvoeding nog hormoon gestuurd is. Dus als je daarmee gestopt bent, moet je lichaam eerst weer in balans komen. Ben je al ongesteld geweest?
Ik heb ook last van eczeem en een schildklierziekte. Dus ontzwangeren komt bij mij veel harder aan. Het eerste jaar na de zwangerschap is er geen pijl op te trekken. Dus ik zou wel naar de huisarts gaan en vragen om een zalf. Misschien hoef je hem maar tijdelijk te gebruiken.
Bij mij zelf is het heel mild, met elke avond vaseline, mijn allergieën onder controle houden heb ik eens per jaar of zelfs twee jaar een keer een tubetje simpele hormoonzalf nodig.
Mijn dochter heeft ook erg eczeem, normaal gesproken idd ook met cetomacrogol onder controle te houden maar nu met het vele handen wassen/ handgel heeft ze echt plekken op haar handen.
De huisarts adviseerde om tijdelijk met een klasse 2 te gaan smeren met dezelfde opmerking als @tessel plaatste. Zij heeft nu triamcinolonacetonide maar er zijn meerdere klasse 2 zalven.
We gebruiken onder de douche lipikar syndet douchegel voor haar, dat scheelt ook een hoop droge plekken in elleboog- en knieholte.
Bij mij is het veel minder geworden toen ik een tijd gluten heb vermeden en het nu in mindere mate eet. N=1 maar ik had echt zo veel blaasjes die jeukten tussen mijn vingers, dan stuk gingen een soort korsten werden en gingen smetten. Was snel beter toen ik een tijd geen gluten at op advies van een natuur arts want huisarts kon niet meer doen dan ach ja moet je mee leren leven en zalf voorschrijven.
Ik zou als je vragen hebt even langs de huisarts gaan. Zeker als je er zelf mee zit! Staat wat mij betreft los van dat je eerder wel zwanger was.
Wellicht dat de huisarts je vragen kan beantwoorden en je gerust kan stellen of indien nodig kan doorsturen! Niet gaan lopen malen, dat is toch zonde!
Vorige week voor het eerst na de pedicure geweest ivm kalknagels die ik sinds 3 jaar heb op enkele tenen. Ze had ze dunner gemaakt en afgelakt met gel. Maar nu zijn die kalknagels er helemaal afgevallen lijkt mij niet helemaal de bedoeling? Blij dat ze weg zijn hoor maar nu zit er niks hahaha.
Ook vond ik na de behandeling dat de nagels nog steeds dik waren en gevoelig als ik erop drukte.
Maar de vraag is eigenlijk… groeit het nog redelijk terug of is het gedane zaak
Ik vind het er in ieder geval heel cool en artistiek eruit zien
dit is het denk ik?
Ja dit had ik ook al gevonden maar dit zijn weer allemaal enge dingen
Ik sluit me aan bij de rest! Een wat zwaardere zalf zou het sneller kunnen doorbreken. Verder zou je misschien nog kunnen letten op bepaalde producten waar je op reageert. Mijn handeczeem vlamt bijvoorbeeld op van parfum in afwasmiddel, handzeep etc. Neutral heeft daar wel fijne parfumvrije opties voor!
oooh nee er staat bij dat het bijna nooit iets heel ernstigs is! kan ook gewoon uitdroging zijn of angst/stress (en dat je dan je tong tegen je tanden aan duwt)
Ik ga even stoppen met panikeren en het in de gaten houden dankje!!!
Ohja en water drinken
Even contact opnemen met de pedicure?
Heb ik gedaan. Maar aangezien het hierdoor gebeurd is… dacht vraag toch eens mening van iemand met een medische achtergrond?
Al een jaar geleden, ben ook allang weer aan de pil enzo. Borstvoeding heb ik maar 2 maanden gedaan uiteindelijk. Ik vermoed dat Corona (handen wassen + die viezen alcohol crèmes) best een boosdoener zijn.
Thanks ook voor alle andere adviezen! Ik ga toch maar even een afspraak bij de huisarts maken!