Super thanks voor alle tips! Idd misschien beter om hem gewoon grondig schoon te maken en wat vaker een nieuwe te kopen dan nu al ervan te walgen na twee dagen hahaha😅
Mijn tandarts tipte dit spul voor mijn knarsbitje: Corega Fresh Cleanse Mousse | DA. Ruikt lekker fris (zoals tandpasta) en daarmee krijg je je bitje echt goed schoon. Ik heb overigens al jaren een bitje (niet al jaren dezelfde ) en nog nooit tandplak op het bitje gehad. Het kan dus ook nog meevallen.
—
Ik vond zonet bij het stofzuigen achter een kastje iets wat op een volgezogen teek leek, maar ook weer niet helemaal (heb gecheckt op Google en heb er vroeger ook wel regelmatig één gezien die van een hond afgevallen was).
Op dat kastje leggen wij onze kleren, maar de kat zit er ook altijd op. Ik weet niet hoe lang dit beestje er al lag. Is er iets waar ik nu bij mezelf op moet letten, behalve op rode kringen (waarvan ik weet dat niet elke tekenbeet ze achterlaat)?
Ben je inmiddels al wat wijzer geworden/minder ‘bewust’? Ik heb ook het idee dat ik nog steeds niet hersteld ben van de infectie. Ik voel nog steeds de hele dag mijn vagina inderdaad, telkens het gevoel naar de wc te moeten en pijn scheuten die mijn buik/rug intrekken. Ook als in nies of lach moet ik snel rennen naar de wc. Echt ellende! Inmiddels al 4x plas ingeleverd en op kweek laten zetten maar de bacteriën zijn nooit gevonden. Alleen bloed en verhoogde ontstekingswaarden. Ik twijfel of het niet iets anders is toch…
Ben echt ten einde raad, de d-mannose pillen hielpen goed, na een tijdje de fout begaan om te stoppen, toen kwam het nare gevoel eigenlijk snel weer terug.
Ik ben vandaag bij de dokter geweest en heb een slijmbeursontsteking in m’n schouder. Hij heeft me diclofenac voorgeschreven (3x daags) maar het lijkt weinig te doen. Ik heb nog meer pijn dan de afgelopen dagen, kan er niet van slapen. Heb er ook al paracetamol bij genomen. Kan het überhaupt dat diclofenac niet werkt? Echt zo kut dit, kan echt wel janken van de pijn (net ook even gedaan). Morgenvroeg maar even bellen.
Diclofenac is een nsaid (zelfde groep als ibuprofen en naproxen) en die zou beter moeten werken dan paracetamol, omdat deze niet alleen pijnstillend zijn, maar ook ontstekingsremmend. Het kan zijn dat diclofenac niet voor jou werkt, maar bijvoorbeeld ibuprofen of naproxen wel. Ik zou dit inderdaad even overleggen met je arts vanochtend.
Bedankt voor je reactie! Ik ga overleggen
Pff dat klinkt inderdaad echt als de hel. Mocht ik een oplossing weten voor het nare gevoel dan laat ik het je weten!
Zelf denk dat het misschien wel een schimmel infectie kan zijn die is overgewaaid naar de blaas?
Neem je er standaard paracetamol naast? Want je mag die medicijnen gewoon met elkaar combineren. Wij hanteren in het ziekenhuis vaak als medicatieschema:
8.00: paracetamol + diclofenac (of andere NSAID, zoals ibuprofen)
12.00: paracetamol
14.00: diclofenac (of andere NSAID, zoals ibuprofen)
18.00: paracetamol
22.00: paracetamol + diclofenac (of andere NSAID, zoals ibuprofen)
Ik had de huisarts vandaag gebeld en dit raadde hij ook aan, het gaat een stuk beter nu! Voel nog wel wat pijn maar het is te doen. Bedankt voor je reactie!
Ik heb sinds vandaag laat van oorszuizen aan een kant. Kam dat van verkoudheid komen en gaat t over?
Dacht nog van mn vaccinatie maar dat is een week geleden
Oké een suuuuper late reactie, maar wilde toch nog even op je berichtje terugkomen. Ik had verteld dat ik last had van hevige pijn in m’n schaamstreek en dat het na 10 minuten ook weer ophield. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik me laten onderzoeken. Ik heb urine ingeleverd (uitslag: klein spoortje bloed), een soa-test gedaan (negatief), uitstrijkje (geen gekke cellen, wel een schimmelinfectie) en een vaginale echo (gezonde eierstokken en baarmoeder). Waarschijnlijk is het dus toch kramp in m’n darmen of gas! Ben blij dat ik het heb laten onderzoeken en vond jouw berichtje tijdens die onderzoeken heel geruststellend Donderdag word ik door de huisarts gebeld en gaan we een plan bedenken. Misschien dus nog een onderzoek naar m’n ontlasting of ook aan die zakjes die jij noemde. Ik heb er gelukkig geen last meer van gehad, maar ik ga je houding wel onthouden
@Feather misschien ook een antwoord op jouw vraag kort na mijn berichtje? Onze klachten lijken op elkaar. Ik hoop dat jij er ook geen last meer van heb gehad
Hebben jullie een idee wanneer het logisch is om een bezoekje aan de gynaecoloog te doen wegens onregelmatige/te lange cyclus?
-Even weggehaald ivm veel details-
Hoezo zou een vaccinatie oorsuizingen geven? Dat lijkt mij pas echt raar. Misschien is je oor verstopt of idd een milde verkoudheid. Dat zijn oorzaken die meer logisch zijn.
Pun intended?
Woon je ergens waar je rechtstreeks naar de gyn kan? Anders zou ik het eens met je huisarts bespreken. Op zich kun je dus wel zwanger worden in deze onregelmatige cyclussen, dat heb je al meerdere keren laten zien, dus qua vruchtbaarheid lijkt het wel goed te zitten. Een miskraam heeft eerst een goede ovulatie+bevruchting gehad en pas later gaat er dan iets mis, dat is eigenlijk een los probleem, waarvoor je misschien wel weer hulp van een gynaecoloog of geneticus kan gebruiken, maar daar zit ik echt helemaal niet in.
Snap ik maar ik lees het wel bij de bijwerkingen op lareb. Dus heel gek is het niet dat ik t erbij zet. Al lijkt die kans me klein
Ja, moet inderdaad eerst langs de huisarts. Mijn ervaring is dat die vrij snel doorverwijst en de gynaecoloog het dan niet echt “nodig” lijkt te vinden ;). Wat ik me ook kan voorstellen, want er zijn veel ergere dingen te bedenken.
Ik had nog niet beseft dat een miskraam betekent dat de ovulatie inderdaad goed/voldoende heeft plaatsgevonden. Ik had ergens nog de koppeling gelegd tussen miskramen + lange cyclussen maar dat kan natuurlijk los staan van elkaar.
Ben altijd bang dat ik voor onzinvragen naar de huisarts ga, vooral omdat ik dus al een kind heb (heb eigenlijk ook niks te klagen wat dat betreft!). Ik ga er nog maar even over verder malen .
Ah ik dacht er vorige week nog aan om je te vragen of je er ooit nog achter was gekomen wat het was! Wel goed dat je het hebt laten onderzoeken!
Ik heb er zelf ook geen last meer van gehad, maar soms krijg ik het ineens maanden later wel weer. Dan drink ik meestal zo’n zakje die ik over heb en dan gaat het gelukkig weg.
Die houding heb ik trouwens steeds geprobeerd uit wanhoop toen (want omg zó veel pijn), maar het werkte niet bij mij haha. Hopelijk wel bij jou!
Je kan altijd wat ergers verzinnen maar dat hoeft niet, het klinkt compleet logisch om met dit soort vragen een naar een gynaecoloog te gaan. Laat niemand je aanpraten dat dat niet zo is hoor.
Tips en ervaringen gevraagd! Ik heb eigenlijk al mijn hele leven last van eczeem. Als baby heel veel, toen ging het weg en kwam het in mijn puberteit weer terug. Eigenlijk had ik het best onder controle (met basiszalf Cetomacrogol en heel soms wat Hydrocortison). Ik heb het vooral op mijn vingers. Toen ik zwanger was had ik helemaal geen last, heerlijk, maar sinds ik eigenlijk geen borstvoeding meer geef is het weer steeds meer aan het toenemen. Moet nu echt vaak Hydrocortison smeren en ook daarvan vind ik dat het minder werkt dan voorheen. Ik kan natuurlijk naar de huisarts gaan en om een zwaardere hormoonzalf vragen maar ergens vind ik dat toch niet heel fijn. Misschien zijn er anderen die dit herkennen en wat goede tips hebben. Ik weet niet zo goed of het aan mijn hormonen ligt of dat Corona (veel handen wassen) en de verzorging van mijn baby (wederom veel handen wassen + tal van crèmes voor hem smeren) de ‘boosdoeners’ zijn.
Ben benieuwd!