Het grote medische vragen-topic #2

Ik heb sinds deze week ineens alllemaal rode bultjes op mijn wang, heb er verder geen last van maar geen idee wat het kan zijn. Weet 1 van jullie misschien wat dit is? Weet niet of ik naar de dokter moet of dat het vanzelf weer wegtrekt/dat ik gewoon iets bij de drogist kan halen

Foto

Heb je het anders niet? Dan zou ik naar de huisarts gaan. Lijkt op eczeem maar het zou ook een allergische reactie kunnen zijn. Gebruik je andere wasmiddel/wasverzachter/make-up/gezichtsproducten?

1 like

Het lijkt op een folliculitis

Nee heb hier nog nooit last van gehad! Heb ook niet iets nieuws gebruikt van iets dus denk ook niet dat het daaraan ligt

@Aloha Zou wel kunnen ja! Dan komt het door een gezichtscreme denk ik want ik scheer mijn gezicht niet haha.

Denk dat ik alsnog maar even naar de dokter ga want dan weet ik het tenminste zeker

Als het maandag niet over is zou ik gewoon even de huisarts bellen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Een beetje een vreemde vraag, maar ik word woensdag bij de huisarts eindelijk geholpen aan mijn ingegroeide teennagel. Alleen ben ik gisteravond super hard met mijn teen ergens tegenaan gelopen waardoor een deel van die teennagel is afgescheurd en ik nu noodgedwongen een super korte nagel heb daar… nu ben ik dus bang dat ze die ingreep woensdag niet kunnen doen omdat mijn nagel nu heel kort is. Of maakt dat niets uit? Ik wil er gewoon zo graag van af :weary:

Ik heb wel ervaring met lymfedrainage maar niet op die specifieke plek. Ik zou je aanraden het eerst even te overleggen met je arts want ik weet natuurlijk niet of het kwaad kan in jouw (gezondheid)situatie. Een aanrader vind ik dan zelf wel de huidtherapeute, die kan lymfedrainage bij je doen (wordt vaak na bijvoorbeeld borstkanker gedaan).

1 like

Het gaat erom dat ze bij de kant kunnen die ingegroeid is, en daar een stuk van de zijkant afknippen tot het nagelbed. Stuur anders even een foto naar je huisarts met de vraag of het nog zin heeft, vind het moeilijk te beoordelen zo :smiley:

1 like

volgens mij maakt het niet uit! ik ben aan beide grote tenen geopereerd en toen heeft de arts voor de operatie de nagel juist zo kort mogelijk geknipt. het gaat erom dat ze er aan de zijkant bij kunnen!

1 like

Zou ik zeker mee starten. Hoe eerder je erbij bent hoe beter.

1 like

Zijn er hier mensen met hooikoorts die er alleen verkoudheidsklachten bij hebben, geen traanogen etc?

Ik ben al 2/3 weken af en aan verkouden, paar keer getest maar telkens geen Corona. Ben het thuis zitten met een snotneus wel zat… Nu opperde al een paar mensen dat het misschien hooikoorts kan zijn, maar ik dacht dat dat ook altijd op je ogen sloeg.

Ben niet iemand die snel de huisarts belt, dus dacht ga eerst even wat info verzamelen :nerd_face:

1 like

Ik heb een mix van beide. Ogen doen mee als ik veel buiten ben, maar ik word bv standaard wakker met een verstopte neus in het hooikoortsseizoen, terwijl mijn ogen nergens last van hebben.

1 like

Ligt bij mij aan de specifieke pol. Soms alleen traanogen, soms de verkoudheid en soms samen.

2 likes

@PizzaFunghi @Deurklink

Thanks! Afgelopen weken was het heel slecht weer, toen had ik ook elke ochtend verstopte neus. Hebben jullie er alleen last van met warm/mooi weer of afgelopen weken ook?

Moet zeggen dat het de afgelopen tijd weinig last heb van klachten, maar ik heb dan ook 2 tape sessies gehad tegen hooikoorts 2 maanden geleden. Je kan ook een hooikoortspil (anti allergie/antihistamine) proberen en kijken of je klachten minder worden. Weet je het meteen. Zijn gewoon verkrijgbaar in de supermarkt en drogist.

1 like

Ah Thanks! Ik dacht dat via de huisarts moest, vind dat wel een poging wagen waard. Kan nu al 3 weken bijna nergens heen…

Straks gelijk even doen!

2 likes

Ja echt top dat je ze gewoon kan kopen. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je van sommige anti histamine een beetje moe kan worden, een beetje loom. Niet als het effect van een slaappil, maar wel iets om rekening mee te houden. Heb er zelf geen last van, maar een vriendin bv weer wel.

Hopelijk werkt het voor je.

1 like

Ik heb dit.

1 like

Ik weet dat mijn baas een app gebruikt waarmee je kunt zien welke pollen die dag heftig zijn, ik weet niet hoe de app heet, maar als je die kunt vinden kun je misschien ook in de gaten houden of de verkoudheid samenvalt met een specifieke pollensoorf.

1 like

Ik heb ook hooikoorts met meestal alleen ‘verkoudheidsklachten’ en ik kan er inderdaad ook last van hebben bij regen/slecht weer!

1 like