Het grote medische vragen-topic #2

Is er toevallig iemand hier die diens neus heeft laten ‘aanstippen’ met zilvernitraat ivm neusbloedingen?
Mijn Kno arts was er een beetje vaag over of het pijn doet (en de afsp is een paar x verplaatst, weet het niet meer zo goed). Ben wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en hoe het was.

1 like

De navel van mijn baby is ermee aangestipt en hij gaf geen kik… doet dus denk ik echt geen pijn

1 like

Owww dan moet het sowieso goedkomen haha. Lees ook iets over verdoving ma ga even navragen of dat überhaupt nodig is. ThAnks!

1 like

Weet niet zo goed waar ik het kwijt moet, maar ik heb ineens een vage ruis in mijn oor en nu kan ik niet slapen omdat ik bang ben dat ik gehoorschade heb. Ik weet niet hoe het ineens komt, heb ook nooit wat met mijn oren dus kan het niet vergelijken. Kunnen er oorzaken zijn waardoor je ineens ruis krijgt? Alles wat ik op Google vindt heb ik niet/niet gehad.

Ik heb dus ook al in m’n kamer overal geluisterd of het niet gewoon een leiding of geluid van buiten is, maar nee…

Is je oor niet gewoon een beetje vies van binnen? Als je echt twijfelt huisarts bellen en dan kunnen ze je oren eventueel uit laten spuiten.

1 like

Ja ik weet het niet zo goed, ik ga sowieso maar heen. Thanks!

2 likes

Ik heb heel regelmatig een krampachtig gevoel in mijn onderbuik alsof mijn menstruatie niet doorzet. Volgens mij is het te hoog om een baarmoeder te zijn (net boven schaambeenbotding) maar welke organen zitten daar eigenlijk nog meer die dit gevoel zouden kunnen geven? (Stomme vraag misschien haha, kom er met plaatjes van Google niet zo goed uit)

Ik herken dit wel van toen ik een blindedarmontsteking had. Ik dacht dat ik weeën had. Maar het bleek dus mijn blindedarm te zijn.

Weet natuurlijk niet zeker of dit het is, maar heb je daar al aan gedacht?

Zijn het niet je darmen? Of misschien je ovulatie?

@Sizzle ze zegt dat ze het regelmatig heeft, dus dat lijkt me geen blindedarmontsteking

1 like

Haha nee, denk inderdaad niet blindedarm dan! Het is ook niet aan 1 kant maar echt onderin. Ook geen scherpe pijn, meer krampend/zeurend. Misschien toch ook maar even bij de gynaecoloog/huisarts neerleggen, misschien hangt het ook wel samen met mogelijk PCOS. (Een van de opties die ik nu ook zie op Google, naast de usual drama scenario’s die dokter Google oplepelt)

Dan is het handig om even bij te houden wanneer het is tov momenten in je cyclus. Dus het moment dat je je ovulatie merkt aan afscheiding of het voelt en je menstruatie.

2 likes

Heeft iemand ervaring met (of kent iemand met ervaring met…) lymfedrainage bij de borst? Of überhaupt met lymfedrainage en dan op een andere plek?

Ik heb dus vocht in een borst, maar er zit ook een Tissue Expander in. Nu heb ik heel weinig geduld dat helpt niet mee, maar ik wacht al ZO lang in dit hele traject en wil echt alles aanpakken om dat vocht dus zsm weg te krijgen eigenlijk. Dus wil allerlei opties, behalve wachten want dat kan tijden duren, toch onderzoeken :sweat_smile:
Edit; maar uiteraard wil ik ook niks verergeren

Ik heb al een tijdje last van een hoge hartslag en tot nu toe hebben ze geen oorzaak kunnen vinden. Alle onderzoeken zagen er goed uit. Nu stelde mijn arts voor om tijdelijk bétablokkers in een lage dosering te nemen zodat mijn hartslag wat daalt en ik ruimte heb om te gaan sporten en aan mijn conditie te kunnen werken.

Ik mag er nog even over nadenken maar zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft? Of het heeft geholpen en/of bijwerkingen etc.

Mijn collega nam ze ook voor dezelfde reden maar het heeft bij haar ook niets geholpen.

Zelf heb ik ze niet om die reden geslikt (ik slikte ze ivm paniekaanvallen) en de enige bijwerking die ik had was vermoeidheid.
Alleen ik merkte wel echt goed dat mijn hartslag meer moeite had om hoger te gaan. Als ik bijvoorbeeld even flink door fietste vond ik dat echt een heel onprettig gevoel geven.

1 like

Als er een tissue expander zit, zou ik zeker contact opnemen met je arts hierover. Ook omdat je zegt niet erger te willen maken.

Mijn ervaring is dat tissue expander nog wel eens een slangetje kunnen hebben waarvan je niet altijd goed voelt hoe het loopt.

2 likes

Ik gebruik ze dagelijks sinds mijn zevende (ook in een relatief lage dosering) dus vind het wat lastig te onderscheiden wat van de bètablokkers komt en wat echt bij mij hoort. Maar je merkt inderdaad wel met sporten, vooral cardio, dat je met grote inspanning op een bepaald stuk komt waarbij je hartslag niet hoger kan, ik word dan snel duizelig. Ben ook sneller moe dan de mensen om me heen, heb ik het idee, en heb altijd koude voeten.

Valt verder wel mee, en zeker met een lage dosering moeten de bijwerkingen wel te handelen voor je zijn. Ik heb wel psychisch last gehad van een te hoge dosering maar dat is jaren geleden en door een gebrek aan kennis destijds, dat zal voor jou niet opgaan als ik je zo hoor met voorzichtig laag beginnen!

Ja dat ga ik zeker sowieso morgen ook weer doen! Maar wilde zelf alvast eens wat rondkijken naar eventuele mogelijkheden. Is gewoon zo lastig steeds dat ik eigenlijk niemand ken / kan vinden die hier ervaring mee heeft. Maar is een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg ook

@betty @Kerselaar @FrozenFlame @Hufflepunk

Bedankt voor jullie reacties!
De bedoeling is dus dat ik erbij ga sporten maar ik begrijp dat het geen prettig gevoel is wanneer je hartslag niet meer hoger kan. Ga ik toch weer twijfelen :pensive:

Misschien stel ik me aan hoor, maar heb mij de afgelopen maanden een aantal keer erg slecht gevoeld waardoor ik nu een beetje het vertrouwen in m’n eigen lichaam ben kwijtgeraakt (en dus ook bang ben voor wat zo’n medicijn met mij doet)

1 like

Ik denk dat je hoge hartslag je erger tegenhoudt dan de bètablokkers zullen doen, zeker als je geen hoge dosering hebt. Ik kan prima sporten, ik moet alleen geen marathon willen rennen, haha. En als het niet bevalt kan je ook zo weer stoppen! Begrijp heel goed dat je het vertrouwen in je lijf kwijt bent, maar misschien helpt het juist om je wat stabieler te voelen, de dokter stelt het natuurlijk ook niet voor niets voor! (en je stelt je niet aan, snap heel goed dat je het allemaal spannend vindt)

1 like