Voor mij werkt allergie neusspray echt het allerbeste! Duurt wel een paar dagen voor het effect heeft.
Thanks! Heb nu de tabletjes gehaald, kijk eerst even of dat wat doet. Misschien is het wel helemaal geen hooikoorts en gewoon een ziek lange verkoudheid… 🥲 hoop in ieder geval er snel vanaf te zijn!
Ook bij tabletten kan het wel even duren voor ze werken, dus ik zou ze wel even een poosje trouw gaan nemen en niet na een paar dagen denken: nou dat was het ook niet.
Als je elke dag wakker wordt met een verstopte neus kan het ook huisstofmijtallergie zijn. Ik gebruik Dymista en ben daar tevreden over, maar het is echt taffesduur
Thanks, ga ik doen! Maak sowieso het doosje met 21 tabletjes/dagen op
Heeft er iemand verstand van het checken van moedervlekken? Ik heb 2 hele grote wratachtige, en heb ze 2 jaar geleden nog laten checken bij de HA. Die geeft aan dat het niks is om zorgen om te maken, maar wil graag een soort second opinion. Ik heb er geen last van en vind het cosmetisch ook niet storen, maar ze zijn door mijn zwangerschap ook best wat gegroeid nog en wie weet is er hier iemand die mij haar mening wil geven.
Ik ben gisteren op doorverwijzing van de huisarts naar de dermatoloog in het ziekenhuis geweest voor een nieuwe moedervlek.
Hij heeft een stukje weggenomen en zal het opsturen naar het labo. Terwijl ik daar was heb ik ook nog een andere laten nakijken, die heeft hij gecatalogeerd in het systeem, zodat als ik terug kon ze kunnen zien of hij veranderd is of niet.
Ik zou gewoon laten checken waar je je ongerust over voelt. Ik kom met de plaats waar mijn nieuwe vlek zat nooit in de zon, heb geen historie hiermee maar voelde toch niet goed om het naast me neer te leggen. En ik zou het iedereen aanraden om te gaan.
Beter eventjes checken dan dat je binnen enkele jaren toch iets ergers krijgt erdoor
Iemand ervaring met het gevoel CONSTANT te moeten plassen? Zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurd? Lijkt een beetje op blaasontsteking maar zonder de pijn. Het is mega irritant!
Ik zou toch even urine inleveren bij de huisarts, kan namelijk wel bij een urineweginfectie passen (ook zonder pijn).
Of een geirriteerde plasbuis!
Thanks! Inmiddels denk ik dat het toch blaasontsteking is idd, wat een ellende, om de 5 min naar de wc. Iemand nog tips voor verlichting?
Veel water drinken, goed uitplassen, altijd plassen na de seks! Sterkte!! Ik ben er net vanaf na 2 kuren
Cranberry sap of capsules kunnen ook helpen maar dan moet je het preventief drinken/innemen, dat heeft nu niet meer zoveel nut
Heb dit ook altijd, blaasontsteking zonder pijn. Als het niet te doen is even urine inleveren bij de huisarts, en heel veel drinken, en dan meer dan die 1,5 tot 2 liter.
Zelf heb ik altijd cranberry en dmannose tabletten in huis en die werken voor mij best wel goed, voornamelijk preventief. Dus als ik al een beetje drang voel tijdens het plassen neem ik zo een ding, maar ook standaard na de seks, eigenlijk bijna elke dag.
Vitamine C cranberry pillen.
Thanks iedereen voor de tips! Het is inderdaad een blaasontsteking, spoiler: details ik had ook bloed bij het plassen . Nog steeds niet dat branderige gevoel wat ik van ‘vroeger’ ken maar inmiddels naar de huisarts gegaan en antibiotica gekregen
Sinds gisteren krijg ik tranende en zere ogen als ik buiten ben geweest. Ik heb dit vaker rond de lente/zomer en dacht dat het de zonnebrand in combi met zweten was. Maar ik krijg er nu ook een snotneus bij. Beide avonden na het douchen zijn beide dingen over. Ik kom dan ook niet meer buiten en de ramen en deuren zijn dan dicht. In de ochtend voordat ik buiten kom heb ik er ook geen last van. Meerdere mensen uit mijn gezin hebben (flink) last van hooikoorts en ik las dat het erfelijk kon zijn. Maar ik vroeg me dan af of het met hooikoorts kan kloppen dat het na het douchen vrijwel over is??
Ik denk dat dat wel kan omdat je met douchen toch een soort spoelt en ook met hete lucht je ademweg vrij maakt. Net als stomen zeg maar bij heftige verkoudheid.
Misschien spoel je de pollen/dingen die jeuk geven letterlijk van je af?
(Ben geen arts, vind het interessant)
Ik denk dat het kan hoor! Ik heb na het douchen vaak ook minder last. Je spoelt dan al dat stuifmeel enzo wat in je ogen en neus is gekomen toch weg. Dus minder irritatie
Lees ook weleens dat mensen dus vaseline rondom hun neusgaten smeren zodat stuifmeel op blijft plakken en minder snel de neus in gaat. Geen idee of het werkt, maar klinkt aannemelijk haha
Nog nooit van een verjaringstermijn gehoord, zowel niet op as I als as II. Meestal bij het sluiten van een behandeling wordt een brief opgesteld en wordt ook de DSM weer bijgewerkt, als de eerdere diagnoses dan niet meer te stellen zijn zet je er meestal ‘in partiele/volledige remissie’ achter. Of je haalt ze helemaal weg maar dat vind ik soms wat onduidelijker.
Dit doet m’n moeder ook en helpt bij haar, ik denk er wel eens aan maar vergeet 't altijd #storyofmylife