Bij schurende badpakken smeerde ik die plek altijd in met vaseline, dat kan verder geen kwaad en dan kan de stof die plek niet verder irriteren/openhalen.
Edit: oh ik zie al dat het niet meer nodig is. Fijn!
Bij schurende badpakken smeerde ik die plek altijd in met vaseline, dat kan verder geen kwaad en dan kan de stof die plek niet verder irriteren/openhalen.
Edit: oh ik zie al dat het niet meer nodig is. Fijn!
Voor een droge jeukende huid kan je ook cetomacrogol smeren. Is gewoon bij de apotheek te verkrijgen. Gebruiken wij altijd onder zwachtels bij mensen
een van de littekens van mijn operatie is opeens rood en dik en doet soms beetje pijn (weet ik niet, kan dat moeilijk duiden altijd), de andere littekens niet, moet ik hier iets mee?
Heef iemand weleens/vaker een ganglion gehad? Ik lees dat het enige wat je er tegen kan doen is hem leeg laten zuigen of operatief laten verwijderen. Vind een operatie best heftig en lees over het leegzuigen dat de kans groot is dat hij weer terugkomt.
Heeft iemand ervaringen met überhaupt een ganglion? En/of het leegzuigen/operatie?
Ik heb er een op de pees aan de buitenkant van mijn enkel. Maar daar hoefde niets mee te gebeuren. Nadat het pas erg jeukte is ie wel kleiner geworden overigens?!
Voor de zekerheid, en je eigen gemoedsrust wellicht, zou ik wel even bellen! Misschien is er niks aan de hand, maar dan kan een arts je geruststellen mocht je je toch een beetje zorgen maken. En mocht er wel iets zijn, dan ben je er maar zo vroeg mogelijk bij
Beter!
Ja bij mij komt hij om de zoveel maanden opzetten op mijn pols. Als hij er is kan ik mijn pols amper bewegen, dus vandaar dat ik denk misschien moet ik er toch maar wat aan laten doen…
Ik heb er ook een op mijn pols gehad. Ik las toen dat vaak rondom masseren helpt.
Elke avond deed ik dat en ineens. Was hij zomaar binnen een dag weg!
Ja, ik ga maandag huisarts even bellen, denk niet dat het veel is (als in een litteken heeft wel even nodig om zich te settelen) maar was juist blij dat tot vorige week ze amper opvielen.
Aah kijk jou nou!
Waar je gisteren nog twijfelde wat je moest doen, adviseer je nu zelf mensen om te bellen. Super goed Twijfelkont! Las dat je hem s’nachts ook niet meer om hoeft, heel fijn
@anon4388265 littekens die veranderen (rood/pijn/jeuk) zijn altijd een reden om te bellen. Vaak is het iets onschuldigs, maar beter het zekere voor het onzekere!
Kan ik me voorstellen! Vervelend dat er nu dan toch eentje ineens zo uit het niets begint
Ik heb er ook een op mijn pols gehad. Bij mij heeft de huisarts er een spuit in gezet en de vloeistof er uit getrokken. Weet niet of dat in alle gevallen kan? Vond het in mijn geval niet veel voor stellen
Ja ik. Ook op de pols met echt helse pijn. Werd tot 2 x toe op de wachtlijst gezet voor OK maar de wachtlijst duurde maanden en als ik aan de beurt was dan was de ganglion weer verdwenen.
Chirurg zei ook dat het eigenlijk vrij zinloos is om ze weg te halen omdat de kans op terugkeer groot is.
Dus je loopt er ook nog steeds (af en toe) mee? Wist niet dat zelfs met operatie het vaak zinsloos is!
@Madam-Mikmak wooow chill dat het weg is! Had je nog een bepaald iets of er gewoon puur overheen wrijven/masseren?
Nee gewoon elke dag eromheen masseren.
Pauze… masseren
Tv kijken… masseren
Etc
Ik heb er één bovenop mijn hand die meebeweegt met mijn hand als ik die beweeg… gek gezicht haha, maar verder heb ik er geen last van. Hij komt zomaar opzetten, zit er dan weer een tijdje en verdwijnt ook uit het niets weer. Heb hem al heel wat jaren. Ben er ooit mee naar de HA geweest, maar die gaf aan zolang ik er geen last van heb dat het geen kwaad kan.
Is er een trick om je weerstand te verhogen? Of is het ook een deel aanleg?
De standaard dingen zoals fruit en groenten eten, bewegen, vaak mijn handen wassen doe ik al. Maar toch in de winter ben ik zo vatbaar. Ik werk dan ook in de kinderopvang wat niet helpt. Maar ik heb wel het idee dat ik vatbaarder ben dan mijn collega’s.
Ik probeer in de wintermaanden een multivitamine te slikken en nog extra vitamine d. Maar als ik google krijg ik natuurlijk allerlei soorten reclame’s over pillen die goed zouden zijn.
Ik ben nu al twee maanden af en aan, aan het hoesten, verkouden, keelpijn en ik ben het zo zat
Ja misschien moet in dat inderdaad doen. Maar verder voel ik me wel goed en het is ook een jaarlijks terugkerend ding. Normaal is het wel meer in de winter maar toen was de opvang dicht door de lockdown. Maar in februari kwamen al die kinderen weer samen en sinds maart is het feest voor al die virussen .
Ik zou er toch eens mee langs de huisarts denk ik, misschien is dit mijn ver-van-de-huisartsenpraktijk-ziekenhuisblik, maar recidiverende infecties kunnen wel een onderliggende oorzaak hebben. Je hebt bijvoorbeeld ook mensen met astma die als enige kenmerk hoesten en terugkerende luchtweginfecties hebben, zonder de klassieke benauwdheid en piepen. Je hebt immuunstoornissen die niet ernstig zijn maar wel je vatbaar maken voor dit soort ‘eenvoudige’ infecties, daar kun je soms wat aan doen. Je kunt recidiverende infecties hebben bij een neuspoliep of een scheef neustussenschot, dat kan verholpen worden.
Bedankt voor je reactie! Daar zou ik nooit aan gedacht hebben. Ik ga denk ik dan zeker een keer langs de huisarts, ook al vind ik dat wel lastig. Ik ben de afgelopen jaren wel eens geweest als ik dan ook dan ook weer langere tijd last had van een extreme verkoudheid maar dan was het advies altijd uitzieken.
Maargoed ga het gewoon nog eens aankaarten!