Thanks. Komende tijd maak ik me geen zorgen over bescherming tegen zwangerschap, daarom dacht ik gewoon te wachten tot ik ongesteld word. Mits de zwangerschapstest negatief is natuurlijk.
Dit is niet waar, als je lang de pil achter elkaar doorslikt kan je baarmoederslijmvlies zó dun worden (endometriumatrofie) dat er niets “af te stoten” valt in een stopweek. Sommige vrouwen krijgen juist tussentijds oud bruin bloedverlies door die atrofie. Komt best vaak voor. Advies klopt verder wel, nooit gaan wachten, nooit de stopweek langer dan 7 dagen laten duren, tenzij anticonceptie je niets uit maakt, dan zou je even pilloos door het leven kunnen tot je een pilloze cyclus hebt gehad, dan is je baarmoederslijmvlies weer wat genormaliseerd.
Merci! Nog een vraag: als ik nou wel weer gewoon begin met de pil en dan even wel elke keer een stopweek aanhoud, komt het dan ook weer goed? Niet ongesteld zijn is de hemel maar het niet worden is een beetje het tegenovergestelde
Nee, waarschijnlijk komt het dan niet goed, je baarmoeder moet wat langer zonder die pilhormonen om weer lekker fresh slijmvlies op te kunnen bouwen. Het kan echt geen kwaad als je geen bloeding krijgt hoor. En als bewijs dat je niet zwanger bent is het ook onzin, want zo’n onttrekkingsbloeding is fake nieuws wat betreft wel/niet zwanger zijn. Dus ik zou zeggen: lekker door met de pil en genieten van het bloedeloze leven.
heujjj thats what we like to hear
Doe je wel gewoon een zwangerschapstest als je twijfelt? Niet dat ik straks een geboortekaartje van je krijg en ineens moet oppassen enzo.
Hahah ja ga ik komende week doen
Zit hier toevallig ook een apotheker?
Ik ben overgegaan naar tampons/maandverband van Sanature. Echt stukken minder last. Yoni heeft ook geen bleekmiddelen in tampons volgens mij.
@ezw ik gebruik ook al jaren Yoni en heb sindsdien nooit meer last van jeuk en schimmelinfecties, ik zweer echt bij Yoni. Bij mij kwam het door het plastic laagje van OB, ik kreeg daar giga jeuk van. Yoni gaat wel iets stroever maar als je dat weet is het geen probleem.
Hahaha sorry Ik kreeg altijd een recept van de huisarts, voor mij wel voordelig want ben begin van het jaar al door m’n eigen risico heen.
Voor zover ik weet is er nog geen merkloze variant van de canesten eitjes helaas.
Geen idee of dit de juiste plek is. Maar ontving zojuist een rekening van de tandarts van 60 euro voor het letterlijk vervangen van 1 lijmbolletje van mijn spalkje, was nog geen 5 minuten werk.
Iemand enig idee waar ik de prijzen kan vinden die een tandarts mag vragen? Geloof niet dat dit reëel is…
Dat zou op de site van de tandarts zelf moeten staan. Volgens mij zijn dat gewoon vastgestelde prijzen en zijn die bij elke tandarts gelijk?
Ja heb ik ook eens gehad, was ook ongeveer dat bedrag… Belachelijk duur en valt ook niet onder alle “normale” handelingen die binnen je premie vallen… Als je orthodontie in je pakket hebt zitten kan je het wel daar laten doen en dan wordt het wel vergoed. Beetje krom, maar ja
Niet zwanger. Geen geboortekaartje of oppasduties for you!
Balen maar goed om te weten, had al even de tandartscodes doorgelopen maar vond sowieso al niks passends voor deze behandeling.
Nouja gewoon maar de rekening betalen en hopen dat er niet weet iets afbreekt
Je kunt dit even navragen bij de Nederlandse Zorgautoriteit.
Waarschijnlijk klop het wel, maar zo niet, dan gaan zij er over.
Oh heel erg bedankt voor je berichtjes met uitleg. M’n huisarts heeft het ooit ook al wel eens uitgelegd, van dat slijmvlies opbouwen, maar dan vergeet ik het en ga ik me toch weer zorgen maken (en durf ik het niet nog eens te vragen)
Dankjewel