Het grote medische vragen-topic #2

Ja dit soort krampen zijn naar. Heb dit soms op dag 2 als het goed begint ‘te vloeien’. Strompel dan ook als een oud vrouwtje met een zwaar gebogen rug.
Was een keer zelfs zo erg dat ik op werk niet kon lopen en alleen kon hurken door de pijn. Toen snel paracetamol ingenomen. Hielp gelukkig snel.

Hoop voor je dat de krampen snel minder worden en dat je menstruatie gewoon normaal door gaat komen. En als het niet goed doorkomt: seks/masturberen kan helpen met het versnellen :grin:

1 like

Volgens deze infobrochure wel: https://spaarnegasthuis.nl/app/uploads/2017/12/190-275w-coloscopie-onderzoek-van-de-dikke-darm-voorbereiding-met-picoprep.pdf tenzij ik het verkeerd interpreteer? Ik hoop dat je moeder hier nog iets aan heeft en dat alles goed zal verlopen :blush:

2 likes

Oh top, dank je wel! Deze brochure is veel duidelijker dan die mijn moeder heeft gekregen!

1 like

Weet iemand welk beestje dit gedaan heeft? Zou het van een teek kunnen zijn? Het voelt niet echt dik, jeukt ook niet.

afbeelding

Ik heb een vraagje! Ik heb zondag een behoorlijk stuk hardgelopen en vlak voordat ik vertrok, ontdekte ik een gat in mijn hardlooplegging van ongeveer vijf centimeter aan de binnenkant van mijn linkerbovenbeen. Ik heb daar gewoon mee gelopen, het deed wel een beetje pijn, maar toen ik weer tkrotkwam ontdekte ik dat het tot bloedens toe open geschaafd was. Meh.

Nu is het een grote, felrode schaafwond die natuurlijk steeds schuurt (of vastplakt) aan mijn panty. Het doet echt best wel pijn! Hoe kan ik dit zo snel mogelijk laten genezen? Is het slim om er bepanthen op te doen met daarover een pleister bijvoorbeeld? Of kan ik het beter gewoon open laten? Of alleen bepanthen (of een ander zalfje)?

Nestosyl (de gewone crème, vind dat fijner spul dan bepanthen) met een gaasje of pleister die groot genoeg is om het helemaal te bedekken. Als je kleren aan moet schuur je het anders telkens open dus dat werkt niet echt bevorderlijk voor het herstel, plus het doet pijn gok ik. 's nachts/tkrot kan je het wel onbedekt laten (wel creme smeren voor je gaat slapen) als je er niks overheen aan hoeft.

Uierzalf

Mijn man heeft veel wedstrijden gefietst.
Need i say more? :laughing:

Ik vind CBD zalf dan weer fijner voor wondjes

1 like

Oh, dat spul heb ik toevallig liggen! Thanks, ga het meteen smeren en hopen dat het snel beter wordt!

1 like

Wat voor reacties krijg je als je het eet? Ooit langs een allergoloog geweest?

1 like

Doet me denken aan PFAS, staat in verband met pollen. Zie bijvoorbeeld: Wat is pollen-voedselallergiesyndroom (PFAS)? | MedNet

Bij het groepje berkenpollen staan bijna alle dingen die jij noemt

2 likes

Is niet zo random. Kruisallergien komen vaak voor. Ook allergisch voor pollen misschien? Zou idd eens naar een allergoloog gaan om het verder uit te diepen en te onderzoek of het een allergie is of intolerantie.

1 like

Ja ik heb precies hetzelfde probleem, met nu ook chronisch urticaria. Ik heb hooikoorts. Kan sinds enkele jaren geen aardbeien, kiwi’s of meloenen meer eten. Krijg dan jeuk in de keel en laterop plots diarree en op het eind toch wel een erg geknepen gevoel van mijn keel. Alles is nu mooi tot rust gekomen met voldoende medicatie via de allergoloog. Je hoeft er niet te gaan, maar als je het zou willen uitzoeken is een bezoekje wel handig.

1 like

Ik heb het ook! Ergste zijn bij mij kersen, nectarines, appels, perziken en pruimen. Zo erg :sob: vooral appels is zo onhandig. Overigens kan ik het allemaal wel weten zodra het verwarmd is of ergens in verwerkt zit.

Veel van wat je opnoemt wordt ook wel steenvrucht genoemd, een hele lijst waar sommige mensen niet tegen kunnen.
@Cozycute

2 likes

Ik heb, denk ik, een jaar ofzo de pil doorgeslikt. En nu gestopt maar ben nu niet ongesteld geworden. Weet iemand hier of het dan langer kan duren als je langer doorgeslikt hebt? En is het dan verstandig om te wachten tot ik ongesteld word of gewoon weer beginnen. Kan het even niet op Google vinden. Ga sowieso ook komende week een zwangerschapstest doen.

Ik heb wegens m’n depressie enorm veel tijd in mijn bed doorgebracht en nu ik weer wat actiever ben, merk ik dat ik heel snel zware rugpijn krijg van te lang recht staan en rechtop zitten… Wat kan ik allemaal doen om de pijn te verzachten en mezelf weer sterker te maken? Welke oefeningen zijn bv goed?

Ik wist niet goed waar deze vraag te plaatsen… hopelijk zit ik hier goed.

Ik heb zelf vaak lage rugpijn en zo’n fitness hoelahoep zou daar goed tegen moeten helpen, heb ik gelezen!

1 like

Hoi! Ik las hier laatst dat er wat mensen doxy hebben geslikt voor hun acne. Ik heb zelf een kuur van 15 dagen voorgeschreven gekregen en ik ben vandaag op dag 8 maar ik heb niet het idee dat het helpt. Het gaat om acne op mijn rug.

Ik vroeg me af hoe lang het bij jullie duurde voordat effect zichtbaar was en hoe lang jullie het moesten slikken

Duurde bij mij wel 2 a 3 weken, heb het in totaal 3 maanden geslikt. Heeft goed geholpen, was bang dat acne na de kuur weer terug zou komen maar heb er nooit meer zo erg last van gehad als voor de kuur!

1 like

Een onttrekkingsbloeding zou er wel gewoon moeten komen, ongeacht of je de pil lang hebt doorgeslikt of niet. Maar soms kan het uitblijven om onduidelijke redenen.
Zwangerschapstest is wel verstandig om even te checken.
Maar je moet niet de onttrekkingsbloeding gaan afwachten voordat je weer de pil gaat nemen. Gewoon een stopweek houden en na die stopweek weer met een nieuwe strip beginnen. Als je langer wacht dan ben je weer een langere tijd niet beschermd tegen zwangerschap.

1 like