Dat was inderdaad doxycycline (bij mij niet onder de naam efracea, ik weet niet of dat verschil maakt), voor ongeveer 6 maanden. Het hielp bij mij erg goed, maar inderdaad tijdelijk en ik merkte dat het best een ‘aanslag’ was op mijn lichaam. Mijn huid is sindsdien wel wat rustiger gebleven, maar ik denk dat het ook helpt dat ik inmiddels verzorgingsproducten heb gevonden die goed bij mijn huid passen.
Ik heb al een jaar een moedervlekje (dacht ik) op mijn kin, maar nu ik hem vergelijk met “mee-eters/blackheads” op mijn kin lijkt het wel alsof mijn moedervlek nooit een moedervlek was maar een onzuiverheid. Is er iemand die op basis van de foto’s kan zien of het een moedervlek of blackhead is?
Samenvatting
Hier iemand die last heeft gehad van galstenen? Vroeg mij af of het echt zo is dat je enkel last kan hebben na de maaltijd?
Mijn vriend heeft afgelopen week elke nacht last rechts boven in zijn Buik, afgelopen nacht was het niet uit te houden en heb ik huisartsenpost gebeld gelukkig was alles goed en werd het na een tijd minder. We weten dat galblaas ontsteking/stenen in zijn familie zit, de arts gaf enkel aan dat het na een maaltijd moet zijn maar kan het op internet niet vinden. (Maandag gaat hij naar eigen huisarts, ben enkel benieuwd naar andere ervaringen) het is ook zo gek dat het eigenlijk enkel in de nacht is.
Mijn moeder had het ook elke keer ‘s nachts. Eerste keer huisartsenpost waren haar bloedwaarden oké. Twee dagen later was haar onstekingswaarde kei hoog en moest haar gal er met spoed uit.
Ik heb ook galstenen gehad en had vooral ‘s nachts last. Lag hele nachten wakker van de pijn. Later (toen ik op de wachtlijst stond voor een operatie) toen kreeg ik ook wel eens overdag last. Maar nooit direct na een maaltijd…
Ik heb het ook gehad, ook vooral in de nacht en zeker niet specifiek na de maaltijd. Ben drie keer op de spoedeisende hulp geweest omdat het echt best wel veel pijn deed. De eerste twee keer waren mijn bloedwaarden oké, konden ze wel de galstenen zien en werd er een verwijzing gemaakt voor een galblaasverwijdering. De derde keer was ik helemaal geel geworden omdat een galsteen de boel blokkeerde. Meh, was echt niet fijn.
Ik heb er ook last van gehad. Ook veel in de nacht. Dus random om 4 uur. Maar ook vaak overdag.
Ik voldeed niet aan het lijstje alsin niet dik genoeg, te jong, niet in de overgang. Dus duurde lang voordat ze erachter kwamen.
Bij mij hebben ze ook iedere keer bloed geprikt. Maar galstenen zijn niet te zien in het bloed.
Ik ben uiteindelijk opgenomen met een ontstoken alvleesklier veroorzaakt door galstenen.
Op een eerste echo waren de 2 mega knikkers die ik had niet te zien?? Maar gelukkig via een endo echo wel.
Daarna is mijn galblaas verwijderd.
Ik zou zeggen dring aan op een echo in het ziekenhuis. Daar is de kans het grootste dat het gezien word.
Ik denk blackhead!!
@Cozycute kan wel eens gebeuren hoor. Het komt vanzelf weer in balans met een paar dagen. Denk ook niet dat de huisarts iets voor je kan doen.
Bij mij zien mee eters er ook zo uit. Ik vind hem ook een beetje lijken op die andere 2 op je kin. Of zijn dat moedervlekjes? Ik kan bij mezelf dat soort onzuiverheden blijven uitknijpen
Ik heb sinds gister last van mijn ogen. En dan niet mijn oogbol, maar de spieren er achter lijkt het. Voel het als ik mijn ogen beweeg. Ook voelt het soms alsof er zand tussen mijn wimpers zit. Dat dat geen pijn maar voelt irritant met knipperen. Heb vooral last van die spieren, want dat doet pijn. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
haha die andere zijn idd blackheads! ik zag zelf ook de gelijkenis tussen de ‘‘moedervlek’’ en die blackheads - ik denk nu ook dat het een blackhead is en ga hem denk ik heel voorzichtig uit proberen te knijpen vanavond
Dit heb ik soms als ik hoofdpijn heb/krijg. Vaak door vermoeidheid. Na een nachtje goed slapen is het meestal weg bij mij. Misschien ook even goed in de gaten houden of je andere klachten krijgt, want volgens mij kan dit ook passen bij corona. O ja en dit ken ik ook als ik last heb van mijn holtes. Doet het meer pijn als je bukt?
Ik heb sinds een paar dagen met vlagen veel pijn linksonder in mijn buik, en soms aan de linkerzijkant onder een brandende pijn. Het zit echt laag, tegen het schaambeen aan. Met plassen of sowieso druk erop wordt het erger. Was de afgelopen dagen wel ongesteld, nu niet meer, maar het gaat niet weg. Lijkt niet echt op blaasontsteking. Iemand een idee?
Omdat je zegt veel pijn zou ik de dokter bellen en niet op een forum plaatsen. Klinkt niet als iets om mee rond te blijven lopen
Ja ik ga morgenochtend gelijk even bellen! Het is vandaag al een stuk minder, alleen met naar de wc gaan wordt het wat erger… maar geen gekke dingen te zien.
Het is nu meer dan 48 uur na de vaccinatie (astrazeneca) en ik heb nog steeds nergens last van, op een beetje stijve bovenarm na…
En i.p.v. hier blij mee te zijn heb ik me in mijn piekerende hoofd gehaald dat er iets mis is met mijn immuunsysteem omdat ik niet op de vaccinatie reageer hate myself
Kan iemand mij geruststellen?
Eerste van de twee? Ik hoor van mensen dat de bijwerkingen bij de tweede erger zijn. Of ze hadden nergens last van
De eerste ja! Maar het schijnt bij AstraZ juist zo te zijn dat de bijwerkingen bij de eerste erger zijn over het algemeen, en bij andere vaccins zou het andersom zijn en is het bij de tweede erger. Maar goed, dat is allemaal over het algemeen natuurlijk.
Ik heb zaterdag astraz gehad en ook weinig last. Zelfs geen stijve arm meer…
Meeste mensen hebben er geen last van, ik heb er helaas erg veel last van gehad.