Huisarts bellen of je kunt even bellen naar de SEH. Bij ons is de afspraak dat de eerste 14 dagen patiënten na opname in de avond en nacht mogen bellen naar de SEH voor overleg. Soms is dat toch beoordeling door de HAP of naar de SEH voor beoordeling.
Ik heb afgelopen weekend iets raars meegemaakt. Ben onwel geworden/flauwgevallen. Mijn vriend heeft de ambulance gebeld. Ik was niet aanspreekbaar. Alleen ze konden niets vinden, behalve dat mijn pols 120 was. Ik werd midden in de nacht wakker met van die plakkers op mijn borst/buik. Omdat ik stabiel was ben ik niet naar het ziekenhuis geweest. Later kwam de hap nog wel een check doen, maar toen lag ik al te slapen. De volgende dag had ik nergens meer last van. Wel wat vermoeider dan normaal, maar verder geen klachten. Ik vind het zo raar, omdat ik er geen verklaring voor heb. Iemand enig idee wat dit geweest kan zijn? Ze gooien het nu op stress, maar dit is naar mijn mening wel een extreme reactie.
Thanks @Hiraeth @Broodrooster @AshKetchum. Mijn gevoel zei dit ook al maar mijn vader is erg eigenwijs en ook bang om de huisartsenpost te bellen, terwijl hij wel klaagt over hoe vreemd en slecht hij zich voelt. Mijn zusje gaat nu maar even heen om samen te bellen. Dan hebben we iig het zekere voor het onzekere genomen.
Ik heb bij mijn linkeroog op mijn onder-ooglid (heet dat zo?) aan de binnenkant een klein bultje. Het doet pijn met knipperen en het is ook aan de buitenkant aan het opzwellen. Wat kan ik hieraan doen :(?
Een fotodagboek maken en posten in het tmi-topic. Als hij groter wordt kan je hem ook een naam geven.
(Verder misschien een warm washandje erop doen?)
Ik heb sinds een paar dagen een ontstoken keel+amandelen en uiteraard doet dit superveel pijn bij het drinken. Gisterenavond heb ik voor het eerst weer iets gegeten, iets heel platgekookt en in mini stukjes. Ging redelijk. Maar vrij snel erna voelde de pijn in mijn amandelen anders, alsof er nu ineens heel scherpe kleine stukjes inzitten en ikvoel ze ook meebewegen als ik bijv. verander van liggen op mijn linkerzij naar rechterzij. Nu doet het nog meer pijn dus… heb het al veel bestudeerd met een lampje in de spiegel maar uiteraard zie ik gewoon gezwollen amandelen met witte vlekken op.
Heel verhaal maar ok ik heb toch ergens het gevoel dat een paar kleine etensresten zijn blijven steken die irriteren, mijn vraag is kan dit kwaad? Of laat ik het met rust en lost dit zich vanzelf op als de amandelen weer ontzwellen? Hoesten, extra veel drinken, rochelen helpt iig allemaal niet.
Volgens mij is dit ongeveer wat je er aan kunt doen. Veel meer dan dat heeft geen zin en je amandelen zijn al ontstoken.
Het kan ook zijn dat je amandelen anders voelen omdat je wat gegeten hebt. Gebruik je wel voldoende pijnstilling? Zou op z’n minst 3-4 keer daags 2 paracetamol innemen, desnoods opgelost in wat water of als zetpil oid.
Dankje, dan kijk ik het maar even aan. Qua pijnstilling neem ik het maximale maar dat heeft helaas maar beetje invloed op de keelpijn zelf, zorgt vooral voor verlichting in mijn lymfeklieren en oren. Maar met alles wat een beetje helpt ben ik al dankbaar nu haha.
Oh balen! Je kan ook altijd de huisarts/doktersassistent bellen voor advies qua pijnstilling. Beterschap
Hoe gaat het nu met je vader (als je dat wilt delen)?
Ik heb nu 2 antibiotica kuren en daardoor waarschijnlijk ook een vaginale schimmelinfectie. Moet de antibiotica nog 4 dagen slikken, heeft het dan al nut om bij de kruidvat van die eitjes te halen voor de schimmelinfectie? Of kan ik beter wachten tot na die 4 dagen? Word gek van de jeuk en pijn
Ik denk dat het geen zin heeft om er nu mee te beginnen. Want de oorzaak van je schimmelinfectie is nog aanwezig. Ze hebben ook cremmetjes en die helpen mij altijd wel de jeuk enigszins te verlichten
Wat lief dat je vraagt. Het gaat iets beter maar nog steeds niet optimaal. Die avond dat mijn zusje de huisartsenpost heeft gebeld moest ze chatten met een huisarts en foto’s van de hand van mijn vader doorsturen. Ze zagen geen infectiegevaar en de klachten waren niet ernstig genoeg om langs te komen. Mijn zusje heeft me 's avonds nog gebeld omdat ze in één keer dacht aan iets anders; een psychische onderliggende oorzaak. Nou heb ik geen idee of dat zulke lichamelijke klachten kan veroorzaken. Lichamelijk is mijn vader altijd heel sterk maar geestelijk is het dit jaar heel zwaar geweest voor hem. Vorig jaar zijn we mijn moeder na een ernstige ziekte verloren. De ochtend erna was het nog steeds niet beter en toen heb ik zelf maar mijn vaders huisarts gebeld. Die dachten aan een heftige blaasontsteking maar dat bleek het ook niet te zijn na urine getest te hebben. Wat betreft psychische hulp zeggen ze dat hij naar de praktijkondersteuner kan, maar daar heeft hij al een tijdje meegelopen en dat helpt niet echt. De GGZ heeft gezegd dat zijn problematiek niet ernstig genoeg is om hem te helpen. Dus of het nou een geestelijke of lichamelijke oorzaak heeft weten we nog steeds niet maar moeilijk is het wel om mijn vader zo te zien en ook om de verantwoordelijkheid te dragen voor zijn gezondheid omdat hij zelf geen actie onderneemt. Mijn zusje en ik helpen hem zoveel mogelijk en als het volgende week niet beter is trek ik maar weer aan de bel. Lang antwoord op je vraag over hoe het gaat, maar anders kon ik het niet uitleggen
Dankje, dan ga ik voor nu de creme kopen
Heeft er iemand ervaring met ‘ontzuren’? Mijn tante heeft jichtaanvallen (ze belt maandag de huisarts sowieso) en ik las dat je dan teveel urinezuur in je lichaam hebt.
Basische tabletten zoals Alka-tabs, met magnesium er in, zouden helpen te ontzuren. Voeding aanpassen is ook een must.
Edit: urinezuur kan gewoon in het bloed gemeten worden en hiervoor zijn vast daadwerkelijke medicijnen. De huisarts kan daarbij helpen
Dank je! Wat een nepperij. Ik las al dat het bijv. magnesiumcarbonaat was, de slechtste vorm dacht ik he. Waar je dan goud geld voor betaald…
De medicijnen (2 soorten zijn er zo te zien) zijn best pittig qua bijwerkingen. 1 is sowieso slecht voor je nieren. Maar ze moet het z.s.m. gaan overleggen en tot die tijd pijnstillers nemen.
Ik heb verder echt geen idee wat voor medicijnen of behandeling er voor is hoor! Daar weet ik niet veel van. Maar weet wel dat met eten/drinken zoals alka-dingen je (gelukkig) niet de zuurtegraad van je bloed zomaar kan veranderen. Beterschap voor je tante iig!
Kwakwater. Daar heb ik hele andere associaties bij