Nee ik niet, maar wellicht iemand anders wel, dat heb ik dus gelezen van midheavenmoon dacht ik
Ik heb de afgelopen jaren steeds cystes in mn lies/venusheuvel gebied. Zowel links als rechts. Die vaak groot worden vlak voor de menstruatie. Tijdens de menstruatie voel ik er dan niks voor om met de benen wijd bij de arts te liggen om het weg te halen. Ben wel een keer geweest na mn menstruatie, maar de huisarts vond het te klein en wilde er niks aan doen. Ik heb ook nergens anders cystes. Heeft iemand een verklaring hiervoor?
Weet iemand hoe betrouwbaar apps als Skinvision zijn voor moedervlekken? Mijn zorgverzekering zit er op aangesloten (en nog vele andere) dus ergens lijkt het me wel legit… Er staat nu als analyse van mijn foto dat ik, als deze symptomen meer dan twee weken aanhouden, een afspraak moet maken.
Nemen huisartsen dit ook serieus of sta ik daar voor gek als ik aankomen met “ja de app zegt dat ik afspraak moet maken”.
Je hoeft toch niet te zeggen dat je de afspraak maakt vanwege de app? Desnoods geef je zelf aan dat je de moedervlek niet doet vertrouwen en het na wilt laten kijken. Lijkt me helemaal niet zo gek.
Ik denk dat een huisarts wel gekkere dingen hoort en mag er toch van uit gaan dat als jij je zorgen uit over een moedervlek (en of dat dan is door een app of omdat je oma het zei is vind ik niet heel relevant) je gewoon kan komen voor een check.
Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar jaren geleden toen ik die app had, keken er artsen naar je foto’s. En zoals andere al zeggen, het is niet gek en beter te vaak laten controleren dan te weinig.
Thanks allemaal! Hou het nog even in de gaten of het veranderd en dan bel ik. Toch altijd beetje spannend, moedervlekjes die er gek uitzien.
En als het niet is vinden ze het fijn. Dan duurt de afspraak korter en lopen ze in op hun spreekuur.
Weet nou niet of mijn eigen HA dat vertelde of ik het hier heb gelezen.
Normaal gesproken heb ik een hele regelmatige menstruatiecyclus en ik ben nu al ruim 1,5 week te laat met ongesteld worden. Ik zou zwanger kunnen zijn maar ik heb al twee keer een test gedaan, beide keren negatief. Moet ik gewoon nog even afwachten of ik alsnog ongesteld word of nu al naar de huisarts gaan?
Is onschuldig (maar wel vervelend en soms erg pijnlijk), komt door de samentrekkingen vh orgasme.
Dit heb ik ook vaak ja! Het is bij mij wel erger in de twee weken voordat ik ongesteld moet worden. Dan houdt het idd wat jij zegt, 2-3 minuten aan. De eerste twee weken van mijn cyclus heb ik hier minder last van. Ik slik de pil overigens niet, ook al jaren niet meer.
Ga sowieso nog naar de huisarts ermee. Bedankt. Zal even hierop Googlen of ik het herken.
Als dat het is kan het gerelateerd zijn aan roken. Weet niet of je dat wel eens doet?
Nee, rook niet. Zag ik inderdaad staan. Maar herken niet perse mezelf erin. Ga maar gewoon de huisarts contacten. Alleen dus onhandig dat het tijdens menstruatie is.
Dan denk ik dat het geen hydradenitis is maar eerder iets hormoongerelateerds. Hormonen kunnen bepaalde cellen laten groeien en krimpen natuurlijk, vooral in de borsten en bij de genitaliën maar ik heb er geen verstand van wat het zou kunnen zijn. Ik hoop dat de dokter het weet! Succes.
Een verklaring niet, maar ik herken het wel (zo pijnlijk). Heb van de huisarts een keer een fantastische zalf gekregen en sindsdien heb ik ze bijna nooit meer. Dus zeker even naar de huisarts!
Wat voor zalf? Niks laten weg snijden? Zie je ook op je huid waar het uitgerekt was?
Zalf geen idee, dat zal de huisarts weten. En nee niks weggesneden, bij mij was het ook dat ze altijd tijdelijk waren. Heb er wel wat littekens aan overgehouden op de plekken waar ze vaak zaten ja.
Mijn vader is vorige week maandag geopereerd aan zijn hand (koetsiershand). Sinds gisteren is hij in een keer heel erg ziek. Koude rillingen, heel erg moe, overal pijn, droge mond, geen eetlust, amper op de benen kunnen staan. We dachten eerst aan corona dus laten testen maar de uitslag was negatief. Mijn vader woont alleen dus nu maak ik me een beetje zorgen. Ik denk bijvoorbeeld aan een infectie door de operatie, maar het kan natuurlijk ook ‘gewone’ griep zijn. Iemand tips? Mijn vader is niet iemand die zelf actie onderneemt maar twijfel of de huisartsenpost gebeld moet worden bij deze klachten
Ik ben niet medisch geschoold, maar ik zou sowieso even bellen om te overleggen bij (zulke) klachten na een operatie!