Het grote medische vragen-topic #2

Ik moest gelijk denken aan een forummer die het had over een glas water met het uitgespuugde kwakkie erin :face_vomiting:

1 like

Wat lief dat jij en je zusje jullie zo bekommeren om jullie vader en voor hem zorgen, maar ik kan me ook voorstellen dat het heftig is om die last voor hem te dragen. Voor jullie ook superheftig dat jullie je moeder verloren zijn :pensive:

Wat stom ook dat hij zo tussen wal en schip belandt qua hulp. Ik hoop dat hij zich gauw wat beter voelt en toch iemand kan vinden om mee te praten en dat er bij jullie ook wat minder op jullie bordje komt te liggen.
Sterkte in elk geval :heart:

1 like

Ik voelde net een harde knikker op mijn baarmoedermond, een soort van hard stukje…
Weet iemand of dit kwaad kan?
Vroeger had ik dit niet dus vraag me af wat het kan zijn…

Iel mijn nachtmerrie. Maar heel raar. Het kan toch nooit “zomaar” heb je al gesprek gehad met de huisarts?

Dit klinkt als iets dat je best met je gynaecoloog bespreekt aangezien dat zonder onderzoek totaal niet te beoordelen valt. Wanneer was je laatste controle?

Vorig jaar na de bevalling :woman_shrugging:

Ik ben gisterochtend door mijn rug gegaan tijdens het sporten (had niet verwacht dat ik deze problemen op m’n 23e al zou hebben???), ben toen nog wel naar huis gefietst maar daarna thuis echt wel naar geworden, heel misselijk, best veel pijn. Neem nu elke 8 uur 2 paracetamol en heb best oké geslapen, de pijn is nu ook wel wat minder maar nog best scherp.

Is dit iets waar ik gewoon even doorheen moet met veel rust, of is het toch verstandig om de huisarts even te bellen? Heb het gevoel dat ze er toch niet echt iets aan kunnen doen, maar ik ben ook wel goed in pijntjes negeren, dus twijfel een beetje. :sweat_smile: Misschien heeft iemand hier ervaring (of een goede tip om er een beetje mee te dealen, paracetamol & warm houden is wat ik nu vooral doe).

als het gisteren gebeurd is zou ikzelf het nog even bij rust, en paracetamol houden. maar dan 1000mg per 4 uur (wat ik ooit meegekregen heb van mijn huisarts is bij erge pijn mag je 90mg/k en dat verdeeld over 24 uur. Max 2 dagen.)

1 like

Pijnstiller is prima, maar blijf vooral, rustig, bewegen. Rust bij rugklachten is funest. Wordt het alleen maar erger van.
Als rugpatient weet ik waar ik het over heb.

1 like

@Madam-Mikmak @joveca thanks voor de tips! Ik probeer inderdaad rustig te bewegen en met pijnstillers gaat het ook wel. Zag alleen net in de spiegel dat mijn hele bekken opeens scheef lijkt te staan, dus bel zo de fysio voor de zekerheid toch maar even. :face_with_raised_eyebrow:

Heel verstandig. Hij/zij kan je goede adviezen geven. Sterkte er mee.
Bedenk wel: Rugpijn gaat in 99% van de gevallen gewoon over. Ook al geloof je dat niet als je het hebt. Is een vreselijke pijn.

1 like

Hoop dat ik in het goede topic zit… Begin deze week ben ik in het ziekenhuis geweest bij de neuroloog voor aangezichtspijn. Prima arts, super aardig, maar hij wilde nog kort een neurologisch onderzoek uitvoeren. Daarvoor moest ik me uitkleden, alleen mijn ondergoed moest aanblijven. Het overviel me eigenlijk best wel, helemaal omdat ik kwam voor iets in het gelaat en lichamelijk ik geen problemen heb. Ik neem aan dat het normaal is, maar vroeg me toch af of het gebruikelijk is? Stond ik daar op 1 been rond te hinkelen in mijn string. Had hier totaal niet op gerekend en ook graag eerder gehoord dat ik me waarschijnlijk zou moeten uitkleden zodat ik tenminste een degelijke onderbroek aan had kunnen doen. Ging ook niet echt met een fijn gevoel weg, voelde me enorm kwetsbaar.

Ja, dit is gebruikelijk. Alleen vind ik wel dat ze dat wellicht van tevoren even moeten melden, dus bijvoorbeeld bij het maken van een afspraak of bevestigen van een afspraak per mail o.i.d. Wat naar dat je er een vervelend gevoel aan over hebt gehouden, misschien helpt het iets als je dit terugkoppelt aan de betreffende polikliniek? (en ik weet dat je dit waarschijnlijk weet maar ik zeg het toch even: mensen in de zorg vinden niks van bepaalde soorten onderbroeken/naakte lichamen, het doet er echt niet toe)

1 like

Dankjewel voor je antwoord! Ja, hij zal waarschijnlijk niet gek opgekeken hebben inderdaad. Ik laat het denk ik maar gewoon gaan. Was wel handig geweest als ze het aangegeven hadden haha.

Mag ik een neusspray tegen allergieën (met Fluticasonpropionaat) langdurig gebruiken, of loop ik daarmee ook het risico op gewenning / verslaving zoals ik hier wel eens over gelezen heb op het forum?

Welke neusspray heb je? Ik weet niet of je de bijsluiter nog hebt, maar daar staat in vermeld of het langdurig gebruikt kan worden. Als je geen bijsluiter meer hebt kan je ook op apotheek.nl kijken.

@visual oeps zie nu pas dat het gewoon in je bericht staat. Deze neusspray kan je gewoon de hele hooikoorts periode gebruiken zonder kans op gewenning of verslaving

1 like

het stond er eerst ook nog niet haha, lag niet aan jou.
Thanks, dan ben ik gerustgesteld!

1 like

Mijn huid doet echt pijn bij aanraking. Heb er al tijdje last van. Nu net onder de douche zeepte ik me in en dat voelde echt zo naar. Ook de douchestralen deden pijn.
Het is zegmaar niet de huid die pijn doet maar daaronder. Er is niks mis met mijn huid zegmaar (droog of bultjes of iets.)

Kan dit aan een tekort liggen ofzo? Ik slik D en B12 altijd.

Vandaag mijn verstandskiezen laten trekken. Het bleef licht bloeden, maar toch gaan slapen. Net wakker geworden met een bloedprop in mijn mond en toch best een beetje geschrokken. Ik bijt nu op een gaasje en ben gaan googelen. Nu lees ik allemaal verschrikkelijke dingen op internet over dat zo’n bloedprop erg belangrijk is bij de genezing en nu durf ik niet te slapen.